פס קול שבועי

האופק האחר של אהוד בנאי

אהוד בנאי עומד להשיק אלבום כפול "באופק אחר" שיכלול 20 שירים נבחרים ממיטב שיריו בעיבודים חדשים, היום הושקו שני שירים מתוכו להאזנה.

אהוד בנאי. צילום: יובל אראל
אהוד בנאי. צילום: יובל אראל

בעקבות מופע שעלה לראשונה במסגרת פסטיבל הפסנתר 2011, וזכה לבקורות נלהבות מעניק אהוד בנאי, אחד היוצרים היותר מוערכים, כנים ומחוננים שידענו בשנים האחרונות, פרשנות מוסיקלית חדשה לשיריו, היוצרת חוויה מרגשת ומפתיעה. לפני מספר חודשים תכנסו אהוד, והמעבד, מפיק עמי רייס יחד עם רביעיית כלי המיתר (מאיה בלזיצמן צ'לו ושירה, גליה חי ויולה וקולות, חן שנהר כינור ראשון, ניצן קאנטי כינור שני) לסשן הקלטות "חי" ואינטנסיבי באולפן לעיניי קהל מצומצם ששימש כתחליף לקהל באולם.

בין השירים שמצאו את מקומם באלבום: עיר מקלט, עבודה שחורה, עגל הזהב, עיירה בדרום, נגעת בצמרות העצים, בא הביתה, אביא לך, דוד ושאול, הופעת מילואים, אבן ספיר וכן שני שירים הרואים אור לראשונה: שיר חדש "הסביבה הזמן והמצב" ובלדה אירית מתורגמת לעברית בשם "על דרך שיר".

פרסומת

אהוד מספר: “בנערותי למדתי במשך חמש שנים נגינה בצ’לו אצל יעקב מנזה. מידי פעם הייתי מקשיב לחזרות שעשה עםרביעיית המיתרים שלו בסלון ביתו. לא פעם שאלתי את עצמי לאיזה כיוון המוסיקה שלי הייתה הולכת אם הייתי ממשיך עם הצ’לו. על עמי רייס שמתי עין כשהתארחתי לראשונה אצל להקת אלג’יר. הייתה לי הרגשה שיום יבוא ונעשה משהוביחד. עכשיו מצאתי שהגיע הזמן לחבר את הקשרים:עמי רייס, נגינת רביעייה קלאסית, ושירים על הדרך בנופים מוכרים ולא מוכרים”.

עמי מוסיף: “כשאהוד בנאי, התקשר אליי והציע לי להופיע ואחר כך להקליט איתו ועם רבעיית מיתרים, חשבתי לעצמי:“מה הקשר בין השירים של אהוד לבין פסנתר לרבעיית מיתרים?” אחרי שסיימתי לחשוב, עניתי לעצמי: “שפסנתר ורביעיית מיתרים הם כלים כל כך לא קשורים ולא טבעיים לשיריו של אהוד, שיש סיכוי שייצא מזה משהו מעניין ומיוחד”. במהלך העבודה המשותפת, הופתעתי מאד איך אמן כמו אהוד, מגיע באוזניים כל כך פתוחות ומאפשר לנו להביא “אופק אחר”לשירים שלו שאני כל כך אוהב”.

אישית זכיתי לצפות ולהאזין לאהוד המבצע משיריו במספר הזדמנויות עת התארח בהופעות של מוסיקאים אחרים דוגמת דודי לוי וליאור פרלה.

פרסומת

מופע השקת האלבום "באופק אחר" יערך באולם לולה במועדון צוותא בתל אביב ביום חמישי, 30.8 פתיחת דלתות 20:45, כרטיסים בקופת קסטל 03-6045000 | 8965*

הבוקר הושקו שניים מהשירים בעיבוד החדש להאזנה, נגעת בצמרות העצים ועגל זהב, האזינו..

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button
%d בלוגרים אהבו את זה: