כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

פסטיבל הג'אז באילת מבקש לקרוץ לצעירים

בשנתו ה- 27 מבקשים מפיקי פסטיבל הג'אז באילת להגיע לקהל צעיר במיוחד, קמפינג וג'אמים לתוך הלילה יחד עם שמות חמים מהסצנה העצמאית, כל פרטים. מתפרסם גם ב"מגפון" עיתון עצמאי ברשת.

לקראת הפסטיבל באילת. צילום: יובל אראל
לקראת הפסטיבל באילת. צילום: יובל אראל

בפתחה של מסיבת העיתונאים שערכו מפיקי פסטיבל הג'אז באילת במועדון שבלול הבוקר נצבה הזמרת אחינועם ניני והתראיינה באמצעי התקשורת במקום, מסתבר כי אחינועם מצטרפת לפסטיבל על מנת לחוות חיבור מוזיקלי עם אחד השמות הנחשבים ביותר כיום בעולם הג'אז ז'ואאו בוסקו המוזיקאי היוצר מברזיל הרוקח מלודיות והרמוניות מחמורי גלם השאובים מהסמבה, בוסה נובה, רוקנ'רול, ג'אז וקריצות אתניות לכדי תערובת אקלקטית מאתגרת.

אולם לא זה העניין, הפסטיבל, שכאמור זו השנה ה- 27 לקיומו, פונה בדרך כלל לקהל מבוסס היכול לרכוש חבילות נופש באחד מבתי המלון כולל פס לכלל ושלל המופעים במסגרת הפסטיבל, השנה, אולי בשל החברתיות הפושה בציבור ואולי בשל שיקולים אחרים, מנסה הפקת הפסטיבל להגיע לקהל הצעיר, זה שמעדיף את פסטיבל אינדי נגב או יערות מנשה על פני אולמות שהפרוטה לא ממש מצוייה בכיסו, לנסות ולחבב עליו את הצלילים המזוהים עם עולם הג'אז.

הנהלת הפסטיבל החליטה להקים השנה את "כפר הפסטיבל". ה"כפר" ימוקם בחוף הדקל הצמוד למתחם הפסטיבל בנמל אילת. לטובת רוכשי הכרטיסים לפסטיבל יוקמו בכפר מתחמי לינה לצעירים ומשפחות בתשלום סמלי. האירוח בכפר יתקיים באוהלים ומתחם אירוח תחת כיפת השמים, החוף המסודר מציע כמובן שירותי מקלחות, אוכל ושתייה. הייחוד של כפר הפסטיבל הוא הפיכתו לחלק בלתי נפרד מההווי של הפסטיבל, ולשם כך במת הג'אם סשן המסורתית של הפסטיבל תמוקם השנה במתחם "כפר הפסטיבל". במת הג'אם מארחת מדי לילה הופעות מרהיבות של אמני הפסטיבל כמו גם אמני ג'אז צעירים המופיעים עד השעות הקטנות של הלילה ויוצרים חוויה מיוחדת ומרגשת של ג'אז מרענן ואנרגטי. אל במת הג'אם, המהווה במה פתוחה, מוזמנים כל אמני הפסטיבל וגם השנה צפויים חלק מהאמנים לעלות לג'אם סשן לאחר המופעים שלהם במתחם הפסטיבל בנמל אילת, אירוע אשר הפך לחוויה האמיתית והאותנטית של חובבי הג'אז. הכניסה לבמת הג'אם פתוחה לקהל הרחב.

טאטרן לפסטיבל הג'אז באילת. צילום: יובל אראל
טאטרן לפסטיבל הג'אז באילת. צילום: יובל אראל

גם בהיצע המופעים ישנה קריצה רבת משמעות לצעירים, טטרן, שלישיית מוזיקאים צעירים (שאף הבלוג בעצמו רדף אחריהם עד שהצליח לפנות זמן למופע מלא עד אפס מקום), המגיעים מעולמות מוזיקליים שונים – רוק, אלקטרוניקה, ג'אז ואף קלאסי, מתחברים להרכב אחד של מוזיקה אינסטרומנטלית מקורית המהווה תמהיל עשיר ומגובש, עם השפעות של ג'אז מודרני, רוק, מוזיקה קלאסית, פולק, אוונגרד, אלקטרוניקה ואינדי. לאנשי הסצנה העצמאית בגוש דן ההרכב כבר די מוכר, יש להם קהל נאמן המלווה אותם בהופעות ואפשר לאמר כי ההרכב נחשב כאחת הבטחות של הסצנה האלטרנטיבית בישראל.

דמות נוספת מוכרת היטב לסצנה הנוטלת חלק בפסטיבל, היא אסתר רדא, נסיכת הגרוב העולה, ששוברת שיאים, לאחר סבב שואו קייס בארצות הברית, מופע חותם בהשראת נינה סימון בפסטיבל ג'אז בתל אביב, חימום מתוכנן למופע של אלישייה קיז בנוקיה השבוע, השתתפות בפסטיבל גלסטונברי הנחשב באנגליה, אלבום בכורה מלא בדרך, אחרי מכירות מטורפות של האי.פי (חמסה חמסה חמסה, טפו, טפו…), היא תחתום גם את פסטיבל הג'אז באילת במופע שלאחר חצות.

אז עם הרכב הזה בפסטיבל, עם השינויים ה"חברתיים" שנוצקו לתוכו, תתחילו לחשוב על איך מגיעים לאילת בתאריכים 18 עד 21 באוגוסט. הנה הרשימה המלאה של המשתתפים השנה: ברנפורד מרסליס , חמישיית אל פוסטר עם וואלאס רוני, ז'ואאו בוסקו מארח את אחינועם ניני, Triveni II , ניקולאס פייטון, מכון תלוניוס מונק מארח את ג'יין מונהייט, שישיית תמי שפר, ג'ף באלארד Fairgrounds עם מיגל זנון וקווין הייס,אסתר רדא, שלישיית ג'רלד קלייטון, יותם זילברשטיין טריו אורגני, כריס דייב וה -Drumhedz , אלברט בגר טריו, שלישיית מאט סקופילד, Motion Trio ,Tatran

http://www.redseajazzeilat.com

לחצו לצפייה בכל הפרטים באתר הפסטיבל

וידיאו טאטרן

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא