כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

התקווה 6 – מפה לשם

אלבומה החדש של התקווה 6 נשמע כמו המסיבה שחיפשתם לסוף השנה

כמעט ארבע שנים חלפו מאז יציאת האלבום השישי של התקווה 6 "הכל עוד לפני". מאז הם הספיקו לשבת וליצור שירים רבים נוספים בין מופע אחד למשנהו, ביניהם – "העברית החדשה", "חי על הירח", "יום יפה", "אל תדאג ילד" ולאחרונה את "לחזור הביתה" וגם שירים מפרויקטים מקבילים כמו "לחיים", ו"יום חדש עולה" עם אינפקטד מאשרום.  בינתיים הזמן חולף, חברי התקווה כמו כולנו בעצם עברו למוד של חיים תחת השפעותיה החברתיות והכלכליות של מגיפת הקורונה, העולם שינה את עצמו לדעת ועל המדף הצטברו חומרים חדשים לצד כאלו שכבר הכרנו. הדרך להחלטה על הוצאת אלבום חדש הייתה קלה ביותר.

אז מה יש לנו? 

אלבום חדש, השביעי במספר "מפה לשם" הכולל אסופה מגוונת של 13 שירים הנעים על מחוזות הרגאיי, היפ הופ וראפ ארצישראלי. את המילים והלחנים כתב עמרי גליקמן ואילו דני פילוני הפיק מוזיקלית למעט "יום חדש עולה" שהופק בידי אינפקטד.

כך עמרי גליקמן עם יציאתו של האלבום – "פרוייקט שאנחנו עובדים עליו כבר כמעט 3 שנים בתשוקה גדולה. אספנו שירים של תקופה, שמאופניינים בעולם פרטי ואישי יותר, חיי המשפחה, הבית, הפחדים והאבהות, לצד הכיף, השטותי, השמח והרומנטי שמאפיין את הלהקה מאז ומתמיד. מרגש, חיכינו המון זמן להוציא את האלבום הזה, הוא התעכב ונדחה ולקח אותנו להרפתקאות יצירתיות ארוכות. חלק מהשירים כבר ראו אור וחלק מחכים ממש פה שיגלו אותם"

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא