כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

רוני דותן כבר לא מחכה לשיחה…

מופע שירים מקוריים על כוס יין. רוני דותן-שירה,טקסטים,לחנים. דניאל סלומון- ניהול מוסיקלי. שרון לוי-פסנתר. דניאל בן חורין- קונטרבס. קפה ביאליק ת"א, יום ראשון, 16.10.2011 21:00. היה שמע וצילם – יובל אראל.

רוני דותן חוגגת בקפה ביאליק. צילום: יובל אראל

 רוני דותן נולדה בשנת 1983 ומאז היא מנסה בנחישות להפוך את האומנות על סוגיה השונים לעיסוק, מקצוע, ובעיקר דרך חיים. כך הגדירה עצמה בדפיוצר שפתחה באתר "במה חדשה" בו שיתפה את הגולשים בשירים, סיפורים והגיגים לפני מספר שנים.

 רוני, במקור מיבנה- שם גדלה ולמדה. עברה לתל אביב אחרי הצבא, כלומר לפני שש וחצי שנים בערך. למדה תיאטרון בסמינר הקיבוצים, ועשתה עוד שנה ברימון לכמה השלמות מוסיקליות. למדה פסנתר, פיתוח קול ומשחק מול מצלמה באופן פרטי.

היא כיכבה מספר חודשים כמנחה בערוץ הילדים, היא מוכשרת בתחומי האמנות השונים אבל היא בעיקר רוצה להשתלב בתחומי המשחק. רוני גם שרה, מציירת, כותבת ובין לבין היא מוצאת מרגוע בחוף הים.

רוני, שרון ודניאל בקפה ביאליק. צילום: יובל אראל
רוני, שרון ודניאל בקפה ביאליק. צילום: יובל אראל

יום ראשון בערב, קפה ביאליק, רחוב ביאליק…קהל רב כבר ממתין בכניסה, צלילים אחרונים של כיוון כלי הנגינה והשירה, כבר נכנסים, בית הקפה המשרה אווירת רטרו עם קריצה לשנים הראשונות של העיר העברית הראשונה, נוסח אווירה אירופאית, מיני קברט עם ווילון ארגמן ובימת מופעים הנושקת לשולחנות.

רוני דותן וצמד נגניה, שרון לוי בפסנתר החשמלי ודניאל בן חורין עם הקונטרבס תופסים את מקומם על הבמה, המופע מתחיל, שיריה של רוני נוגעים במקוריות, מילים, מנגינות הקורצות לתחומי המשחק. גם אורח מצטרף לרוני, תומש – תומר שרון, סוחף חיוכים מהקהל. שירים מקוריים לצד כמה ביצועי מחווה, שימוש בסגנונות מוסיקלים שונים, אווירה נינוחה, מעודנת.

המפגש שלי עם רוני בהופעה החגיגית לציון יום הולדתה שהתקיימה בקפה ביאליק בתחילת השבוע הוליד ראיון די נרחב אליו.

 רוני, ספרי לי קצת על עצמך, מה כבר הספקת לעשות.

הספקתי להשתתף בקמפיין של אגודת הסטודנטים, בסדרת פרסומות ל"יס", בסרט למגזר החרדי – "הגדר", בימים אלה עובדת על סרט נוסף – מותחן אימה,הפרטים עדיין חסויים… הצגת בידור עם אבשלום קור שעלתה לפני שבועיים – "יופי של עברית", נטלתי חלק במסגרת הצגות תיאטרון פרינג' – "בגלל הלילה" בתיאטרון הסמטה, "צ'רלי קצ'רלי" בצוותא ועוד, בהצגת "פטר והזאב" במסגרת תיאטרון לילדים – אורנה פורת- תפקיד עליו הייתי מועמדת לפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר בתיאטרון ילדים בשנת 2009, "המזוודה של חנה" בתיאטרון הנפש,"מזריץ'" בתיאטרון ארצי לנוער, "מותק של פסטיבל" בערוץ "הופ" ועוד, מחזות זמר – "המפיקים" בתיאטרון הקאמרי,"מי שחלם" ועוד, גם נטלתי חלק בערבי שירה.

וואו רוני, את רבת פעלים. בנוסף לאמנויות המשחק והבמה את גם שרה, מי כותב את המילים לשירים?

אני כותבת את המילים לשירים. ישנו שיר אחד מקורי שנכתב ע"י ברק פלדמן- חבר יקר וכותב מוכשר ביותר. הלחנים במופע חלקם שלי וחלקם של חברים -מלחינים.

איך התחברת לדניאל סלומון?..

חיפשתי מנהל מוסיקלי שיהיה לו ניסיון בהלחנה לתיאטרון- כיוון שזה התחום ממנו אני מגיעה, וגם שיהיה מוכוון פסנתר ככלי מוביל- כי זה הכלי שאני אוהבת להלחין עליו והוא מתאים יותר לכיוון עליו חשבתי. פניתי לדניאל,השמעתי לו את החומרים ולשמחתי הוא הסכים.

מהיכן החיבור לתומש?, שדרך אגב נשמע מאוד מוצלח אמש

אתמול אירחתי את תומר שרון (תומש) – אותו אני מכירה מתחום התיאטרון, אפילו כמעט שיחקנו בסדרה יחד לא מזמן…היו לי מספר מחשבות לגבי אורחים מעניינים להופעה,ובאותו שבוע ראיתי אותו בהצגה ו'נפל לי האסימון'.

מהו הכיוון המוסיקלי שאת חותרת אליו? המופע אמנם היה תחת כותר של קאברט תיאטרלי אבל ראיתי גם כמה שילובים של ג'אז ביפ בופ, קצת "צלילי המוסיקה", אפילו ביצוע לשירים של כותבים אחרים.

הכיוון המוסיקלי אליו אני חותרת הוא שילוב בין התיאטרון למוסיקה – לכן השירים בעלי נופך קברטי ותיאטרלי. ישנן נגיעות שנסונים, סגנון שאני מאוד אוהבת, ונגיעות ג'אז. הכיוון אינו אחיד לגמרי- מעין טעימות מכמה סגנונות משתלבים לקו אחד. אני שמה דגש גדול על ההגשה של הטקסטים- מהמילים אני מתחילה, תמיד. הטקסטים לא פחות חשובים מהמוסיקה ואפילו- המוסיקה היא שמשרתת אותם ולא להיפך. האינטרפטציה שלי באה לידי ביטוי בגרסאות המחווה שאני מבצעת – משתדלת שיהיו שונים מהמקור ובעלי אמירה משלי.

או קי, את מיצבת את עצמך, את זמרת ומבצעת, לאן מכאן והלאה?

אני אכן זמרת מבצעת וחשוב לי לומר גם יוצרת. לפני הקלטות ואלבום – אני מאמינה בעוד הופעות, להגיע לקהל נוסף, למצוא את האנשים שיאהבו את הסגנון של החומרים שלי, את הקול והכיוון שלי במגוון הרחב שקיים. התוכנית לזמן הקרוב היא הופעות נוספות במתכונת האינטימית הזו- לפני שאוסיף עוד כלים או הרכב מלא- זו הדרך הכי טובה להשתפשף.

האם חשבת להשתלב בזרם המרכזי או לנסות ולהשתלב בגל העצמאי (אינדי) שגולש יותר לרוק'נרול?

כל עוד אני עושה את מה שאני אוהבת ומאמינה בו,ונהנית מזה- לא משנה לי לאיזה זרם מרכזי או אינדי, אני נכנסת. אני בעצמי עוד מגלה (כיוון שזו הייתה ההופעה השלישית שלי בסך הכל) עד כמה מתאים הסגנון שלי לקהל הרחב או לא…לכן אני מנסה להיחשף לכמה שיותר קהל ולראות לאן העניינים יתגלגלו..

לא נותר לי אלא לאחל לרוני דותן הצלחה בדרך המוסיקלית שלה.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע בקפה ביאליק

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150351396049654.366305.721654653&type=1&l=eb88e72261

רוני דותן – מחכה לשיחה, קפה ביאליק

רוני דותן ותומר שרון – אלנבי, קפה ביאליק

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

תגובה אחת

  1. רוני, נורא נורא כיף ונעים לשמוע אותך שרה, את פשוט מקסימה!
    את מזכירה לי את הימים ההם בשנות ה-20 שהיו שירים טובים ויפים..
    אני ממש מרגיש שיהיה לך עתיד ורוד ומוצלח! 🙂
    שיהיה לך המון בהצלחה ואהבה!
    גיל 🙂

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא