כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

מיקה בן ימי – הכל בסדר

מופע ערב באוזן בר, ת"א, 21.06.2011, 21:30 היה, שמע, ראה, צילם, נהנה וכותב – יובל אראל.

מיקה בן ימי באוזן בר
מיקה בן ימי באוזן בר

אין הרבה אמנים ומוסיקאים בעלי שורשים ישראלים אשר הצליחו בעולם הרחב. האחרונות שעשו זאת אף ביקרו לאחרונה בארץ, קרן אן ויעל נעים. גם מיקה בן ימי היא משלנו, אמנם בילדותה התגוררה בלונדון עם משפחתה, תקופה שהפכה את האנגלית לשפת האם השנייה שלה.

מיקה, היא זמרת ישראלית, החיה לאחרונה בלוס אנג'לס, קליפורניה, בימים אלו סיימה את הפקתו של אלבום הבכורה שלה "Nothing Is wrong", אלבום שהוקלט בישראל ונטלו בו חלק שורה מטובי המוסיקאים המקומיים – מאיה בלזיצמן, ניר מנצור, יונתן לוי, עינב ג'קסון כהן ועוד. האלבום הופק על ידי גיל לואיס וניר גבע.

מדובר באלבום שהתבשל לו במשך תשעה חודשים, ממש ירחי לידה…כל החומרים הנם פרי כתיבה והלחנה של מיקה בן ימי, המוסיקה של מיקה הנה שילוב מגוון הנע בין פופ, רוק'נרול, קורטוב נשמה ופאנקי ורסיסי ג'אז, המלודיות והמנגינות מהווים מעטפה חמה לליבת האלבום שהנו קולה המצוין, העוצמתי והמיוחד.

בהאזנה למקצת מהשירים שכבר שוחררו כאי.פי ברשת אפשר להתרשם מהיכולות הווקליות של מיקה, לא פחות ואף למעלה מכך התרשמתי הערב במהלך המופע באוזן בר.

הספקתי להגיע ממש בזמן הצ'ק סאונד של מיקה וחברי להקתה – נעה איילי על הצ'לו, רמי אוסרווסר בגיטרות, רן גיל על הקלידים, ליאור קורן בגיטרה בס וניר ברנר על התופים.

הם בצעו כמה קטעים מהאלבום החדש, חלקם כבר הכרתי מתוך האי.פי המקוון, כן אפשר לאמר שזכיתי במופע אישי ואינטימי…

מיקה בן ימי במופע טרום בכורה
מיקה בן ימי במופע טרום בכורה

יותר מאוחר, הקהל כבר מלא את שורות המושבים באולם הארוך של האוזן בר, חברי הלהקה עלו לבמה, המופע החל בשיר "R you done" מתוך אלבום הבכורה החדש " Nothing Is wrong ", כן, זה עובר חלק, המוסיקה קולחת, המנגינה נעימה, הקול ערב לאוזן, הקהל מגיב בתשואות, מיקה עושה אתנחתא קצרצרה בין השירים, מספרת קצת על האלבום, מזכירה את האנשים שעבדו עימה על הפקתו, יפה.

מיקה מחויכת, על ידה הימנית מקועקע שם האלבום. היא ממשיכה הלאה במופע, השיר הבא "I'm a mess" מלווה את עצמה בגיטרה האקוסטית, המילים מספרות על איבוד שליטה, חיים בירידה, מתאוששים עם אלכוהול, מאבדים את הכל…כאן נעה איילי נכנסת עם הצ'לו, מוסיפה את הגוון הקודר והעצוב לשיר הקצבי.

מיקה ממשיכה הלאה "Zombie", "freedom" ועוברת לעוד שיר שכבר זכה לפרסום באי.פי – "leave it all behind", ואחריו להיט נוסף שכבר זכה להשמעות בארץ ובעולם "Flow".

המוסיקה קצבית ועשירה, העיבודים האלקטרונים ונגיעות הצ'לו משתלבים יפה אל מול שירתה האיכותית של מיקה, עוד שניים שלושה שירים, חברי הלהקה יורדים, מיקה נשארת לבד על הבמה, עם הגיטרה האקוסטית, מבצעת שני שירים אנפלאגד…..

הקטע האחרון הערב, חברי הלהקה חוזרים לבמה, הדרן, ביצוע מצוין לשיר הנושא של האלבום "Nothing Is wrong", מיד אחריו השיר "I" קצבי ומהיר, משהו מזכיר לי את יעל נעים שהתארחה כאן לפני מספר שבועות.

Nothing is Wrong

Don't you cry, don't be shy,
stand up straight, here it comes
Say goodbye, don't you cry,
hold yourself, don't forget –
You are strong, move along,
nothing's wrong of feeling alone
Heal your mind, heal your soul,
kiss goodbye, don't you fall
Love yourself, no regrets,
don’t you cry, don't forget –
You are strong, move along,
nothing is wrong
Every morning I say these words
To cope and clean all my thoughts
It works
I laugh I sing I do my thing
A bird with non illegal sin
It works
Love yourself, live yourself,
watch yourself, tease yourself
Here it comes, here it goes,
do survive, don't you fall
Think about now and not about tomorrow
Nothing is wrong
Every morning I say these words
To cope and clean all my thoughts
It works
I laugh I sing I do my thing
A bird with non illegal scene
It works

סוף המופע, 12 קטעים מוסיקאלים עשירים, קצביים, מלודים, מעניינים ומעל הכל, הקול, קולה של מיקה, הוא פשוט מצויין. מחיאות כפיים, חברי הלהקה יורדים לאולם הצדדי, בלאונג' שואלת אותי מיקה: נו? איך היה? נהנית? "כן" אני משיב, "את מעולה, את בליגה הנכונה".

אז אם גם אתם רוצים להתרשם מהיכולות והאיכויות המוסיקליות של מיקה בן ימי, תרשמו לכם ביומן – 14.07.2011 תיאטרון תמונע – מופע השקה לאלבום הבכורה.

להאזנה לאלבום האי.פי

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע באוזן

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150220988664654.334115.721654653&l=8258557d89

לעמוד האמן של מיקה

http://www.reverbnation.com/mikabenyami

לעמוד האוהדים בפייסבוק

https://www.facebook.com/mikabenyamimusic

מיקה בן ימי באוזן בר Mika Ben-Yami at the Ozen Bar

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא