כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

כבר בת 17…

מסיבת יום הולדת 17 לתחנת הרדיו קול הקמפוס (קולה קמפוס), מועדון הבלוק, תחנה מרכזית ת"א, שישי 14.12.2012, השקת אלבום לפיסוק רחב, ג'ימג'ומים של כמה אורחים חשובים וקציפה תימנית. מדווח – יובל אראל.

פיסוק רחב וקולה קמפוס. צילום: יובל אראל
פיסוק רחב וקולה קמפוס. צילום: יובל אראל

תחנת הרדיו קול הקמפוס חוגגת בימים אלו 17 שנות פעילות, סיבה למסיבה..

קול הקמפוס היא תחנת רדיו ישראלית השייכת לפרויקט הרדיו החינוכי של קול ישראל בשיתוף עם המסלול האקדמי המכללה למינהל, שהוקמה בשנת 1995. התחנה מתאפיינת בשידורי נטו של מוזיקה מגוונת ואקלקטית, ובעיקר מוזיקה אלטרנטיבית ומוזיקת שוליים מכל הז'אנרים, והיא ייחודית בסגנונה זה. הבלוג הזדמן מספר פעמים לתחנה ונכח בחלק מהשידורים שכללו הופעות באולפן של כמה מההרכבים המעניינים שצצו כאן במזרח התיכון.

הצוות העומד מאחורי התחנה – אזכיר קומץ שמות – ליאור רחמני, גיל רוביו, סער גמזו, לאון "נפולאון" פלדמן (כל השאר יסלחו לי…) הפיק מסיבת ענק לציון יום ההולדת במועדון הבלוק שנכבש בידי צבא של 30 תקליטנים בכל אגפיו הגדולים והקטנים, גולת הכותרת היווה מתחם ה"סקאוט" – במת הופעות של לאון נפולאון פלדמן שפעלה לאורך כל המסיבה בסיוע צוות טכני של מכללת BPM, המנה הראשונה הייתה השקת האלבום "מבוסס על סיפור אמיתי" של להקת פיסוק רחב, אלבום שהוקלט באולפני קול הקמפוס במהלך שלושה ימים עמוסים, במסגרת התכנית "נפולאון" של לאון פלדמן. על ההקלטות, המיקס והמאסטרינג אחראי אורי "מיקסמונסטר" ורטהיים.

זהו אלבומה השני של הלהקה הבלתי קונוונציונלית הזו, אלבום אשר מבחינה מוזיקלית נע בין הג'אז החופשי – פרי סטייל, קופץ לגרוב האפריקאי, מתקשקש עם הפופ, ונוסק לעבר מחוזות האוונגרד. זהו אלבום שמתמצת בתקיפה בלתי שגרתית (או שכן…) את הנושאים הרגישים ביותר בהוויה המקומית כיום  – כיבוש, דת, פוליטיקה, גזענות, ואי-שוויון, הכל מתובל בהרבה סקס, סקס, סקס. המשך ישיר להופעה שנכחתי בה לפני כשנה…

פיסוק רחב הם – ג'רמי פוגל – שירה, רביד זיגדון – מרימבה, ירון אלוש – קלידים, אריאל ערמוני על התופים, סער יכין בחלילים, ארז פרנק- גיטרת בס ונועה רימר  – קולות, קלידים וכלי הקשה.

המשכו של הערב החגיגתי הזה לווה בהופעות ייחודיות של להקת ג'ירפות עם כהנא צדק בג'אם חללי חסר משמעויות ורב מטפורות, אחריו עלו חלק מחברי בלקן ביט בוקס בהרכב בשם The Vibromonk Sessions – תומר יוסף, תמיר מוסקט, איתמר ציגלר וגידי רז שארחו בהמשך את אורי כינרות בראונר מלהקת בום פם, את הקצפת המתוקה של המופע הגישו האחיות חיים – תאיר, לירון ותגל שהביאו את הגרוב התימני והרימו את המקום באוויר.

האחיות חיים בבלוק. צילום: יובל אראל
האחיות חיים בבלוק. צילום: יובל אראל

האחיות חיים שהיוו כאמור את הקצפת של הערב משתתפות כעת בעבודה על אלבום תימני יחד עם תומר יוסף, המגיע אחרי שכבר נטלו חלק בפרויקט "פילהרמונית הרחוב" מיסודו של Ze.Ze בו שותפו נגני רחוב מוכשרים לצד אמני מיינסטרים כאהוד בנאי, ברי סחרוף דני סנדרסון וקרולינה.  תומר יוסף אמר על האחיות במהלך השתתפות משותפת ב"פצ'ה קוצ'ה" האחרון כי שמע ולא האמין למשמע אזניו, זה היה כמו קול מן העבר, – "שלוש אחיות ששרות ביחד ונשמעות כמו יישות אחת".

במאמר לא מוסגר בכלל ניתן להעיר כי ליבתה של מסיבת יום ההולדת לקולה קמפוס היוותה ההתרחשות ב"סקאוט" שהיה מעין תזכורת לליין המלוכלך של נפולאון באוזן, ליין שיפרוץ לגיחה קצרצרה בשלושים ואחת לדצמבר המתקרב.

הבלוג נאלץ לפרוש מהבלוק בנקודת השיא הזו ולתת לאדי האלכוהול להתאדות, הבלוג מצר מאוד על החמצתו לפריצתה של להקת אלקטרה לבמת ה"סקאוט" אי שם בארבע לפנות בוקר אבל מבטיח להפגין נוכחות במופע השקת האלבום בתשיעי לינואר, אבל זו כבר אופרה אחרת…

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמסיבה

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151275418249654.485594.721654653&type=1

וידיאו

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא