כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

אנשים בעתיד, לא בהווה, לא בהווה

מופע השקת האלבום "אוסף של חרטות" והצהרת פרידה ללהקת ויתרתי, רביעי, 02.04.2014, מועדון בארבי, אורחים – סימה, ישקי, פלד, קוואמי, טל פרידמן, רדושינסקי, גרייט מאשין, 3421, קין והבל 90210. נכח תיעד ומדווח – יובל אראל.

ויתרתי, איתי זבולון, גאון או שיגעון. צילום: יובל אראל
ויתרתי, איתי זבולון, גאון או שיגעון. צילום: יובל אראל

חפירה 1# – יש בעיה בהגדרות, האם הטריו פאנק שטויות ישראלי "ויתרתי" הם להקת נונסנס או שהם סוג של ביקורת סרקסטית, מנומקת ומחושבת היטב על החברה הישראלית? כן, ויתרתי הם איתי זבולון הסולן והבסיסט, ג'ינג'י עצבני שאינך יודע בדיוק האם הוא חכם, טיפש, גאון, קומבינטור הגדרות או סתם מטורף מוזיקלי, שאסף בסביבות יוני 2011 את יונתן כספי עם הגיטרה החשמלית ואת נמרוד ליברמן המתופף כדי ליצור את אחד ההרכבים הכי מדוברים, הכי משפיעים והכי מבוקשים בסצנה הנעה בין נערים בגיל ההתבגרות לבין נערות בגיל ההתפשטות ועוד כמה מאות שעברו את גיל 18 ומחפשים אקשן ובידור זול וחסר תכלית.

איתי וחברה, בארבי...צילום: יובל אראל
איתי וחברה, בארבי…צילום: יובל אראל

חפירה 2# – המפגש הראשון שלי עם הטריו ויתרתי התקיים כחצי שנה לאחר הקמת ההרכב, במסגרת מופע סירקוס קור של איתן רדושינסקי וגיא שמי בתאטרון תמונע, בין ההרכבים שהתארחו בחגיגת הקרקס העונתית הוצגו חברי ויתרתי כחומר חדש בשטח.

ויתרתי, קהל, למה באתם? צילום: יובל אראל
ויתרתי, קהל, למה באתם? צילום: יובל אראל

חפירה 3# – גילוי נאות – יש לי את כל הדיסקוגרפיה של ויתרתי + שלל מרצ'נדייז ששווקו בהופעות האצטדיונים שלהם, דרך אגב, גם לכם, הנה כאן.

 

טוב, אז מה קרה שחברי ויתרתי החליטו לקחת פסק זמן\להתפרק\להיפרד מהקהל? לדעתי, מנסיוני, זה לא ממש, זהו יותר תעלול שיווקי כדי לפוצץ את מועדון בארבי בכמה מאות עוללים לצד מחפשי גירויים מוזיקליים מטופשים, תחבולה ערמומית כדי לעשות הון אמיתי ממכירות מטורפות של מיטב אלבומיהם, כולל האלבום החדש "אוסף של חרטות" מה שנקרא – כן הנחתום מעיד על עיסתו.

 

מוטי/ 31, כללי, אזור המרכז. צילום: יובל אראל
מוטי/ 31, כללי, אזור המרכז. צילום: יובל אראל

שיטת השיווק הזו עבדה ועובדת, עובדה – לפני מספר חודשים הכריזו חברי "בא לבר" על פירוק ומופע השקה ופרידה בו זמני, אירוע שהפך לסוג של הצלחה כל המובנים, ולא, לא בגלל שויתרתי דחפו את האף שלהם גם למופע זה, בכלל, הם נדחפים לכל מיני מופעים, רובם די מיותרים, אני בטוח ששר החינוך יהנהן כעת בראשו לאות הסכמה, כאילו, למה צריך להיטלטל עד הנגב הרחוק כדי לראות אותם מחופשים לאיבר רבייה גברי (לא אמרתי זין), או לשוטט בצמחיה עבותה ביערות המנשה ולחילופין להקיא את הנשמה בשייט בים רוגש כדי לראות אותם מופיעים, כן, למה הם לא עושים בוקינג בהיכל התרבות, או הבימה, או זאפה? ממה הם מפחדים? שהקהל יעקור את הכסאות, כמו שעשו בשנות השבעים בבית לסין? שמישהו יגרד לאיתי גזר עם פומפיה על הגב? שיעפו תכולת שימורי תירס באוויר? שישליכו טיטולי השקמה משומשים? או נקניקיות עוף לא מבושלות? (כן, כל התרחישים הללו כבר ארעו בהופעותיהם הקודמות…).

תאכלעס, אנסה הפעם להתמקד – מועדון בארבי, תפוסה מלאה (950) מגיל 12 ועד 60 מריע לשלישייה הזו שהצליחה להציב אמירה שאין בה מאומה מעבר לרגע הנאמר, אורחים רבים שמתכבדים בכבוד המפוקפק?! לעמוד על הבמה יחד עם השלישיה, לנגן, לשיר ולצרוח בלילי שטויות שהקהל מה זה אוהב.

גאונים ומפגרים בעת ובעונה אחת, פסיכים ומתוחכמים סו קולד, שטותניקים ומושכי חוטים בבניית התודעה החדשה לציבור, כך או אחרת המופע שהתקיים אמש במועדון בארבי, בלי לנקוב בשמות כל האורחים המכובדים והלא שהתארחו על הבמה, החל מפלד שחימם את הקהל המתקבץ פנימה, עובר לסימה, ישקי (ישי ברגר), קוואמי, טל פרידמן, איתן רדושינסקי, גרייט מאשין, 3421, קין והבל 90210, היה חוויה מתקנת, הורסת, מענגת, מעצבנת, נדחפת, רותחת, שואגת, משתטה, מצחיקה, מאתגרת, מפגרת, כי בסך הכל מי אנחנו, מה אנחנו – אנשים, בעתיד, לא בהווה, לא בהווה!

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע, ושתמות מכונת העשן כן יהי רצון!!!

וידאו

 

 

 

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא