כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

סערות החיים של ראודור

מופע להקה חשמלי לילי, ראודור, אוזןבר, 13.03.2013, נכח, צילם, תיעד ומדווח – יובל אראל.

ראודור, אוזןבר. צילום: יובל אראל
ראודור, אוזןבר. צילום: יובל אראל

ראודור הוא יוצר, כותב, מלחין ומבצע פורה מאוד, יליד באר שבע, בשנים האחרונות, בין הופעה להופעה,  ותוך כדי ארוחם של אמנים כאמיר דדון, ארז לב ארי, נתן גושן, עילי בוטנר עם ילדי החוץ ואף נטילת חלק במופע חימום של ברי סחרוף, שקד ראודור על חומרים אישיים רבים לקראת אלבום בכורה, שיושק במהלך חודש מאי הקרוב, אלבום שישלב את סיפור חייו המלא בתהפוכות, משברים מצמררים ולבטים עד לצמיחתו והתחברותו לעולם המוסיקה.

בדרך להשקת אלבום הבכורה הספיק ראודור להשיק מספר שירים שהוכתרו  כהצלחות, ביניהם "מדרון האהבה" שצלח את רף  60,000 צפיות ביוטיוב, וזכה למאות השמעות בתחנות הרדיו ברחבי הארץ ו"משהו משלי" החוצה את 22,000 צפיות אף הוא, המסמנים ומגדירים את סגנונו המוסיקלי ואת המסרים אותם מבקש ראודור להעביר לקהל המאזינים.

ראודור, מופע חשמלי. צילום: יובל אראל
ראודור, מופע חשמלי. צילום: יובל אראל

אמש הגעתי למועדון אוזןבר בשעת לילה מאוחרת, הסתבר שראודור והרכב הנגנים שכלל את נדב שיטרית בגיטרות וקולות, רנה מאייר בגיטרת בס ודמייאן בריונואבו על התופים, כבר עושים כמה שעות טובות במקום עוד משעות הצהריים בחזרות וסאונד צ'ק, לדאוג שהכל יתוקתק וישמע כפי שצריך. המופע עצמו היה, כהגדרתו של ראודור – מופע בוטיק, מופע אינטימי.

אכן המופע האינטימי משהו, כלל 15 שירים, מתוכם שתי גרסאות באנגלית, האחרונה פרשנות של ראודור לבילי ג'ייין של מייקל ג'קסון, עיבוד שלוקח את השיר למקומות אחרים ושונים לחלוטין, מבליט את היכולות של ראודור ללוש ולעבד שיר מוכר למשהו שונה לחלוטין.

במהלך המופע הבחנתי כי שיריו של ראודור הם מעין זעקה המנסה להתפרץ ולבקע את התודעה, מדובר על תמלילים די מתוחכמים ועתירי רגש המבקשים להעביר מסר של תקווה, אהבה, אמונה, גישה חיובית, ואף התעוררות רוחנית – ראודור ציין כי עמד בפני פרשת דרכים שאחד משביליה היה חזרה בתשובה…

ראודור, זעקה עם מוטיבי רוק. צילום: יובל אראל
ראודור, זעקה עם מוטיבי רוק. צילום: יובל אראל

אין ספק כי דמותו הגברית והמחוספסת משהו אינה מעידה מראש על קולו המיוחד המצליח להעביר את התחושות העוצמתיות של שיריו ומילותיהם בשילוב מוטיבי רוק. ראודור הוא יוצר ומבצע מוכשר הנחשף עתה וניתן לסמנו כהבטחה שלא תאכזב!

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151469912809654.1073741831.721654653&type=1

וידיאו

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא