כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

יום התקליט האקלקטי 2014

קפיצה זמנית לאחד משלושת מרכזי הפעילות ביום התקליט הבינלאומי בתל אביב, קולה קמפוס בפסאז'. דיווח מצולם – יובל ושילי אראל.

מדרפור לפסאז', Darfur Allstars. צילום: יובל ושילי אראל
מדרפור לפסאז', Darfur Allstars. צילום: יובל ושילי אראל

יום התקליט – Record store day, הוא אירוע שנוסד לפני כשש שנים בניו- יורק, במסגרתו מוציאות חנויות תקליטים עצמאיות אלבומים מיוחדים ועורכות יום של הופעות חיות, מבצעי הוזלות, השקות והוקרה לאותו מוצר חם, אמין, רומנטי ואיכותי, שממשיך לנכס לעצמו ובצדק, את הסטאטוס הדומיננטי, הרלוונטי, והמעניין ביותר בתחום צרכנות המוזיקה כיום – הוויניל.

תקליטי הויניל שומרים על מעמדם. צילום: יובל ושילי אראל
תקליטי הויניל שומרים על מעמדם. צילום: יובל ושילי אראל

גם השנה האירוע המיוחד התקיים בתל אביב, סוג של מרכז התרבות והמוסיקה בישראל, במשולש ההולך ותופס לעצמו מיקום של כבוד – האוזן השלישית, מוסיקה נטו ולאחרונה – הפסאז'. האירוע שנחוג וצויין במכירות מיוחדות ליום זה בשילוב הופעות שאמורות בדרך כלל להציג את החומרים החדשים של אמני האינדי המקומיים קיבל את מרכז הפוקוס בזכות ההשתלטות של צוות תחנת הרדיו "קולה קמפוס" על מתחם מועדון הפסאז' במרתף של אלנבי 94.

סגול59 נותן בתקלוט. צילום: יובל ושילי אראל
סגול59 נותן בתקלוט. צילום: יובל ושילי אראל

יום חג שהחל בין היתר בשידור בן שעה של יואב קוטנר ונמשך ליריד תקליטים חדשים שהוצב בידי חמישה התארגנויות שיצרו את חנות המוזיקה העצמאית הגדולה בישראל ליום אחד בלבד, קמע,  Better tomorrow records, חנות מקומית, אוגנדה וסלון תקליטים אורבך, כל אחת מתמחה בתחום שונה.

המשכו של היום בפסאז' התאפיין בסדרת הופעות וביניהן תקלוט של טובי בנינו..כל הפרטים באיוונט.

גולשי אבן נייר ומספריים, הסינגל החדש. צילום: יובל ושילי אראל
גולשי אבן נייר ומספריים, הסינגל החדש. צילום: יובל ושילי אראל

הבלוג הגיח לפסאז' על מנת להתמקד בשתי הופעות – השקת הסינגלים החדשים של גולשי אבן נייר ומספרים RPS Surfers מהאלבום ההולך ונרקם כמחווה לנהגי החרקות משכונת התקווה ולהרכב Darfur Allstars, הרכב שחבריו מגיעים מחבל ארץ במערב סודאן ומתגוררים בדרום תל אביב, מנגנים רוקדים ושרים מוסיקה אפריקאית אותנטית.

תמונות וקולות כאן:

לחצו לצפייה בגלריית תמונות

וידאו

 

 

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא