כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

רן לוי | Phony Clown | השקה | תמונע

מופע השקת אלבום – Phony Clown של רן לוי, תיאטרון תמונע, 25.07.2012 23:00, אורחים – קוואמי, רננה רז, נועם רותם, כפיר בסון ועוד, איחודים נדירים של הגן האנוכי וקרח 9. היה, תיעד ומדווח – יובל אראל.

רן לוי, Phony Clown, תמונע. צילום: יובל אראל
רן לוי, Phony Clown, תמונע. צילום: יובל אראל

מי אתה רן לוי? כשהיה בן 17 הקים רן את להקת "הגן האנוכי" ותפס את עמדת המתופף. הלהקה אשר פעלה יותר מעשור, הופקה ע"י ברי סחרוף והפכה במובן מסויים ללהקת קאלט בסצינת האלטרנטיב בישראל.

רן לוי, מוכר מעברו כמגיש ועורך בשנותיו הראשונות של ערוץ המוסיקה, שם פיתח, כתב וערך את התוכנית "המגזין", אותה גם הגיש יחד עם דפנה לוסטיג ועל דגלה של התוכנית חרט את המוסיקה הישראלית הטובה ביותר, ללא פשרות. רן שלח את ידו לעיסוקים דוגמת שדרן רדיו מצליח ב- 99 , רדיו תל אביב ועוד.

רן לוי חוגג את השקת אלבום הבכורה. צילום: יובל אראל
רן לוי חוגג את השקת אלבום הבכורה. צילום: יובל אראל

הוא מבלה את שנותיו האחרונות מתחת לרדאר התקשורתי-ישראלי, למעשה הוא בילה את השנים האחרונות בניו יורק, בפיתוח יוזמה טלוויזיונית בינלאומית אשר מכה גלים בימים אלו ­  – DogTV – ערוץ טלוויזיה המיועד לצפייה לכלבים שעלה לאוויר בקליפורניה, ארה"ב ויעלה במדינות נוספות בקרוב.

במקביל  לכך עסק רן בהקלטת אלבומו הראשון – Phony Clown  ששמו לקוח משיר הנושא בעל אותו שם – שיר על אנשים שתמיד חייבים להצחיק, או להיות במרכז בשביל שיאהבו אותם ובשביל להצליח,אבל עמוק בפנים הם ממש לא כאלה. הם ליצנים מזוייפים.

רן מספר על התחושה הזו – "למרות שכתבתי שירים, איני זמר. לא רציתי לשיר את האלבום. פניתי לזמרים מוכרים יותר ומוכרים פחות כדי לשיר באלבומי".

בין שירי האלבום משתבצים כמה אורחים, מדובר במוסיקאים שרן מעריץ ומעריך מאוד, ביניהם קוואמי, אורן ברזילי, שלומי שבן ורננה רז, לכולם חלק משמעותי בפרשות החיים של רן.

רן לוי וקוואמי, תמונע. צילום: יובל אראל
רן לוי וקוואמי, תמונע. צילום: יובל אראל

רן לוי יצר אלבום מיוחד במינו קסום, הרכב מוסיקלי אקלקטי בו משולבים כלי מיתר אקוסטים דוגמת צ'לו וגיטרה אקוסטית, חצוצרה ולצידם סקשן של רוקנ'רול בדמות גיטרה חשמלית, בס, תופים, קריצה לקידמה בדמות קלידים ומחשב. שיריו של רן לוי משרים אווירה קסומה משהו, לא סתם נבחר שם האלבום, בהאזנה לו ניתן לעיתים לדמיין את קרקסי המאה שעברה בכיכרות ערי אירופה, צועני אחד עם תיבת נגינה וקוף אזוק המרקד מסביב לכובע המונח על הרצפה..

אין ספק שנסיונו הרב של רן אותו רכש במסגרת היותו מוסיקאי רוק, שדרן רדיו ואיש הטלויזיה המסחרית הוביל אותו ליצור את האלבום המהוווה יצירה מוסיקלית עשירה ומאתגרת את המאזין. טביעות אצבעותיו של ירון פישמן, הזמר ומייסד הרכב הפולק "חבורת אטומיק" ניכר באלבום בו נטל חלק כמפיק המוסיקלי, לירון תפקיד מרכזי באלבום, הוא האיש שלחץ על רן לגשת למורה לפיתוח קול ולהכין עצמו לתפקיד אחז המיקרופון באלבום, אך לא רק, נגני "חבורת אטומיק" נוטלים חלק בהקלטות האולפן של האלבום, תום קלנר, מירב מרון וניב הרמתי.

רן לוי ורננה רז, תמונע. צילום: יובל אראל
רן לוי ורננה רז, תמונע. צילום: יובל אראל

אמש המה אולם המוסיקה של תיאטרון תמונע מקהל רב, קהל שנדחס מעבר למקומות הישיבה ונאלץ לעמוד, הרבה חברים, אנשי עולם המוסיקה והרדיו הגיעו על מנת לחגוג עם רן את השקת אלבום הבכורה.

במהלך המופע שהיה סוג של קברט פופ, רוק, עצמאי, אלטרנטיבי, בצע רן לוי יחד עם חברי ההרכב המוסיקלי המלווה אותו – אוהד קוסקי בגיטרה חשמלית, אור מורן בגיטרה אקוסטית ושירה, חגית מרום על הקלידים ומחשב,  מתן ממן בטרומבון, אלון רוזנפלד בגיטרת בס, גל זילברמן בצ'לו ואורי מייזלמן על התופים, 11 מתוך תריסר שירי האלבום, ואף ארח חלק מהחברים המצטרפים אליו לשירי האלבום, קוואמי ורננה רז, בהמשך המופע ארח חברים נוספים  הקשורים לדרכו המוסיקלית, נועם רותם אשר זכה אמש לבצע מעין איחוד של הרכבו המיתולוגי קרח 9 עם אוהד קוסקי ואף רן לוי לא נשאר לבד, גם ההרכב שלו – הגן האנוכי התאחד באופן חלקי כאשר עידו אגמון וכפיר בסון הצטרפו לרן שעבר למקומו הטבעי – עמדת התופים.

נועם רותם ורן לוי, תמונע. צילום: יובל אראל
נועם רותם ורן לוי, תמונע. צילום: יובל אראל

אכן הייתה זו חגיגה מוסיקלית.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151041826134654.449343.721654653&type=1&l=f7a5163c4a

וידיאו

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא