כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

מייסא דאו – המנצחת בתחרות זמרים יוצרים של Muzik

מייסא דאו, היא הזוכה בתחרות השירים השנתית של Muzik, לבונטין7, 28.05.2013. כל הדיווחים, תמונות, צלילים וראיון עם מייסא – הבלוג של יובל אראל. הכתבה מתפרסמת גם ב"סלונה" פורטל העשרה נשית, גם בפורטל "בילויים", גם בפורטל "יפו".

מייסא דאו, זוכת התחרות. צילום: יובל אראל
מייסא דאו, זוכת התחרות. צילום: יובל אראל

תחרות השירים ליוצרים ישראלים צעירים של בית ספר הגבוה ליצירה והפקת מוזיקה – Muzik התקיימה אמש במועדון לבונטין 7 במעמד צוות שופטים שכלל את  שילה פרבר, ערן צור וצוות נציגי LIPA – מכון האמנויות של ליברפול מיסודו של פול מקרטני.

בקיץ הקודם התארח הבלוג בפסטיבל שערכו בוגרי בית הספר בסוף השנה, במהלכו הציגו הסטודנטים את יצירותיהם המקוריות. ביניהם התבלטה ואף ניתן לאמר קוצרת הצלחה  הזמרת היוצרת לונא אבו נסאר. השנה התקיימה תחרות במסגרתה נתנה הזדמנות לתלמידי מגמת זמר יוצר להציג את כישרונותיהם, הן ככותבים – מלחינים והן כמבצעים. הפורמט של התחרות הוא אינטימי – זמר ומלווה – וזאת על מנת לאפשר לזמרים את ההזדמנות להציג את השיר באופן "נקי" , ללא מסננים של עיבוד והפקה.

במהלך התחרות, בה נטלו חלק, על פי סדר הופעתם –  שרון אברהמי, יפתח גילבר, נועם טביב, לי אלר, מייסא דאו, רותם זילברברג, סול סלמון, דרור לביא, סיוון בן נון, ג'וזפין שניידר ויפעת לוינזון, הוצגו כשרונם ויכולתם המגוונת של היוצרים – מבצעים הצעירים בשלל סגנונות ושלל שפות, רוק, פולק, פאנק ועוד התערבבו בעברית, אנגלית, ערבית , שוודית ורוסית.

ניתן לאמר כי הלימודים בבית ספר Muzik מהווים למעשה את האנטי תזה לחלום הריאליטי של כוכבים הנולדים בשבריר שניה, שלוש שנות לימוד וטיפוח מקצועי במסלול זמר – יוצר, מובילים את הסטודנטים לעולם היצירה המוסיקלית, בדרך הנכונה, מלמטה, מהיסודות ועד לחשיפה דוגמת התחרות שהתקיימה אמש. אזכיר בקצרה כמה מבוגרי בית הספר שכבר פרצו אל התעשייה והעשייה המוסיקלית – סיסטם עאלי, עדי אולמנסקי, רועי ירקוני, אבישי אפרת, רותם אור, סטלה גוטשיין, Man 25, סבאיה, Service Lab, לונא אבו נסאר, נערות בבל ועוד..

פרס למקום הראשון, מלגת לימודים. צילום: יובל אראל
פרס למקום הראשון, מלגת לימודים. צילום: יובל אראל

את המקום הראשון בתחרות קטפה ובצדק, מייסא דאו, ערביה מחיפה המתגוררת כעת ביפו לצורך לימודיה שבצעה את השיר – "מספיק – كفى", שיר מחאה על המצב בארץ. במהלך שיחה עימה לאחר שנודע על זכייתה אמרה מייסא לבלוג כי היא שמחה על זכייתה ועוד בשיר שבוצע בשפה שאיננה מוכרת ומקובלת לרוב המשתתפים והשופטים, לא נותר אלא לאחל למייסא בהצלחה במסלול בו בחרה – מוסיקאי יוצר ומבצע.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהתחרות.

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151595880589654.1073741891.721654653&type=1

וידיאו

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא