דיווח מהשטח

מהפכת רוק בבארבי

חברי להקת The Dead Daisies בהופעה במועדון בארבי בתל אביב. 21.12.2013. אורחים – היהודים (טום פטרובר ואורית שחף), נינט. דיווח, תיעוד וצילום – יובל אראל\אדוה אראל.

דיויד לואי וג'ון סטיבנס, מרגניות בבארבי. צילום: יובל אראל
דיויד לואי וג'ון סטיבנס, מרגניות בבארבי. צילום: יובל אראל

את בית הספר למופע רוק נתנו חברי The Dead Daisies, סופר גרופ המגיעים מהחצי הדרומי של כדור הארץ, החברים בכמה הרכבי רוק מהחשובים שבסצנה העולמית לקהל ישראלי מצומצם בכיתת אמן ובמופע סגור שהתקיים ביום שלישי האחרון במועדון שבלול.

הערב הם באו להגיש לקהל הישראלי הרחב את מנת הרוק הגדושה שלהם לצד אירוח מפתיע של כמה שמות מסצנת הרוק המקומית, מופע חימום של אלקטריק זו, אלו שהשיקו את אלבום הבכורה שלהם רק לפני שבוע במהלך יום ההולדת לקולה קמפוס במועדון הבלוק, מי שבחר אותם לחמם את מאות (950 איש, סולד אאוט…) שמלאו את מועדון בארבי החל מהשעה שמונה וחצי (!) בערב, עשה החלטה נכונה ונבונה, גל הוא גיטריסט מצויין, כתבתי עליו כמה משפטי התחנפות כשתארתי את המופע והמוזיקה שלהם…

אורית שחף וג'ון סטיבנס, בארבי. צילום: אדוה אראל
אורית שחף וג'ון סטיבנס, בארבי. צילום: אדוה אראל

בשעה עשר וחצי על השעון עלו חברי ההרכב לבמה במועדון בארבי הראו לקהל הישראלי איך עובדים באמת מעבר לים, איך צריך להראות ולהישמע רוק אצטדיונים, אפילו במועדון קטן כבארבי…

זר לא יבין זאת, אבל הקהל שבא למופע היה מסוג השבע אך תמיד רעב להופעות בינלאומיות, מאלו שסוגרים סופ"ש באחת מהבירות במזרח אירופה כדי ליטול חלק במופע רוק של להקה הנחשבת בליגה של הגדולים בחו"ל. הסצנה הוירטואלית לא שקפה מראש את האמור להתקיים, עוד אלמנט המראה כי כאן מדובר בקהל אחר לחלוטין, למרות שתאכלעס, חברי ההרכב מאוד מיינדד לרשת האינטרנט, טוויטר, אינסטגרם ופייסבוק מלווים את שחרור רשמיהם הרבים במהלך הביקור בארץ, ביקור בו השקיעו את מירב זמנם לסיור  במקומות החשובים באמת לתיירים, ולא פלא כלל, כי הרי מדובר בהרכב שהוקם בידי יהודי, אוהב המדינה, שאת אהבתו זו העביר לחבריו להרכב, הם הראו לאורך כל שהותם כאן כי אכן, זה עושה להם את זה.

נינט וג'ון סטיבנס, בארבי. צילום: אדוה אראל
נינט וג'ון סטיבנס, בארבי. צילום: אדוה אראל

אבל נחזור להתרחשות על הבמה, זה פשוט זה, כך זה צריך להתרחש, כך זה צריך להישמע ולהיראות, רוק קלאסי המושפע משנות שבעים, ימי הפריחה של סגנונות הרוק הכבד, הרוק הזוהר, הרוק הפרוגרסיבי ורוק האצטדיונים, כשמגיעים נגנים שאת כל חייהם הם עושים עם הרכבים בינלאומיים, הרי המופע כאן בתל אביב הוא בשבילם מעין אתנחתא, אבל הם לוקחים הכל ברצינות ונותנים את כל כולם על הבמה.

כמובן שמבחינתי הפיקים במופע היו האירוחים, הראשון, כמחצית השעה לאחר תחילת המופע, עם אורית שחף וטום פטרובר, ההארד קור של להקת היהודים, ביצעו משותף לגרסת מחווה לשיר הקלאסי של להקת Free – הכל בסדר – All Right Now, אכן קלאסיקה שסוחפת תמיד את הקהל בהמשך דואט של הזמר עם נינט בביצוע מחווה נוסף לאחד השירים שנינט אמצה – Crazy שכבר הפך לחלק בלתי נפרד מהרפרטואר שלה.

ככה פותחים שבוע חדש.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

וידיאו

תגים

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין

Close
Back to top button
Close