כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

החבילה הגיעה…

כמה אלבומי מוסיקה חדשים, מועדי השקתם, ואפשרות להאזנה ורכישה מקוונות, פנינים בעולם המוסיקה השופע, האזין, ערך ומדווח – יובל אראל.

החבילה הגיעה, סקירת אלבומים מתומצתת..צילום: הגלקסי 2 שלי
החבילה הגיעה, סקירת אלבומים מתומצתת..צילום: הגלקסי 2 שלי

כשאני מנסה לעמוד בעומס, הערימות ההולכות ומצטברות בצד השולחן, המעטפות שמגיעות בדואר, ומנסה להקצות זמן אמיתי להאזנה והבנה מה ביקשו המוסיקאים שעמלו וטרחו לתעד את היצירה שלהם על גבי האלבומים, אני קצת מתמהמה, אולי זה באמת העומס, אולי זה שטף האירועים המוסיקאליים הפוקדים את מקומותינו, אני לא יכול להניח את האצבע על הנקודה ממש.

אבל הנה יש כאן על השולחן חמישה אלבומים, חדשים, שונים מאוד האחד מהשני, אנצל את ההזדמנות ואשתף אתכם בהאזנה, יש גם כמה טיפים על מופעי השקה מתוכננים…

A Swarm of Details into your Umbilical Cord  - Kitzu
A Swarm of Details into your Umbilical Cord – Kitzu

הראשון בערימה הוא אלבומה החדש של להקת Kitzu, מדובר באלבום EP, קיצו נחשבת כאחת הלהקות הטובות כיום בארץ. אחרי  סיבוב הופעות באירופה וחתימה על הסכם הפצה עם החברה המוערכת Rough Trade, חברי הלהקה  חוזרים עם אלבום  EP חדש, האלבום –  A Swarm of Details into Your Umbilical Cord כולל שבעה קטעים חדשים ומעניינים, גם באלבום זה הסגנון הייחודי של ההרכב נשמר. הצליל המיוחד שלה, המשלב אלמנטים של פוסט רוק, אלקטרוניקה ונגיעות אקספירמנטליות, אפיון, גיוון וסגנון  ססגוני המעמיד אותה מחוץ לריבוע.

על קיצו שמעתי לפני כשנתיים לערך, נתקלתי ב"Sand", האלבום הראשון שלהם בפסטיבל שתמעשרה ברוטשילד, באחד מהדוכנים שהוצבו במקום, כך גם התוודעתי ל"אנובה רקורדס" שהפיקה את האלבום, אשר את מימונו השיגו חברי הלהקה בעקבות זכייתם בתחרות להקות שהתקיימה ב"צוללת הצהובה" בירושלים. לפני שנה בדיוק הספקתי לראות בסוף שבוע אחד את הלהקה בשתי הופעות, האחת במסגרת פסטיבל רחוב שביל המפעל והשנייה למחרת בלבונטין7. השנה פגשתי את ההרכב היוצא דופן הזה באולפני אנובה במסגרת מפגש עם משלחת בלוגרים מחו"ל, הם נגנו את אחד הקטעים המוצלחים מהאלבום – Curious.

מופע ההשקה החגיגי מתוכנן למוצ"ש, 9/6, 21:00, האזור, תל אביב, תרשמו ותסמנו ביומן.

ביער של טורקיז אפור, אלון לוטרינגר
ביער של טורקיז אפור, אלון לוטרינגר

האלבום הבא בחבילה הוא אלבום הבכורה של אלון לוטרינגר, כבר כמה שנים שמביני דבר מדברים על אלון. בשנים האחרונות הוא היה מעורב במספר פרויקטים, אלון צבר שורה ארוכה ומרשימה של פעילויות בתחום המוסיקה וההפקה – בגיל 16 הוא מקליט דואט עם מתי כספי – "ילד אסור ילד מותר" שנכלל באלבום הדואטים של מתי כספי, להפיק מוזיקלית את האלבום "בללי רביץ רביקוביץ'" יחד עם בללי עצמו ורועי ירקוני, להלחין מוזיקה להצגות תיאטרון, להלחין פסקול לסדרה "האמת העירומה" של אורי ברבש בערוץ 10 ואת פסקול הסרט "סרוגייט" ולהפיק מוזיקלית יחד עם עופר מאירי את אלבום הבכורה של רוני אלטר.

אז עכשיו הגיע הזמן לאלבום הבכורה שלו. אלון מנגן כמעט על כל הכלים, הפיק מוזיקלית ואף שימש טכנאי הקלטות. ברדיפה אחרי הסאונד האולטימטיבי, הוא רכש מיקרופונים ברחבי העולם וחיפש כלים עתיקים: מגבר גיטרה שהוטס במיוחד מסן פרנסיסקו, ופסנתר בן 104 שנמצא במרתף ישן בהרצלייה.

את השקת האלבום חגג אלון במופע חגיגי בתיאטרון תמונע בתאריך 04.04.2012, מופע שהחמצתי בשל התחייבות קודמת לאותו ערב (השקה של יוסי סאסי מאורפנד לנד..), אני ממתין למועד ההופעה הבא של אלון בתל אביב…

כנסו כנסו, אילן גרין
כנסו כנסו, אילן גרין

מוסיקאי נוסף שהחמצתי את מופע ההשקה של אלבומו החדש הוא אילן גרין, אילן, הקלידן לשעבר של נקמת הטרקטור ומי שבילה בחוויות הרעש הנסיוניות של ההרכב (הפסאודו) הרעש מחתרתי דורלקס סדלקס, הוא אמן צלילים, הציג מספר תערוכות צלילים ווידיאו ארט, בנה כל נגינה המשוייכים לבית המקדש, כתב מוסיקה ללהקת המחול בת שבע, הקים ומנהל את המחלקה למוסיקה חדשה במכללת מוסררה, כעת הוא עובר לקדמת הבמה ומתנסה בכיוונים חדשים, תקשורתיים יותר ומסקרנים לא פחות.

את אילן גרין פגשתי לראשונה כשערך מופע חגיגי טרום טרום בכורה לחומרי האלבום, זה היה במועדון המוסיקה האלטרנטיבי האיזור", גרין הקדיש לכל שיר ושיר דברי הסבר דידקטיים..כאמור את מופע השקה עצמו החמצתי בשל נוכחות באירוע סוחף אחר במקביל ( חפלה עם לירון עמרם באיפיג'יבי..), אני יותר ממאמין כי גרין יחזור למופעים נוספים בתל אביב, ולבטח גם כן במועדון האיזור.

באלבום זה עוסק גרין בזוגיות ארוכת שנים ובחיי אישות, בחלקם מנהל גרין דיאלוג עם החברה שמסביב. לדידי אחד משיריו – "הקדרים באים" זורק אות אחורה עשרות שנים לימי הקיץ בבריכת גבעת רמב"ם…זר לא יבין זאת.

טל כהן שלו  Nowhere That You Know
טל כהן שלו Nowhere That You Know

לאחר שאלבום הבכורה של טל Heartaches and Ashes זכה לשבחים מצד הביקורות, משחרר טל כהן שלו אלבום שני די מסקרן, על ההפקה אמון אורי וינוקור, ומנגנים עמו ספי ציזלינג, עידית מינצר, רן ינון, עודד נפתלי, הדס קליימן, יוני לוין, אלעד אייזיקוביץ וגל שעיה.

סגנון הפולק רוק שאפיין את אלבומו הראשון מקבל באלבום החדש חיזוק נוסף בתבליני פסיכדליה ודיסטורשן, קולו המאופק, הנעים, המלודיות המתנגנות והטקסטים השלווים לוקחים את האלבום החדש לספירה נעימה ומרגשת.

טל ישיק את אלבומו במופע חגיגי שיערך מחר, יום ראשון 29.04.2012 בערב 22:30  במועדון האוזן בר, לכו על זה, מילה שלי!.

Three Waves Under The Bridge
Three Waves Under The Bridge

האלבום האחרון שאני ממליץ עליו להאזנה הוא פרוייקט חוצה יבשות לאומים ושפות, מדובר ב"פרוייקט הגשר" – ישראלי, אוסטרלי ותורכי (לא, זו לא בדיחה…) שיצרו פרוייקט מעניין ויחודי, המאחד דתות ותרבויות שונות, פרוייקט שנוצר כולו באמצעות ודרך רשת האינטרנט, שלושת המוסיקאים מעולם לא נפגשו ואת מפגשם הראשון יציינו כאן בישראל במסגרת סיבוב הופעות בחודש מאי.

ההשקה הרשמית תערך במועדון תמונע בתאריך 14.05.2012 (תרשמו ביומן!!!) בחסות ותמיכת שגרירות אוסטרליה, מופע שיכלול גם הקדמה עם הברירה הטבעית…

פרוייקט הגשר כולל את איתי שקד – כנר וותיק מישראל אשר הגה את רעיון הפרוייקט לאחר יצירת קשר עם הנגנים האחרים במסגרת עבודתם מעבר ליםוהציע להם להצטרף להרפתקאה משותפת, אנדי בוסוטיל, אזרח אוסטרלי ממוצא מאלטי, מנגן בכלי נשיפה מעץ, דרבוקה ושר בסגנון סופי ייחודי, חבר באנסמבל סקורבה עימו הופיע באוסטרליה, ניו זילנד ויפן, החבר השלישי בהרכב הוא יומיט ג'ייהן, מוסיקאי תורכי האוחז בכלי הנגינה הייחודים סאז, דודוק ובשאר ואף הספיק להופיע ברחבי אירופה..

האלבום המדובר הנו אינסטרומנטלי ברובו ומראה כיצד המוסיקה לבדה יכולה לגשר ולחבר בין תרבויות ודתות.

הופעות נוספות של ההרכב יתקיימו כדלהלן – 17 למאי במועדון הג'אם בעכו, 18 למאי במועדון הג'אז במצפה רמון ובתאריך 19 למאי בחמדת ימים, מי שאינו יכול להגיע להשקה בתמונע מוטב לו שיכווין עצמו לאחד מהתאריכים האלו, חובה!!

קטעי וידיאו בהקשר לאלבומים המסוקרים

קיצו (צולם על ידי)

אלון לוטרינגר

גרין (צולם על ידי)

טל כהן שלו

פרוייקט הגשר

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

3 תגובות

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא