כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

אלבומי חג הכי במיינסטרים

כמידי שנה וחג האביב המתקרב, חברות המוזיקה והאמנים משחררים את אלבומיהם ומשחרים לכם, המאזינים, הלקוחות, הזדמנות להרחיב את ספריית המוזיקה הביתית או להעניק אלבום במתנה, משלל האלבומים שהגיעו אלי לביקורת, והו הו, הגיעו הרבה, מתוכם מנבחרו תריסר, מיינסטרים, כאלו שיתאימו לשכבה רחבה של מאזינים.

תריסר אלבומים לחג צילום יובל אראל
תריסר אלבומים לחג צילום יובל אראל

הכתבה במקור יועדה ל"מגפון" עיתון עצמאי ברשת, אולם לקראת ערב החג היא מוזמנת להתארח בבלוג.

 

יוסי בנאי – המיטב

יוסי בנאי המיטב
יוסי בנאי המיטב

חברת הד ארצי בעלת הזכויות לשיריו של יוסי בנאי המנוח משיקה לכבוד החג מארז הכולל שני תקליטורים עם 40 ממיטב שירי יוסי בנאי יחד עם חוברת מילים ותצלומים, אלבום המהווה מסמך תיעודי לשנסונייר וטרובדור אמיתי.

 

 אריק איינשטיין ויוני רכטר – משירי אברהם חלפי

אריק איינשטיין משירי אברהם חלפי
אריק איינשטיין משירי אברהם חלפי

חלפי המנוח היה מעין  הסנדק של אריק כשזה רק נולד, האלבום הושק מחדש במארז כפול כאשר שיריו האחרונים של אריק המנוח שטרם יצאו לאור שובצו בהם, מדובר בפנינה מוזיקלית של ארץ ישראל שהולכת ונעלמת.

 

גבריאל בלחסן – חייך עכשיו

גבריאל בלחסן חייך עכשיו
גבריאל בלחסן חייך עכשיו

אלבום שיריו האחרונים של גבריאל שהלך לעולמו במפתיע בשנה האחרונה, מדובר בחומרים שגבריאל שקד עליהם יחד עם אחיו ידידיה, גם אלבום זה מהווה הן מסמך זיכרון והן הצצה נוספת לנשמתו החצויה של גבריאל.

 

שאנן סטריט – הכל לטובה

שאנן סטריט הכל לטובה
שאנן סטריט הכל לטובה

תריסר שירים שכתב שאנן סטריט במהלך ליווי אחותו המנוחה בשנתה האחרונה, אף אלבום זה מהווה מסמך עמוק וחודר אל נבכי נשמתו של אחד היוצרים הטובים שנמצאים כאן, עושר מוזיקלי עם תמלילים מלאי כנות.

 

שרות חווה אלברשטיין

שרות חוה אלברשטיין
שרות חוה אלברשטיין

19 נשים, זמרות מוכרות משלל הסגנונות נותנות כבוד לזמרת יוצרת הכי חשובה בעשורים האחרונים בהוויה המקומית, כל אחת ופרשנותה הקולית, סגנונית לשיר משלל שירה של חווה, אלבום שכיף להאזין לו עוד ועוד.

 

גלעד כהנא ותמיר מוסקט – לא כוחות

גלעד כהנא ותמיר מוסקט לא כוחות
גלעד כהנא ותמיר מוסקט לא כוחות

שניים מהמוכשרים שביוצרים הצעירים יחסית בסצנה המקומית חוברים ליצירה שכולה כיף והשתגעות, שילוב כוחות היוצר לא כוחות אמיתי, ולא אמרתי מילה אחת על הפלפל צ'ומה שדוחפת מרינה מקסימיליאן לאחד השירים, חפלה אמיתית.

 

דודי לוי – שכונה של איש אחד

דודי לוי שכונה של איש אחד
דודי לוי שכונה של איש אחד

מאז הפריצה ההיא עם נוער שוליים, דודי לוי מותיר את חותמו בכל פינה ושעל ביצירה המוזיקלית המקומית, אלבומו החדש – שכונה של איש אחד מבקשת להעביר את המסר המאוד אופייני לו, מוזיקה ושירה הם חווייות שאסור לפספס.

 

פבלו רוזנברג – נורמלי

פבלו רוזנברג נורמלי
פבלו רוזנברג נורמלי

כן, פבלו הלטיני חוזר לשפה העברית נטו, עם אלבום המככב בפליי ליסט, שירים העטופים במוזיקה מסוגננת המתאימה לכל אוזן, אהבה, רומנטיקה ושמחה.

 

יהודה פוליקר – מוזיאון החלומות

יהודה פוליקר מוזיאון החלומות
יהודה פוליקר מוזיאון החלומות

פוליקר ממשיך את הקו המאפיין של הכאב והזכרונות, פוליקר אומר את האמת שלו בתמלילים נוקבים ללא פחד, מומלץ לאוהביו, יש באלבום שיר מחווה לאריק האיינשטיין מנוח כולל קטע הקלטה בקולו של אריק.

 

דודו טסה – עיר ובהלות

 

דודו טסה עיר ובהלות
דודו טסה עיר ובהלות

הבחור הזה ממשיך להביא לנו את צלילי סמטאות ערי הסהר הפורה ולשלב את המזרח עם המערב בדרך המיוחדת לו, אלבום נוסף המציב את טסה כאחד היוצרים החשובים שמסתובבים כאן, יצירה מומלצת.

 

מוניקה סקס – מקצועות חופשיים

מוניקה סקס מקצועות חופשיים
מוניקה סקס מקצועות חופשיים

עשרים שנה שהצעירים הללו לא רוצים להתבגר ומול קהל שנעשה צעיר משנה לשנה הם משתדרגים ומשתכללים בתובנות המוזיקליות, התמליליות וההפקתיות האופיינים לפס הקול של ההרכב, מיועד לאנשים שמכבדים רוקנ'רול ישראלי איכותי.

 

שלומי  שבן תרגיל בהתעוררות

שלומי שבן תרגיל בהתעוררות
שלומי שבן תרגיל בהתעוררות

המאהב הכי צמוד של הפסנתר, האיש שיודע לבקר, לגחך ולהעשיר את האוזן בצלילים הנכונים, אינו חושש מלאמר דברים נוקבים אך בד בבד הוא יודע לעטוף אותם באיכויות מוזיקליות מצויינות להן תורמים חברי הקולקטיב, תמיר מוסקט ואסף תלמודי.

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא