כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול שבועי 07.03.2014

מסתיים שבוע נוסף המותיר באוזנינו רשימת שירים, קליפים ואלבומים חדשים, הקשבה..

the Blog is a DJ
the Blog is a DJ

הלקט השבועי מגיש אסופת שירים בסינגלים, קליפים, לצד אלבומים, מועדי הופעות וידיעות מעניינות…

 

אביב גפן – עולם חדש

"עולם חדש" הינו השיר הראשון מתוך אלבומו החדש של אביב גפן. השיר, כמו רוב שירי האלבום, הופק בהשראה יפנית תוך שימוש בכלי נגינה יפניים מסורתיים, לאחר שהתאהב בשנה האחרונה במזרח ובייחוד ביפן, בה פגש בתרבות, באנשים ובסצנה המקומית של יפן, וכך אביב על האלבום החדש – "כבר הרבה שנים לא השקעתי ככה באלבום חדש. השקעתי הרבה מחשבה וזמן, בכיוון, במסרים ובקו אחיד, שבמהלכם חקרתי תרבויות קסומות שלא הכרתי. האלבום מתעסק כמובן בנושאים רבים אבל גם מרמז על ההפסד האנושי אל מול העולם הדיגיטלי המהיר. את הקליפ המלווה את "עולם חדש" צילמתי עם במאי וצוות יפני בקאוואסאקי וטוקיו מה שמאוד מתאים לרוח השיר." ביצוע חי של שיר זה ואחרים יתקיים במהלך "נשף רוק 3" שיתקיים בתאריך 12 באפריל בהיכל נוקיה בתל אביב.

 

מוניקה סקס – מרוב אהבה

מתוך האלבום החדש שיצא החודש משיקים חברי מוניקה סקס שיר נוסף – "מרוב אהבה" בהפקתו המוסיקלית של אייל אבן צור. הופעת השקה חגיגית תתקיים בתאריך 3 לאפריל במועדון בארבי.

 

One dayDeerFrosh

זהו סינגל קליפ של DeerFrosh, פרוייקט חדש של צבי פרוש, הסולן וכותב השירים של The Raw Men Empire. בהפקתו של נעם הלפר. הפרוייקט, שייחשף בהדרגה במהלך השנה,  יכלול שיתופי פעולה עם מפיקים מעולמות מוזיקליים שונים. בכקליפ מככב אביו של צבי שלקה במחלת הסרטן. צבי מספר על המחלה, הקרבה והמוזיקה – "פתאום צריך לעמוד מול פני המוות,עבור אבא שלי המשמעות של זה הייתה מלחמה, ששינתה דבר מה, אפשר היה להרגיש שמשהו השתנה, שדבר בתוכו פרץ החוצה. חיים שפעו ממנו. הרגשתי חום ותקשורת פתוחה כמו שלא היו לפני כן. ההבנה שאין יותר זמן לדחות את החיים ואת ההיות, אני חושב שהוא גילה את האומץ להביע. התהליך הזה הפך את הסימון של אבא ל-אבא; הבנתי מי הוא, ראיתי את התגובות שלו, הוא נהיה חבר. הרגשתי שאני רוצה לעשות איתו משהו יחד. ראיתי אותו בעיני רוחי שר את השיר הזה".

 

Stand Still – Kiss Me

להקת Stand Still הוקמה בחיפה בשנת 2010 כשיתוף פעולה בין עידן חנוכה וראלף הובר המתופף המקורי של להקת Usless ID. במשך כשנתיים וחצי הקליטה הלהקה באולפן ההקלטות של ראלף המתופף, הופיעה ברחבי הארץ וגם שחררה שני סינגלים מצליחים , "Never" ו- "Lately". במהלך ההקלטות הצטרף ללהקה הגיטריסט ניר שקד ולקראת סיומן הצטרף הבסיסט שי סולומון וכך הושלם ההרכב של הלהקה. לאחרונה השיקו את הסינגל קליפ Kiss Me המדבר בעד עצמו, אני מניח אותו כאן, אתם לוחצים פליי.

 

שי צברי – קשה בלילה

ברוכים הבאים לבית הכנסת המעופף של שי צברי. שכרון חושים של קצב ושמחת חיים מדבקת בשלל ביצועים מהמקורות, הפעם הלחין ושר את מילותיו של אברהם חלפי. שי צברי אינו שם חדש בסצנה, לצד ההופעות עם ברי סחרוף ולאחר סבב הופעות עם כוכבי גרוב מוכשרים, קהל מעריצים הולך וגדל. בתאריך 12 למרץ יופיע שי צברי במועדון בארבי, תגיעו מוקדם!

 

נועם הלפר – Air Drops

נועם, אקא – Helfer, הוציא השבוע אלבום אי.פי Air Drops – וכבר זכה לשבחים ותשומת לב ברחבי הבלוגוספירה. בחודש הקרוב Helfer יוצא לטור באירופה הכולל הופעות באמסטרדם, וינה, ברלין ועוד. אנחנו ניצמד בינתיים לאלבום הטרי.

 

קוב – תוגת המפסידים

"תוגת המפסידים" הנו האלבום הרביעי של עורך הדין יעקב לצינסקי אקא – קוב, זהו מעין אלבום קונספט, העוסק בנקודת המבט של הצד המפסיד, בתרבות, בפוליטיקה, בערכים וגם באהבה. קוב ישיק את האלבום במופע חגיגי בליל שישי 7 למרץ באוזןבר, לדבריו הוא מתכוון לאזן את הקו הלוזרי עם אורח – רועי פרייליך העומד להשיק בקרוב אלבום סולו בעצמו.

 

ואחרי שהאזנתם לכל השפע המוזיקלי הזה, יש כמה חדשות מעניינות עבורכם:

 

ישראל בפרימוורה

שלושה הרכבים מחביבי הבלוג נבחרו לקחת חלק בפסטיבל פרימוורה האגדי שיתקיים בחודש מאי הקרוב בברצלונה, ספרד.

עמית ארז והסיקרט סי , ועדת חריגים ולולהמארש הן הלהקות שבזכות פעילות משותפת למשרד החוץ, הדס ונונו מהצוללת הצהובה,  וסוכנות הבוקינג וניהול האמנים מונוקרייב, נבחרו לייצג את ישראל וכמובן את עצמם ולהופיע השנה לצד ארקייד פייר, נשיונל, ניין אינצ' ניילס, פיקסיז, מטרונומי ועוד מוזיקאים רבים, מהגדולים בעולם. קצת נתונים – ארבע ימים, 235 הופעות מול מעל למאה וחמישים אלף צעירים. הבלוג אומר – "כבוד!"

 

אריק טרופז חוזר לישראל

חצוצרן הג'אז הצרפתי הוירטואוז, אריק טרופז, שנולד בשוויץ ובעל אזרחות צרפתית, חוזר לישראל לאור ההצלחה בביקורו הקודם. טרופז, יוצר לחנים מקוריים בגרוב ג'אז נקי ומדויק מתובל בנגיעות של פופ, רוק, היפ הופ ודאנס בשילוב קטעים אינסטרומנטליים לצד שירים, אלתור וירטואוזי ומעודן וצליל מובחן ומגובש. ההרכב  זוכה להצלחה בינלאומית באנגליה, צרפת, הונגריה, קנדה, ספרד, פולין, שוויץ, בלגיה ועוד. טרופז והקוורטט שלו יופיעו בתאריך 26.06.2013 באמפי וואהל בפארק הירקון, תתארגנו על כרטיסיםאמרתי! הנה טיפ, כך הופיע טרופז לא רחוק מכאן, בירות, לבנון, קיץ 2012, פסטיבל ג'אז.

 

ההרכב הנושך פרודיג'י חוזר לישראל

לאחר מספר ידיעות שווא בשנים האחרונות על בואם של הפרודיג'י לישראל, הפעם זה רשמי: הלהקה הבריטית הענקית תגיע להופעה אחת בישראל כחלק מסיבוב הופעות עולמי. המופע יתקיים בתאריך 29.5.2014 בגני התערוכה תחת כיפת השמיים. כמי שזכה לראות את פרודיג'י בפארק הירקון הבלוג יכול רק לאמר – "לנשום!!!" , הנה כאן מוכרים כרטיסים.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא