כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

היער של תום

מוצאי שבת של הומור, נייר מודפס והופעות, ערב הסטנדאפ של תום יער בקומפורט 13, סוג של אינדי שמינדי, הזוית של יובל אראל.

תום. יער. קומפורט. סטנדאפ. צילום: יובל אראל
תום. יער. קומפורט. סטנדאפ. צילום: יובל אראל

זה כל כך מתלבש כמו כפפה ליד, לפני מספר שבועות סגר מועדון סאבליים את דלתותיו לאחר שנים רבות במהלכן התארחו הרכבי מוסיקה צעירים ובועטים על במתו, סטנדאפיסטים צעירים חייכו כל הדרך בלילה אל מול מחלקות צבאיות שהגיעו לכבוש את העיר בליל יום ראשון ואף כמה מתושבי השכונה, פלורנטין, שהגיעו למהול אלכוהול בבדיחות גסות.

איך זה התלבש? תום יער, סוג של כוכבת סטנדאפ בעצמה, יזמה, הפיקה והרימה ארוע שכלל מופעי להקות, חלקן מצחיקות כז'אנר מוסיקלי, שורה ארוכה של סטנדאפיסטים המגיעים ברובם מאותה שכונה שמעבר לכביש, פלורנטין, ודוכנים רבים של צעירים הלוקחים את הקטע של לצייר קומיקס מטורף, לכתוב במגזיני שעשוע (פאנזינים).

ויתרתי, הפאנזין המוזיקלי האמיתי. צילום: יובל אראל
ויתרתי, הפאנזין המוזיקלי האמיתי. צילום: יובל אראל

מועדון הקומפורט בסמטה המוסכים בין המושבה האמריקאית ושכונת פלורנטין ידע ימים טובים יותר, ממגה מסיבות, הופעות של הרכבים נחשבים בגרוב ובכלל, ערבי עליזים בגוון מזרחי – אריסה, ועוד, הפעם הוא הפך למעין מתנ"ס שכונתי, נו, זו שמעבר לכביש, פלורנטין אמרתי כבר כאן? רק אציין כי חלק מהנוכחים הגיעו מהצפון  (חיפה) ומירושלים (אף)..

העסקה שלי היייתה פשוטה, בא, כנס, תביא אתך עוד מישהו, תן תמונות, ביג דיל, אפשר לחשוב שאני מתפרנס מהעניין, תאכלעס, תום לא ידעה שבתוך תוכי אני בקטע של הקומיקס, המטורף, הרי אחד כזה כבר יצרתי בימים רחוקים…

והלהקות, זה תמיד טוב, במיוחד כשמגיעות שתיים עם שמות כלילי פרנקו (זוכרים, השקה..) וויתרתי, אלו עם הטיטולים, כובעי הסומבררו וסצנת הגזר והפומפיה.

אז על מה דיברו, ליהגו וקשקשו כל אותם סטנדאפיסטים? כן, סקס, סקס, סקס, עדות, עדות, עדות, סמים, סמים, סמים, פעם מהזוית הזו ובפעם השנייה מהזוית השנייה, האמת, לא היה משעמם, גם הצחיק קצת, לא כולם, היו טובים, היו טובים מאוד, היו שנונים, אבל היו גם כמה חופרים.

כפרי, מג'ר וטירנגל, קומפורט13. צילום: יובל אראל
כפרי, מג'ר וטירנגל, קומפורט13. צילום: יובל אראל

כן, גם היתה מעין תערובת, סטנדאפ ומוסיקה ביחד, הרכב ליצנים מוסיקלי שכלל את רועי כפרי וטל טירנגל שארחו עימם את ניב מג'ר ואיתי ניב, שירים וגיחוחים…

ועוד אחת קטנה – רספקט לצוות האבטחה של הקומפורט, נוכחות בין הקהל, את המעשנים שולחים לחצר, לנשום אויר צח.

אז, תום, תעשי לנו יער, סליחה, עוד אירועים כאלו.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהחגיגה

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151510467229654.1073741846.721654653&type=1

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

תגובה אחת

  1. אני הייתי בכל ערבי הסטנד אפ של תום יער שנערכו בעונה הזאת, ויכול לומר שהערב בקומפורט היה הכי גרוע. היה צפוף אפילו יותר מבדרך כלל, חם, סאונד בעייתי, כולם דרכו על כולם. הפרפורמרים עצמם סבלו למדי מהתנאים, מה שפגע בסטנד אפ. כל הסטנדאפיסטים נתנו סטים גרועים מתמיד. הרכש החדש (אסף אלפר, אולי?) היה הסטנדאפיסט הראשון העונה שהיה אשכרה גרוע. אולי לא היה להם זמן להיפגש ולעבוד על חומרים מאז הפעם שעברה: זה יסביר גם למה חלקם חזרו על קטעים ישנים. ירמי שיק-בלום היה מלך כתמיד, אמסטרדמסקי בחור מגניב אש, ואני חושב שגם קפלנסקי נתן סט מצוין (אולי אפילו יותר טוב מהרגיל; אבל אני מאד אוהב את הסגנון שלו), וצריך לומר שאני מאד אוהב את הסטנד אפ של תום יער אפילו כשהתנאים נוראיים, אבל באמת יש להם בעיית לוקיישן קשה.

    אהף והקומפורט מקום סחי נורא. יש רק טובורג וקרלסברג (אין אפילו בקבוקים של משהו אחר), הברמנים נוראיים, והמקום אכן נראה כמו מתנ"ס. אני חושב שגם האוזןבר והטוניק היו גרועים לסטנדאפ, אבל לפחות יש בהם אווירה של מקום שמשהו שווה יכול לקרות בו.

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא