כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

מרפסת מול מרפסת…

מופע לילי עם המרפסות, אורח איגי דיין. 19.05.2011 23:30, המרתף בלבונטין שבע, לבונטין, תל אביב. המתין, שמע, ראה, צילם, הסריט ומצרף מילים – יובל אראל.

מרפסות בלבונטין שבע
מרפסות בלבונטין שבע

מרפסת מול מרפסת…

את להקת המרפסות כבר ראיתי לא פעם ולא פעמיים, הלהקה עם הסולן הכריזמטי צחי אלוש, עם המוסיקה הנקיה, הרוק המלודי – הפופ העברי, לעתים נוקב, לעיתים מחנך, לפעמים סתם שמח.

הם, המרפסות מספרים על עצמם, כי בשנת 2004, צחי אלוש, רועי בר שדה ועידו אוחיון הגיעו מהדרום (מיתר ובאר שבע) לתל אביב, הם  החלו לגבש חומרים לאלבום הבכורה במרפסת ביתם ברחוב בן יהודה.

חצי שנה מאוחר יותר נסעו צחי ורועי לאנגליה, שם השלימו את כתיבת החומרים. במרפסת השנייה באולפן הביתי של עידו במיתר החלו להקליט את השירים. בשנת 2006 פגשו את חגי מזרחי. החיבור היה מיידי, ויחדיו הפיקו את אלבום הבכורה "מרפסות 2008", הספיקו להוציא מספר סינגלים, האחרון "חיפשתי משהו אמיתי",  כיום עובדת הלהקה על אלבומה השני שיראה אור בקרוב.

המרפסות: שירה – צחי אלוש, גיטרות – רועי בר שדה, תופים – נדב גורלי, בס- דני שניידרמן, קלידים ותכנותים – ניר זגדנסקי.

הצגה לילית
הצגה לילית

הצגה לילית במרתף

ראשית, אני מבקש לציין כי העניין הזה עם השעות הנקובות להופעות, והזמנים האמיתיים הוא שערוריה!, וממקור מוסמך אני יכול רק לרמוז שהנושא יעלה בקרוב לדיון ברשת, תזכרו שאני הייתי הראשון לדווח…

עניינית, 23:30 בליל חמישי האחרון היתה השעה הכמעט סופית למופע המתוכנן של המרפסות בלבונטין שבע, (הפרסומים דיברו על עשר וחצי…) הספקתי עוד לשבת על הספה העורפית ולקרא קצת חדשות באינטרנט….ממש, אבל ממש לפני שסינדרלה אחזה בשמלתה ומיהרה לכרכרת הדלעת בחזרה למטבח החליטו חברי הלהקה לעלות לבמה, לדעתי הסיבה לעלייתם היתה נעוצה בפרץ מחיאות כפיים של הנוכחים במקום שאלצם לכך…

תאכלעס, צחי אלוש וחברי להקתו הם חבורה משופשפת, השירים שלהם קולחים וזורמים, הם משלבים שירים חדשים – "מעיל בגשם", "אל תלכי לי", "הופעתי חינם" המיועדים להופיע באלבום השני, עליו הם עובדים לאחרונה, לא פסחו על הלהיטים המוצלחים – "בית כנסת", "מלכת הדבורים", "אשת המחר", הקהל  שעמד מרוחק מה מהבמה החל להתקרב ואפילו לרקוד, מסיבת לילה קלילה ועליזה.

ואז, כשכמעט ונגמר המופע, והם יורדים מהבמה, ועוברות דקות כמה, ומחיאות הכפיים נשמעות, צחי חוזר לבמה ומספר לקהל שיש הערב אורח, איגי דיין, מתופף להקת "משינה", איגי עולה לבמה, צחי תופס גיטרה, איגי מבצע כמה סקיצות מהאלבום השני שלו שבדרך.

אז הנה כבר קיבלתם סקופ, איגי בדרך לאלבום שני.

ההופעה הסתיימה בהדרן מתוקתק, עם השיר שכל כך מתאים לסיטואציה – "נגמר הלילה".

….עוצם את עיניי

וגם אם מאוחר אני לא נרדם

נגמר הלילה לא נרדם כבר מאוחר

שם בסוף הים גם העולם

נגמר הלילה לא נרדם

כבר מאוחר.

לחצו לצפיה בגלריית תמונות מההופעה

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150190090399654.324115.721654653&l=4fe9a46aad

מרפסות – מתוך המופע הלילי בלבונטין שבע

צילמתי בעבר: המרפסות באוזן בר – מלכת הדבורים

צילמתי בעבר: המרפסות באוזן בר – אל תלכי לי

צילמתי בעבר: המרפסות באוזן בר – בית כנסת – חיפשתי משהו אמיתי

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא