כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

הופעות בינלאומיותסיקור הופעות

אמנדה כבשה את לב תל אביב

מופע "גרילה" של אמנדה "פאקינג" פאלמר בבר קיימא הערב הוביל באמצעות טוויטר כמה עשרות מעריצים נלהבים לזכות ברגעי אושר עם האמנית יוצאת הדופן שכל הכרטיסים להופעתה מחר במועדון בארבי אזלו מזמן, כל הפרטים – הפוסט יתעדכן תוך כדי…עורך – יובל אראל.

אמנדה פאלמר בבר קיימא. צילום: גיא פריבס
אמנדה פאלמר בבר קיימא. צילום: גיא פריבס

הכל החל בצהריים, סמוך לשעה 13:00 צייצה אמנדה בפיד הטוויטר שלה כי היא תגיע בשעה 19:00 לבר קיימא ברחוב המשביר 22 בתל אביב, סוג של בר טבעוני, למופע ספונטני. ברי המזל שעקבו אחרי ציוציה או קיבלו טיפים מחברים ברשת האינטרנט הספיקו להתייצב למופע בפאב שהפך ברגעים לדחוס ביותר.

הטויטר של אמנדה, מודיעה על המופע. צילומסך
הטויטר של אמנדה, מודיעה על המופע. צילומסך

תל אביב לקראת הערב, בפארק הירקון נוהרים עשרות אלפים למופע של ריהאנה, סוג של מגה כוכבת פופ פרובוקטיבית, מצפים לאינסידנט שיוסיף רוטב לחוויה שעלתה כמה מאות שקלים, (מאוחר יותר בלילה מגיעות תגובות האכזבה מהמופע המוקלט). בבתים, הערוץ השני משדר את הפרק הראשון בתוכנית ריאליטי חדשה "הכוכב הבא", סוג של ווריציה על כוכב נולד, דה וויס ודומיהן.  הבלוג (אקא יובל אראל שחזר הביתה לנוח מיום בחירות בשמש הקופחת) מנסה לתפוס תנומה קלה מתלאות היום בכניסה לקלפיות, מתעורר לקול טלפון בהול המדווח על המופע של אמנדה ותוך דקות מוצא עצמו דג ברשת את כל האנשים הטובים שהעלו תמונות ודיווחים בזמן אמיתי, מרכזם ומפרסם בפידים בפייסבוק,מגיעים  \כך יוצרים לייב בלוגינג בלי מערכת ממוסדת.

רק להבהרה, אמנדה אמורה להופיע מחר במועדון בארבי, המופע סולד אאוט, זהו, אין כרטיסים, אין הזמנות, אין כלום. המופע הפתאומי הערב היה מעין משב רוח רענן לכל אותם צעירים שרצו ולא הצליחו, לא הספיקו, החמיצו את הכרטיסים. אנשים רצו טסו לבר קיימא, הרשת החלה לרעוש ולגעוש בבאז אחד גדול, הבר קיימא לא ראה מימיו כל כך הרבה אנשים, ואז, תוך כדי המופע בבר קיימא מודיעה אמנדה לקהל שהציף את המקום הדחוס, "קדימה, נצא לשדרות רוטשילד, בואו איתי, נשיר וננגן שם…"

וכך מדווחים לבלוג מה"בר קיימא" – בכל סיבוב הופעות שעורכת זמרת האינדי האמריקאית אמנדה פאלמר היא נוהגת להוסיף הופעות הפתעה להן היא קוראת "הופעות גרילה".  הערב (יום ג') בחרה פאלמר לקיים אחת כזאת בבר קיימא, הבר הקואופרטיבי בפלורנטין.

קיום ומיקום ההופעה נשמרו בסוד, עד יום ג' ב14:00, אז פרסמה פאלמר ציוץ בחשבון הטוויטר שלה והזמינה את מעריציה הישראלים לבוא להופעה בחינם. על אף ההתראה הקצרה, התמלא הבר קיימא עד אפס מקום. הצפיפות במקום לא הפריעה לאווירה המחשמלת ולקסם שסחף את כל באי המקום.

פאלמר ידועה בקשר הקרוב שהיא מקיימת עם מעריציה, והם, מצידם, לא איכזבו. מספר מעריצות הגיעו עם יוקליילי, כלי עימו מזוהה פאלמר, והושיטו לה אותו כדי שתנגן עליו. לאור זרם המעריצים הבלתי פוסק, ולאחר שהודתה לבר קיימא על האירוח החם, הציעה פאלמר לקהל לצאת בעקבותיה מהבר ולהצטרף אליה להמשך הופעה נודדת ברחבי תל אביב.

אמנדה פאלמר בדרך לרוטשילד. צילום: דפנה טלמון
אמנדה פאלמר בדרך לרוטשילד. צילום: דפנה טלמון

מעיין חי מדווחת מהשטח: "אמנדה הגיעה למיקום עליו הודיעה בבר קיימא וסחפה את כולם בשיירה יחד איתה לבמה הקטנה הירוקה ברוטשילד פינת שד"ל. שם ביקשה עזרה מראם גפן בבירור שם הלוקיישן החדש שבחרה לעצמה, מצויידת במעיל מחויט ויוקלילי, מנומסת ועם החן שנשפך ממנה, מודה לכולם שהגיעו, מספרת על הויכוח הפמיניסטי אליו נקלעה בעקבות פרסום הקליפ השערורייתי של מיילי סיירוס ופוצחת בקאוור אותו מגדירה כ״שיטי״ לumbrella של ריהאנה ומתבלבלת במילים וכולם צוחקים ומהדברים שהיא אומרת עולה המחשבה שאולי הטירוף אליו נקלענו הוא בעצם מתח סמוי בינה לבין ריהאנה שמופיעה עוד מעט בצד השני של העיר, שרה עכשיו את גאגא, פאלמר, מדונה, מאוד פתוחה ומספרת על עצמה, שואלת לבקשות מיוחדת מהקהל…. אמנדה שמחה במה שהיא עושה עכשיו ומודה על כך שהטכנולוגיה קיימת כי בלי פייסבוק וטוויטר שום דבר מזה לא היה יכול לקרות"

לחצו לצפייה בגלריית תמונות שצילמה בסמארטפון בשטח מעיין חי.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות שצילם אילי בן עמר בבר קיימא.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות שצילמה דפנה טלמון.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות שצילם גיא פריבס.

עוד רגע היסטורי, ליד השגרירות הרוסית לשעבר, על הכסא הירוק בשדרות רוטשילד, צילמה מישל יבור

אמנדה פאלמר על הכסא הירוק, רוטשילד. צילום: מישל יבור
אמנדה פאלמר על הכסא הירוק, רוטשילד. צילום: מישל יבור

ולקינוח, עד שיגיעו קטעי וידיאו ליוטיוב, תמונת הניצחון, גיא פריבס מתעד את אמנדה ברגע קסום עם בעלה.

אמנדה פאלמר ובעלה, שד' רוטשילד. צילום: גיא פריבס
אמנדה פאלמר ובעלה, שד' רוטשילד. צילום: גיא פריבס

וידיאו גולשים

קליפים ראשונים באדיבות הבר קיימא. צילום – אילי בן עמר

.

.

עוד קליפ, שד' רוטשילד. צילום –  רן יניב הרשטיין

.

ואיך אפשר בלי, במיוחד בזמן שההיא בפארק, אכזבה את הקהל, הנה אמנדה עם המטריה של ריהאנה. צילום: גיא פריבס

.

דואט עם ניל גיימן, בן זוגה, בשדרה. צילום: מישל יבור

הבלוג של יובל אראל מבקש להודות לכל הגולשים, צלמים, כותבים שנטלו חלק בהרמת הדיווח הערב מהשטח, בשבילי אתם\ן ניצחתם\ן את ריהאנה 🙂

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

4 תגובות

  1. מצחיק שלא ציינתם שבעלה נקרא ניל גיימן. גיימן הוא סופר זוכה פרסים שיש שמחשיבים כגאון וכנביא.
    בחוגים רבים הוא מפורסם ממנה, אבל זו כמובן לא תחרות מהסוג הזה.

    1. ק', לא מעט מהמעריצים של אמנדה הם גיקים חובבי ניל גיימן בפני עצמם.
      הם קשורים זה בזה ביותר ממובן אחד 🙂

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא