כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

הקצרים של טובה גרטנר

מפגש עם טובה גרטנר בעקבות האלבום "הקצרים של טובה גרטנר", חדר חזרות Beat, שירים, שאלות וגם תשובות, אלבום חדש המושפע מהרשתות החברתיות. 05.06.2013. יובל אראל חוזר עם הקולות והמראות.

טובה גרטנר, קצרים. צילום: יובל אראל
טובה גרטנר, קצרים. צילום: יובל אראל

טובה גרטנר נמצאת בשטח כבר משנות השמונים המוקדמות, טובה, "דוסית" שיצאה בשאלה והלכה בעקבות אהבתה – המוסיקה, אחרי לימודי מוזיקה בבר אילן ובאוניברסיטת תל אביב נטשה את תחום המוזיקה הקלאסית והתחברה לעולם הפופ.

טובה הספיקה להשיק חמישה אלבומים וכמה שירים הטבועים חזק בפס קול הגל החדש בשנות השמונים דוגמת "אתמול", בין לבין אף לקחה סוג של פסק זמן עד שנת 2005 אז חדשה את הופעותיה עם להקת נפקמינא הכוללת את יושי שדה בגיטרה, יואב קליין בבסון, אשר לוי בגיטרת בס ואמיר הורוביץ על הביט בוקס.

בימים אלו משיקה טובה גרטנר אלבום חדש המושפע מהמדיה החברתית והרשתות באינטרנט, במיוחד מהטוויטר, כפי שהיטיב להגדיר זאת שותפה לעשייה המוזיקלית, אשר לוי, המלווה אותה בגיטרה – "להלחין סטטוסים", האלבום "הקצרים של טובה גרטנר" כולל בסך הכל תריסר שירים ואורכו פחות מרבע שעה, 13 דקות ברוטו, טובה מגדירה זאת כ"אלבום פני התקופה, קצר וטוויטי החי את הפייסבוק" ולמעשה היא מחפשת צלילים מיוחדים…

טובה ואשר. אולפני ביט. צילום: יובל אראל
טובה ואשר. אולפני ביט. צילום: יובל אראל

טובה, אותה פגשתי לפני מספר שבועות במהלך השקת שירים מהאלבום המתהווה של רוני דואני, מקרינה נעימות, בתספורת נערית, קטנטונת ומלאת תזזית, יורה חיצי מילים המיטיבים להציג את ההשפעה של חיי הרשת על היצירה ובכלל, אתמול שוב נפגשתי עם טובה גרטנר יחד עם אשר לוי באולפן וחדר החזרות Beat בדרום תל אביב, בין שיר לשיר שבצעו השניים הספקתי לשאול כמה שאלות ואפילו לקבל תשובות, את כל זאת תוכלו לראות בוידיאו המצורף. ובאופן כללי, טובה מתכוונת להפיק סדרת קליפים ליוטיוב שיכללו את תריסר השירים הקצרצרים לכלל פליי ליסט אחד שלם.

לחצו לצפייה גלריית תמונות מהמפגש

וידיאו – שירים וראיון

שני קליפים ראשונים בסדרת הפליי ליסט קצרים

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא