כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

צפון בון טון…

דיווח ממופע השקה ישראלי להרכב הבינלאומי – Men of North Country, סול, מוד והדגש הנכון, היה, פיזז, צילם ותיעד, גם מדווח – יובל אראל.

תל אביב סול קלאב, מונק. צילום: יובל אראל
תל אביב סול קלאב, מונק. צילום: יובל אראל

חולצה מבריקה עם שרוולים תפוחים, תיפורים בגב (פנסים) וצווארון רחב מאוד, מכנסי דלפון פרחוניים ונעלי עקב גבריים יחד עם תסרוקת אפרו ופאות לחיים מודגשות, זה כל שהיה חסר אמש להשלמת האווירה הכל כך סבנטיס הארלם באולם המוארך של מועדון אוזןבר.

הופעה נדירה של חברי הרכב הסול מוד אנשי הצפון\מונק\ Men of North Country אמש באוזן בר היוותה תרוץ מצויין להרבה הרבה אנשי מוסיקה ותקשורת להגיע בעת לילה מאוחרת ולהידחק כדי לצפות ולהאזין בחגיגת השקת אלבום הבכורה של ההרכב המיוחד המציב את מיסטר תל אביב סול קלאב (ישיב כהן) בחזית הבמה כווקליסט המוביל ולצידו חברי להקת אלקטרה, יחד עם האחים ציזלינג ועידו קרצ'מר בבראס סקשן.

Men of North Country, אוזןבר. צילום: יובל אראל
Men of North Country, אוזןבר. צילום: יובל אראל

כפי שהגדיר זאת ישיב במהלך ההופעה, הם כולם אנשי הצפון, ישיב והאחים ציזלינג גדלו בצפון הארץ, וכולם מעריצי Northen Soul – מען תת ז'אנר קצבי, פופי ורקיד של מוזיקת הנשמה, שהוליד באנגליה תת תרבות שלמה, זהו דרך אגב התירוץ לשמה של הלהקה   Men of North Country או בעברית מונק.

את הפריצה לעולם שמעבר לים עשו חברי ההרכב לאחר שהוחתמו בלייבל הלונדוני אסיד ג'ז, וכבר זכו בחשיפה אירופאית בעקבות שני הסינגלים "The North" ו- "Pandora"  שהפכו לחלק ממסיבות סול ומוד באנגליה.

אחת העובדות המרתקות בהרכב היא השילוב בין להקת אלקטרה, רוקנ'רול לפנים, אנרגטי ומהיר המציב את ניצן חורש, הסולן והגיטריסט בבחזית כאישיות שאי אפשר להתעלם ממנה, לבין דמותו של ישיב בעל קול הקטיפה הנותן את הבון טון בשירי מונק, ניצן יודע את מקומו בהרכב הנוכחי ומעבר לטיפול המצויין בגיטרה החשמלית וקולות רקע הוא ניצב בדרך כלל קצת מאחור ולא "גונב" את תשומת הלב מישיב.

ניצן, ישיב, מונק. צילום: יובל אראל
ניצן, ישיב, מונק. צילום: יובל אראל

האחים ועידו נותנים את הנופך הסקסי של מוסיקת הנשמה בתרועות כלי הנשיפה, זורקים אותך אחורה במנהרת הזמן היישר למסיבות הדיסקו של שנות השבעים, אפרו ופרחוני אמרתי? כן, הם היו קצת חגיגיים, חולצות מכופתרות בתוך המכנסיים…

בכניסה לאולם על השולחן העגול ניצבים חתני השמחה, עותקים מהאלבום הטרי בגרסאות ויניל וסי-די, לידם סינגלים במהירות 45 RPM, אחד מהחבורה הזו חזר איתי הביתה.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151106426294654.457827.721654653&type=1&l=9f3741365d

וידיאו, על קצה המזלג…

ועוד קליפים, רשמיים…

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא