כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

שירים של גברים בחורף

אז הנה הגיע החורף סוף סוף, ומה מתאים יותר לגשם והאפור הזה מאשר אסופת שירים של גברים, וותיקים, צעירים, רוקרים וגם אמא אחת…

 

מדרון האהבה של ראודור

ראודור, צילום: גל אלי, יח
ראודור, צילום: גל אלי, יח"צ

ראודור, זמר, מלחין וכותב מבאר שבע, בן 29, מתכונן להשיק אלבום הבכורה אותו מפיק רפי קריספין (אמיר דדון, דור דניאל ,מאיה אברהם) יחד עם מורן גמליאל. ראודור הופיע בשנים האחרונות ברחבי הארץ ואף זכה לארח בהופעותיו את ארז לב ארי, אמיר דדון ונתן גושן, במקביל הופיע בחימום למוזיקאים ברי סחרוף ולעילי בוטנר וילדי החוץ.

השיר הראשון המשוחרר היום להאזנה – "מדרון האהבה" הינו בלדה שנכתבה  ממקום של תקווה וניסיון להיזכר בדברים הטובים הקיימים בליבו של כל אחד ואחת, במיוחד ברגעים הקשים.

 

המלאך של יותם בן חורין

יותם בן חורין. צילום: יח
יותם בן חורין. צילום: יח"צ

יותם בן חורין, סולנה של להקת הפאנק רוק Useles ID משיק שיר נוסף ומסקרן מתוך פרויקט סולו שלו אשר ייצא בקרוב.  She Was A Saintהנו שיר פולק עדין, סוג של שיר אהבה נכזבת לבת זוג שלא מתחברת.

יותם צבר קילומטרז' בלתי מבוטל בסצנת הפאנק- רוק הישראלי והעולמי ובשנים האחרונות במקביל לעבודתו עם הלהקה אשר כובשת במות מרשימות ביותר ומגיעה לקהל רב ברחבי העולם, בימים אלו הוא הוא שוקד על אלבום סולו.

 

מדרגות שפינוזה של נערי הליווי

צבי ונערי הליווי. צילום יח
צבי ונערי הליווי. צילום יח"צ

צבי פטרובסקי, מוסיקאי חיפאי ושחקן בתאטרון קליפה בתל-אביב לוקח את המאזינים בסגנון שאנסון צרפתי לסיור בין חיפה לפאריז, הסינגל "מדרגות שפינוזה" הפך בשנה האחרונה להמנון שכמעט כל חיפאי מכיר. השפעת השאנסון הצרפתי על סגנונו של צבי ניכרת ברבים משיריו ומגיעה לשיאה בשיר מדרגות שפינוזה, שפתיחתו נשמעת כשיר הלל לפריז והמשכו מסכם שחיפה היא לא פחות טובה.

צבי ולהקתו –  "צבי ונערי הליווי" עומדים להשיק אלבום בכורה – "שוטף 60" שיכלול עשרה שירים.

 

הרגשות המעורבים של אופיר סומברג

אופיר סומברג. צילום: אלונה נוף - יח
אופיר סומברג. צילום: אלונה נוף – יח"צ

אופיר משיק סינגל ראשון מתוך אלבום הבכורה "כמו עשן", הרומן של אופיר סומברג עם הגיטרה התחיל רק לקראת הצבא, אך בזכות הסקרנות והצמא הבלתי-נגמר שלו למוזיקה, פיצה במהרה על הזמן האבוד. סומברג אינו כובל עצמו לסגנון אחד, מרגיש בבית בטריטוריה הרוקיסטית, אך גם לא זר לעולם הסינגר-סונגרייטרז בשיריו האקוסטיים המלטפים. ההרכב שמלווה אותו בשלוש השנים האחרונות כולל, נוסף לגיטרה-בס-תופים-קלידים, גם צ'לו, כינור וויולה, שתורמים לסאונד העשיר של האלבום, "רגשות מעורבים" לוכד את תחושות הגעגוע שמוכרות לכולנו. שירים רבים מהאלבום המתקרב "כמו עשן" עוסקים, אף הם, בעולמו הפנימי-רגשי של סומברג, ומאפשרים לו ליצור קשר אישי ובלתי-אמצעי עם מאזיניו.

הופעת השקה לאלבום – יום חמישי 13.12.12 לבונטין 7

 

האפודה של ג'קו, שרה ויהודה פוליקר

שרה פוליקר, צילום: יח
שרה פוליקר, צילום: יח"צ

יהודה פוליקר, ממשיך לשחרר להאזנה מאלבומו האחרון "ג'קו ויהודה פוליקר" סינגל נוסף  – "האפוּדוֹנֶת", עיבוד נוסף בסדרה לשירי הוריו, והפעם קולה של האם, שרה פוליקר אליו, הוסיף יהודה עיטור מוסיקלי מצויין, עיבוד רוקנ'רול מגניב, הטכנולוגיה מחייה את האווירה היוונית הבלקנית השורשית שינק בילדותו עם הקול המקורי של האמא לשיר עם יווני שנכתב בידי יאניס תיאודורידיס והולחן בידי ספירוס אולנדזוס, יאסו!

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא