כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

שירים של אחרי החגים…

אז הנה עבר הגל של החגים, שיטפון ההשקות במיינסטרים, תרועת הפסטיבלים, חוזרים לשגרה, לשלולית האינדי שעוד מעט תבצבץ בין טיפות גשמי החורף המתקרב, כבר ניתן לאתר כמה ניצנים של שירים וקליפים שמשתחררים להאזנה וצפייה, קדימה!

 

אלה דורון אוהבת אותך

אלה דורון ועידן שניאור. צילום: יובל אראל
אלה דורון ועידן שניאור. צילום: יובל אראל

אלה דורון או בשמה הבימתי Ella vs Mountain משיקה סינגל חדש מהאולפן – I Like You,  זהו השיר השלישי מתוך אלבום הבכורה העתיד לצאת בחורף הקרוב. קודם לכן הושקו השירים Charmed Life , שזכה לתגובות חמות מהרדיו אצלנו וזכה להשתתף בסרט הדוקומנטרי הגרמני Tim Sander Hollywood ו My Country's Burning , אודות השריפה בכרמל, שהפך להמנון מחאה מקומי, לווה בקליפ המורכב מעשרות קטעי יוטיוב שצולמו בהפגנות מחאה ברחבי העולם וזכה לאלפי שיתופים וצפיות.

אלה דורון משיקה את השיר החדש בהופעה במסגרתה תארח את שירה חן ביום ראשון הקרוב 28.10.2012 בשעה 21:30 בקפה ביאליק בתל אביב, ילוו בגיטרה וקולות: עידן שניאור, בכלי הקשה וקולות: דניאל עצטה

 

ענת בן חמו נפגשת מרחוק

ענת בן חמו. צילום: נועה איזנשטט
ענת בן חמו. צילום: נועה איזנשטט

ענת בן חמו פרצה לתודעה בתור מבצעת הלהיט "מי נהר" של הפרויקט של עידן רייכל מתוך האלבום "בין קירות ביתי", עם קול צלול, עמוק ומרגש. מאז הספיקה לעבוד עם עילי בוטנר ולבצע שני שירים באלבום הסולו שלו ולקחת חלק בהרכב הג'אז אתני common bond איתו הופיעה בעולם.

בימים אלה עובדת ענת ביחד עם המפיק המוסיקלי המוכשר תומר בירן על אלבום הסולו שלה המשופע בנגיעות של פולק אמריקאי. את רוב שירי האלבום כתב בן זוגה של ענת, הגיטריסט מתן אמית, למעט שני שירים – האחד כתבה והלחינה בעצמה, והשני Meet Me Far הוא גם הסינגל הראשון מתוך האלבום, אותו הלחין תומר בירן למילותיה של יעל חיים. אל הסינגל מצורף קליפ אנימציה יפהפה ומהפנט שיצר האנימטור רן רזיצקי בהשקעה ואיכות בינלאומיות.

 

הילד המוזר של סטריאוטייפ

STEREO/TYPE. תצלום יח"צ
STEREO/TYPE. תצלום יח"צ

STEREO/TYPE – להקת האלטרנטיב – רוק שמוגדרת על ידי רבים כדבר הגדול הבא. משיקה סינגל שני  –  weird boy , שיר המתאר את החוויה הלא סימפטית של ילד לא מקובל חברתית ואת הבריחה אל המוסיקה כאל מקום מפלט.

הלהקה סיימה את הקלטת אלבום הבכורה ביולי 2012 ונמצאת בתנופה אדירה. הלהקה בת חמשת החברים מפיקה ומעבדת את חומריה המוסיקלים באופן עצמאי לחלוטין.השירים באנגלית וההשפעות המוסיקליות נעות על הקשת הרחבה שבין בריט-רוק, אלטרנטיב, מוסיקה אלקטרונית, אינדי, ובריט-פופ. ייחודה של הלהקה מגיע מעבודת הפקה מושקעת וסאונד יחודי ולא אופייני לסצינה המקומית.

 

אוליבר סטונס שובר זאת…

אוליבר סטונס, צילום: אינסטגרם
אוליבר סטונס, צילום: אינסטגרם

לאחר שתפס כמעט כל תפקיד על הבמה,  וירטואוז הגיטרה הכשרוני, המתופף והמפיק יונתן לב יוצא לדרך חדשה עם ההרכב The Oliver Stones, לאחר שהשיקו את אלבום הבכורה “Signs of Obsessions” באפריל האחרון, יונתן וחבריו להרכב לא נחים, הנה שחרור של שיר מהאלבום הבא – "Future Yesterdays" , מדובר בהרכב הלוקח על עצמו את גיבורי גיטרה המיתולוגיים כמודל, יונתן יחד עם ארז שמידע וים ארצי מבקשים להכות את השוק האירופי עם המוסיקה שלהם, בהצלחה.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא