כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

גשם של תקליטים…

יום התקליט הבינלאומי  (20.04.2013) עמד בסימן גשם, מהשמים, מהמכירות, וגם בהופעות, סיבוב קצר בעיר מעלה תמונות, צלילים וקולות, צילום – יובל אראל, סייעו בתיעוד וידיאו – אדוה אראל, נעמה גולד.

גרייט משין וצביקה פורס. צילום: יובל אראל
גרייט משין וצביקה פורס. צילום: יובל אראל

כן יום התקליט הבינלאומי הוא כן זמן טוב להעלות זכרונות, הוא כן זמן טוב לבדוק מה קורה בסצנת המוסיקה המקומית. אז מה היה לנו במהלך היום? הרבה גשם מלווה ברעמים וכל מיני מאפייני חורף שחשבנו שכבר הסתיים, האמת, בתל אביב לא ממש נבהלו מהמים הרבים, בפורט סעיד, הגרסה החדשה של התדר לימי החורף, ממש בסמטה ליד בית הכנסת הגדול אלנבי התארגנו עם ניילונים שהשאירו את הגשם בחוץ,  בנוסף לניידת השידור של קולה קמפוס הרחבה המתה קהל שבא לטעום מאוספי התקליטים יד שניה שהוצעו שם למכירה בידי כמה אספנים, בדיקה העלתה כי אכן היו מציאות של ממש, באופן אישי דגתי מאחד שאתם בטח לא מכירים, אולי כן, ש(י)לנדא שמו, קלידן של גולשי אבן נייר ומספרים, אלבום במצב מעולה ללא שריטות ומריחות של להקת סלייד – אחת מיוצרות להיטי החוליגנים הבריטים של שלהי שנות השישים בואכה השבעים במחיר מציאה. בדרך הלאה עברנו באוזן השלישית שהמתה קהל כבר משעות הצהריים, צוות החנות התכונן היטב וייבא כמות לא מבוטלת של תקליטי ויניל מעניינים, הן בגרסת LP והן בסדרות של 7 אינץ מההשקות המיוחדות ליום התקליט, ביניהן פרנק זאפה, דיויד בואי, דורן דורן ועוד, באוזן השלישית חגגו את היום בשתי הופעות, הראשונה אחר הצהריים עם זבולון דאב סיסטם שהשיקו את אלבומם בגרסת הויניל ובערב עם רוקפור שהשיקו את אלבומם החדש – Two Many Organs, אף הוא בגרסת ויניל, הבלוג שם ידו על עותק שכזה שהגיע בהוצאה מיוחדת ביחד עם דיסק שכולל קטעים שלא התפרסמו מעולם.

יום התקליט באוזן השלישית. צילום: יובל אראל
יום התקליט באוזן השלישית. צילום: יובל אראל

עקב אילוצי הזמנים לא נשארתי לצפות במופע הפריצה של רוקפור אולם  סדרת הופעות שהתקיימה במקביל בפסאג' אבן גבירול 30 בפתחה של מוסיקה נטו, חנות תקליטים המתמחה אף היא באינדי שמינדי היוותה את גולת הכותרת של מסע הבלוג בין התקליטים, גם כאן נצפו חבילות גדולות של תקליטי ייבוא שהובאו במיוחד לכבוד היום החגיגי.

גרייט משין בפתח החנות מוסיקה נטו. צילום: יובל אראל
גרייט משין בפתח החנות מוסיקה נטו. צילום: יובל אראל

מחוץ לחנות התקיימו הופעות חיות, חברי להקת גרייט משין פתחו במופע של חצי שעה רוקנ'רול לפנים עם הרבה דיסטורשן והתפרעויות, אחת ההפתעות בהופעתם הייתה הצטרפותו של צביקה לורבר, המוכר כצביקה פורס לאחד השירים, הי צביקה  נותן בראש ברוקנ'רול!!

צביקה פורס במוסיקה נטו. צילום: יובל אראל
צביקה פורס במוסיקה נטו. צילום: יובל אראל

כן, בהמשך צביקה והאורגן, מופע בסימן אלבומו הטרי שיצא לאויר לפני יומיים –  Petite Nature , מיד לאחר המופע של צביקה, אף הוא כמחצית השעה, ולאחר שהספיק לחתום על כמה עותקים שנרכשו בידי מעריצות, תפס הבלוג את צביקה פורס לכמה שאלות ותשובות, תציצו כאן למטה בוידיאו…

שני קדר במוסיקה נטו. צילום: יובל אראל
שני קדר במוסיקה נטו. צילום: יובל אראל

המשכה של חגיגת יום התקליט במוסיקה נטו הביאה את שני קדר שאף היא חגגה את השקת אלבומה השני – ניהול מצבי משבר, לפני כחודשיים וקצת בתאטרון תמונע, שני בצעה סדרת שירים מתוך אלבומה אל מול הקהל שהתגבש בפסאג', הן אוהבי מוסיקה שהגיעו במיוחד והן באי תאטרון צוותא שהחלו להגיע למקום.

יהוא ירון במוסיקה נטו. צילום: יובל אראל
יהוא ירון במוסיקה נטו. צילום: יובל אראל

את הפינאלה בחגיגת האינדי שמינדי נתן יהוא ירון בסט משלו, שירים מוכרים מאלבום הבכורה וכמה קטעים שימצאו את מקומם באלבומו הבא הנמצא בשלבי עבודה, לגבי יהוא כן היה זה הזמן הטוב לכתוב שירים…

לחצו לצפייה בגלריית תמונות ממסעו של הבלוג

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151531387994654.1073741861.721654653&type=1

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מההתרחשות באוזן השלישית (צילום:האוזן)

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.523817994341854.1073741832.178573098866347&type=1

גלרייה נוספת האוזן השליישת הופעת זבולון דאב סיסטם (צילום:האוזן)

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.523876684335985.1073741835.178573098866347&type=1

גלרייה נוספת האוזן השלישית הופעת רוקפור (צילום:האוזן)

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.523944187662568.1073741836.178573098866347&type=1


וידיאו – קולות ומראות

 וידיאו – קטעי מוסיקה וראיון עם צביקה פורס בעקבות אלבומו החדש ולקראת מופע השקה

וידיאו – האוזן השלישית – זבולון דאס סיסטם על הרצפה 1+2

וידיאו – האוזן השלישית – רוקפור על הרצפה

וידיאו – מוסיקה נטו – יהוא ירון על הרצפה…

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא