כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול שבועי 20.02.2014

אסופת שירים, קליפים ופרטים אודות אירועי מוזיקה נבחרים, כאן ואף מעבר לים, לקט שבועי.

פארל ויליאמס ונייל רודג'רס בטקס הבריט. צילומסך מיוטיוב, התמונה הקבועה לקחה יום חופש
פארל ויליאמס ונייל רודג'רס בטקס הבריט. צילומסך מיוטיוב, התמונה הקבועה לקחה יום חופש

אכן השבוע מסתיים כאשר את היבול המוזיקלי שיצר את הרגעים הטובים במהלכו, אספתי כאן לכדי פס קול עימו תוכלו להעביר את הסופ"ש, מגוון עשיר משלל סגנונות, יוצרים ומבצעים, וותיקים וצעירים, ואפילו כמה "פכים קטנים" לעתיד ובכלל.

 

The Kokoro – Broken

קוקורו הוא הדואו החדש של לי טריפון, אקס סולנית להקת אטליז, השבוע השיקו לי ודן פרבר שותפה לצמד את הסינגל קליפ Broken, סאונד מושלם בדרך מעבר לים. אומרים עליהם שהם הגרסה הישראלית להרכב האפריקאי Die Antwoord, אלבום בכורה לקוקורו אמור לצאת במהלך השנה. טייק א לוק…

 

JoovE – Unlock & Good Luck

JoovE   הם יובל שנהר (המלווה את הזמרת יוצרת שרית ברקן) ואביעד סימנס היוצרים יחדיו מוזיקה אלקטרונית מסוג אחר, לאחר תקופה ארוכה בה עמלו על חומרים משותפים הם משיקים היום את הסינגל קליפ הראשון בפרוייקט – Unlock & Good Luck. האלבום עצמו יראה אור במהלך השנה.

 

יוסי סאסי – Cocoon

יוסי סאסי, גיבור גיטרה, מי שהיה ממייסדי להקת אורפנד לנד משיק סינגל בכורה מהאלבום החדש Desert Butterflies הנמצא כעת בעיצומן של הקלטות ומתוכנן לצאת באביב הקרוב. רוק אתני מהוקצע ומלוטש בעוצמה ורגש הוא החתימה המוזיקלית של יוסי סאסי מאז ומעולם. השיר – Cocoon מתאר במידה מסויימת את הדרך שעבר סאסי, עזיבת המסגרות הנוחות יחסית כולל הפרישה מאורפנד לנד ומעבר לקריירת הסולו והגשמת חלומות חדשים. האלבום Desert Butterflies יושק בהופעה חגיגית ברידינג3 בתחילת מאי (8.5).

 

שאנן סטריט – פברואר

שיר נוסף מתוך אלבום סולו של שאנן לפי מילותיו, לחן – שלומי שבן, שאנן סטריט מזמין את המאזינים להצטרף אליו למסע אישי חשוף ומטלטל, מדובר בפרויקט מיוחד המתעד בעזרת תריסר שירים, את שנת האבל על מות אחותו הצעירה שהלכה לעולמה ממחלה קשה לפני 8 שנים. כל אחד משירי האלבום מתעד חודש בשנה המיוסרת הזו, הוא יושק בשלמותו בסוף החודש.

 

אבי גולדפינגר – מלטפת הודפת

אבי גולדפינגר, מנהל חברת הייטק העומד מאחורי האלבום "להיטים מכל הזמנים", משיק סינגל קליפ חדש מתוך אלבומו הבא – "מה אתה בכלל יודע על ישו?", השיר – "מלטפת הודפת". מלווה בקליפ בו נוטלת חלק פאולינה אלברשטיין. טייק א לוק..

 

טליה ברנדמן – שובי

אחרי שהשיקה את אלבום הבכורה – "מתוך סופה" בתחילת השנה, ממנו שוחררו הסינגלים "בדמות שונה" ו"רק דקה", מגיע הסינגל השלישי של היוצרת טליה ברנדמן, "שובי", בו היא מארחת את רעות עין גיל, אחותה המאומצת. בדיאלוג המתרחש בשיר, טליה ורעות מספקות לנו הצצה ליחסים המורכבים ביניהן, כפי שמספרת טליה: "כשאין קשר דם, עולה השאלה מה בעצם מגדיר אותנו כאחיות, חוץ מההרגשה של כל אחת מאיתנו? ומה קורה כאשר לכל אחת יש הגדרה אחרת?".

 

אושרי כהן – סולמות ונחשים

בעקבות הסינגלים "כפתורים", "חצי ירח" ו – "עוד שניה נוגע", מתוך האלבום "כפתורים" של אושרי כהן, אשר עתיד לצאת לאור בתקופה הקרובה, יוצא השבוע סינגל חדש  – סולמות ונחשים. שירי האלבום נוגנו בהופעות חיות במועדוני הופעות, אירועים מיוחדים וברים ברחבי הארץ לאחר הופעת השקה מוצלחת אשתקד, האלבום, המורכב משירים אותם כתב והלחין אושרי כהן, עתיד לצאת במהלך חודש מרץ הקרוב.

 

גלי עטריאהבה למרחקים ארוכים

גלי עטרי חוגגת 40 שנות קריירה מוזיקלית עם אלבום חדש, מתוכו מושק השבוע הסינגל "אהבה למרחקים ארוכים" שנכתב בידי נועם חורב, והולחן בידי תומר הדדי. באלבום החדש משתתפים כותבים שונים, וותיקים ומוכרים כיצחק קלפטר, לאה שבת ומאיר גולדברג לצד יוצרים צעירים הנוטלים חלק בעבודה המשותפת עם גלי לראשונה – כפיר אפשטיין, תומר הדדי, בן ארצי, בטי, נועם חורב.

 

יגאל בשןלחיי השיגרה

סינגל חדש שנכתב והולחן בידי יגאל בשן בעיבוד והפקה מוסיקלית של יונתן פריג' מושק השבוע, השלישי לאחר השירים "שמיים" ו"נחיתות והמראות" שאף אותם כתב בשן ואשר הפכו ללהיטים גדולים וליוו את סיבוב ההופעות החדש של יגאל בשן הנחשב לאחד מכוכבי התרבות הגדולים שיצר ושר שירים רבים שהפכו לנכסי צאן ברזל במוסיקה הישראלית.

 

פבלו רוזנברג – עוד דקה

לקראת צאת אלבומו החדש "נורמלי" בשבוע הבא, משיק פבלו רוזנברג שיר נוסף מתוכו – "עוד דקה" הנו שיר פופ אתני שכתבה היוצרת דקלה יחד עם עידו אוחיון.

 

מאי סבג – הנבואה

מאי סבג, 23, סטייליסטית ויוצרת תל אביבית ששרה מגיל 12, החלה השנה את לימודי המוסיקה ברימון, בד בבד היא כבר שוקדת על אלבום בכורה ומשיקה שיר שני "הנבואה" שאת מילותיו כתבה והוא הולחן ועובד בידי נועם פנחסוב.

 

Umlala – Not Blocked in Our Country

חברי ההרכב אומללה משיקים סינגל ראשון מתוך אלבום אי.פי הצפוי לצאת בקרוב, חברי ההרכב נבחרו לחמם את המופע של אוף מונטריאול המגיעים להופעה במועדון בארבי בתאריך 10.03.2014.

 

 

קופי הקוטב הם הזוכים בטקס פרסי BRITT  האנגלי שתקיים הלילה

אמש, במהלך הלילה התקיים הטקס השנתי של Brit Awards הגרסה הבריטית להכתרת מוזיקאים ותוצריהם בתחום הפופ  שאינה נופלת בחשיבותה משלל הטקסים של ארצות הברית של אמריקה…

הטקס לווה בשידור ישיר באיכות HD  ברשת יוטיוב ובין הזוכים הראויים לאזכור אציין את ההרכב ארקטיק מאנקיז שזכו בשני פרסים, הן כלהקה האנגלית הטובה של השנה והן עבור אלבומם האחרון AM, נפיל מוזיקה אנגלי נוסף שזכה בפרס בקטגוריית הזמר הבריטי הכי טוב של השנה הוא דויד בואי שנעדר מהטקס ושלח את הפצצה הנשית קייט מוס כדי לאסוף את הפרס בדמות הילת מלאכים לבנה עבורו.

הזמרת אלי גולדינג קטפה את תואר הזמרת הבריטית הטובה של השנה, לורד הזמרת הקטינה מניו זילנד, לעומת זאת לקחה הביתה את הפרס בלווית התואר – הזמרת הזרה הטובה של השנה עבור נתיני הממלכה הבריטית, כמובן שההרכב הצרפתי דאפט פאנק קטפו את תואר ההרכב הבינלאומי המוצלח של השנה, עובדה שחוזקה בדמות נוכחות מסיבית על המסך של הצמד הקדמי שלהם – הזמר פארל ויליאמס והגיטריסט נייל רודג'רס

הנה לקט של כמה רגעים מהטקס

 

ובקצרה – מה מצפה בחופשת האביב

לראשונה בישראל – להקת הפאנק רוק המיתולוגית – The Adicts תופיע בתאריך  10.4.2014 במועדון בארבי ת"א. פרטים מלאים בלוח ההופעות המומלצות של הבלוג.

פסטיבל AHAVA בים המלח, הנחשב לפסטיבל הרוק הוותיק בישראל המשלב בין מוסיקה לטבע יוצא לדרך בפעם ה- 18 והשנה בסימן  40 שנה להתיישבות בצפון ים המלח!! במהלך חופשת חג הפסח יתקיים הפסטיבל במסגרתו יופיעו החברים של נטאשה, אביב גפן, עברי לידר, אברהם טל, אסתר רדא, ברי סחרוף,  יהודה פוליקר, דודו טסה, דג נחש, בלקן ביט בוקס וקרולינה. הפסטיבל יתקיים בתאריכים – 16,17 ו-19 באפריל. פרטים מלאים בלוח ההופעות המומלצות של הבלוג.

הערה – בכלל, המבקרים בבלוג מוזמנים להציץ על בסיס יומי בלוח ההופעות המומלצות המתעדכן תוך כדי תנועה, זה יסדר לכם את התוכניות לשעות הערב על בסיס יומי…

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא