כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

חגיגת העליצות של מונטי פיורי – Monti Fiori Allegro

מופע השקה לאלבום השלם של להקת מונטי פיורי "אלגרו", מועדון בארבי ת"א 17.05.2012, 23:00 אורחים ריף כהן, אפרת גוש, ספי ציסלינג ואייל תלמודי. חגג, רקד, צילם ומדווח – יובל אראל. מתפרסם גם ב"חדשות המוסיקה" וגם בפורטל ההעצמה הנשית "סלונה".

איתמר פינצ'י, ברלוסקוני עפר לרגלייך..צילום: יובל אראל
איתמר פינצ'י, ברלוסקוני עפר לרגלייך..צילום: יובל אראל

אמש, אחרי החגיגה הגדולה שחברי מונטי פיורי ואורחיהם הרימו עם קהל של מאות צעירים, קשישים וטף שמלאו את מועדון הבארבי, אפשר לאמר שאכן הר של פרחים (מונטי פיורי באיטלקית) הוא מה שצמח מרצפת העץ של המועדון. רק פלטת עץ עם פיצה פפרוני ובקבוק קיאנטי היה חסר כדי להשלים את חוויית החגיגה הגדולה גם בפינוק לחיך ולבטן…

מונטי פיורי מביאים איתם בשורה מוזיקלית חדשה ישנה, עם מוזיקה מקורית ששואבת השראה מהקלאסיקות האיטלקיות של שנות ה -50 וה -60, פופ ים תיכוני וסרף יווני.

אלבום הבכורה של Monti Fiori בהפצת היי פידלטי,  "Allegro"   אשר כולל 11 שירים, כולם בשפה האיטלקית. הוא כל מה שהקהל הישראלי זקוק לו בקיץ 2012. אווירה לבנטינית עם טוויסט שיק אירופאי, המנונים קליטים ושיתופי פעולה מסקרנים (ריף כהן, אפרת גוש) .את הפיאסטה הזאת הם תרגמו אמש באופן מושלם גם על הבמה. עם לוק מהוקצע, סולן תיאטרלי, והרכב נגנים משופע באנרגיות.

ריף כהן ואיתמר פינצ'י, אלגרו. בארבי. צילום: יובל אראל
ריף כהן ואיתמר פינצ'י, אלגרו. בארבי. צילום: יובל אראל

את איתמר פינצ'י הסולן ומנהיגה של הלהקה ראיתי בעבר במספר הזדמנויות, הראשונה הייתה עם ההרכב צ'יפ קריוקי קלאב באחה"צ של חגיגה מוסיקלית ב"קוזה נוסטרה" בנחלת בנימין, נדלקתי על הסגנון שלו, כבר אז החל לשלב שירים איטלקיים בסגנון סן רמו השמלצי מתקתק. גם כאשר היה לבוש בחולצה איטלקית מכופתרת, ענוב בעניבה צבעונית, ועולה על שולחן הזכוכית הענקי במועדון רוטשילד 12, כאשר המוסיקה מתחילה להשתפך בחלל האוויר הצפוף, היתה זו תמיד חגיגה של איטליאנו, להקת מונטי פיורי, ההרכב שהקים לאחר פירוקה של צ'יפ קריוקי קלאב מצליח תמיד להעביר בנימה רצינית מעושה את החגיגה המוסיקלית,  הקצב, הקריצה העכשווית, העליזות באוויר, כחוויה שלא תישכח, מוסיקה מאסטרו!

אפרת גוש ואיתמר פינצ'י, מי אמורה...צילום: יובל אראל
אפרת גוש ואיתמר פינצ'י, מי אמורה…צילום: יובל אראל

לאיתמר יש שטיקים ידועים וצריך לשים לב אליהם, הרגליים הארוכות של אור הבסיסטית, הדלקת הסיגריה על הבמה וכמובן הקפיצה אל רחבת הרוקדים ליד הבמה בחגיגה איטלקית נוסח סן רמו, המוסיקה של מונטי פיורי היא חגיגה שנשמעת בדיוק כאילו ואמיר קוסטריציה היה פוגש את נינו רוטה לכוסית גראפה.

איתמר ואור, הר של פרחים מלא בעליצות. צילום: יובל אראל
איתמר ואור, הר של פרחים מלא בעליצות. צילום: יובל אראל

איתמר, ששם את ברלוסקוני בכיס הקטן, שרמנטי ולבוש כבחור לטיני משופשף, יודע לפלרטט על הבמה עם שלושת הבנות, כולן כוכבות יפות ושובות לב, הבסיסטית של ההרכב אור אדרי בשמלה האדומה, הכוכבים המקועקעים על זרועה ורגליה הארוכות, ריף כהן, הצרפתייה הקטנה שכבר העיפה בשנה האחרונה את הקהל בחגיגות צרפתיות צפון אפריקאיות ואיך לא אפרת גוש הבלתי צפויה שסיימה את הדואט עם איתמר בנשיקה לוהטת לעיני הקהל.

האחים רביב עם ספי ואייל, טה לי לה לי לה לי לה. צילום: יובל אראל
האחים רביב עם ספי ואייל, טה לי לה לי לה לי לה. צילום: יובל אראל

גם התגבור לתזמורת, כן אפשר לאמר שאמש זו הייתה תזמורת על הבמה ולא להקה, אסא רביב בגיטרה חשמלית, עירא רביב על התופים ועמרי בר על האורגן, גיא פליישר בכלי הקשה מתוגברים בשלישיית כלי נשיפה שכללה את ספי ציסלינג בחצוצרה, אייל תלמודי בסקסופון ומעיין מילוא בחצוצרה היותר ארוכה…

המופע שליבתו הייתה מאז ומעולם חגיגת ריקודים בסגנון איטלקי כללה לקט נרחב משירי האלבום החדש יחד עם הלהיטים המוכרים של גרסת האי.פי המוקדמת וכמובן שההדרן שנערך בהשתתפותם של כל הנגנים והאורחים היה איך לא – "סניור שוקו".

ויווה איטליה!!!

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע, צילום: יובל אראל

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150885536914654.431485.721654653&type=1&l=d6d32a781c

וידיאו

ועוד קליפ תרומתו של ייבגני צ'רטקוב "מלך חאפלות המזרח" בתל אביב

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא