מתי כספי מגיע למשכן האופרה

מתי כספי חוזר אל שני האלבומים הראשונים שלו ומבצע את כל שיריהם יחד עם נגני תזמורת הקאמרטה הישראלית, כל הפרטים

אחרי המופע עם מארינה מקסימיליאן ומופע המחווה לאלבומו של אריק איינשטיין מזל גדי, בית האופרה בתל אביב מכריז על מופע חדש בסדרת השתקפויות של האופרה הישראלית, שלומי שבן ותזמורת הקאמרטה ירושלים מביא אל הבמה את מתי כספי עם ביצועים מיוחדים לשירים האהובים של שני אלבומי המופת הראשונים שלו, שהפכו מזמן לחלק בלתי נפרד מפס הקול הישראלי.

הרעיון למופע המשותף התבשל בראשו של שלומי שבן, מנהלה האומנותי של הסדרה, כבר לפני מספר שנים ועכשיו סוף סוף הצליח ליצור את החיבור המופלא הזה לכדי מופע נדיר ומיוחד. המופע יתקיים ביום ג' 18.6 בשעה 20:00  בית האופרה בתל אביב.

מתי כספי – האלבומים

אלבום הבכורה של המוסיקאי והזמר "מתי כספי" יצא לאור בשנת 1974. הוא זכה לאהדה רבה ולשבחים מכל עבר, וכמעט כל שירי האלבום הפכו לקלאסיקה על זמנית. הלחנים באלבום מאופיינים בסגנונו הייחודי המשלב בין מהלכים והובלות הרמוניות בלתי שגרתיים לקו מלודי מושר קליט יחסית. האלבום הוקלט כשמתי כספי עצמו מנגן בכל הכלים לבדו (פסנתר, גיטרה אקוסטית, גיטרה פאז, גיטרה חשמלית, גיטרה לסלי, גיטרה בס, אורגן, מלוטרון, כלי הקשה, סינטיסייזר, ויבראפון).

כך מתי על האלבום – "הסיבה העיקרית לנגינתי בכל הכלים היא חוסר כסף לכיסוי הוצאות ההקלטה בתקליטי הראשון. על כן ניגנתי בעצמי והדבר מורגש… בתקליט השני עשיתי זאת מתוך בחירה והרבה יותר טוב. יש השפעה על הצליל הכללי של ההקלטה, אך לא על העיבוד. כלומר: אעבוד באולפן הרבה יותר זמן עם נגנים עד שאהיה שבע רצון מהביצוע. לעומת זאת, אני מגיע לתוצאות טובות בזמן יותר קצר, כשאני מנגן בעצמי, כי אין לי הערות ממני-לי. בנוסף לכך, התזמון ביני לבין עצמי הוא מושלם, בהשוואה לקבוצת נגנים שונים".

 

"מתי כספי והפעמון", אלבום הסולו השני של כספי יצא לאור ב-1976. האלבום, ששבעה מלחניו נכתבו למילותיו של אהוד מנור, היה אבן דרך משמעותית בקשר שנרקם בין שני היוצרים. כמו שנהג באלבומו הראשון, גם באלבום זה נוגנו רוב הכלים בידי כספי (גיטרה אקוסטית, גיטרה חשמלית, בס, תופים, קונגס, חליל, כלי הקשה, פסנתר, פסנתר חשמלי, סינטיסייזר, קלוינט, ויבראפון), אך חלק מהשירים שילבו נגני תזמורת קלאסית. גם שירי אלבומו השני הפכו לנכסי צאן ברזל של התרבות הישראלית.

יבגני לויטס ואבנר קלמר יצרו עיבודים חדשים לתזמורת לכל שירי שני האלבומים. המופע המיוחד בבית האופרה יעניק לקהל הזדמנות מיוחדת במינה לחזור אל שורשיו של אחד המוסיקאים החשובים של דורנו וליהנות מביצוע חדש ורענן עם תזמורת מלאה של השירים האהובים.

המופע – מתי וכמה

סדרת השתקפויות באופרה – מתי כספי ותזמורת הקאמרטה
מתי כספי חוזר לשירים המיתולוגיים של שני אלבומי המופת הראשונים שלו

ניהול אומנותי: שלומי שבן | מנצח: אבנר בירון | מעבדים: יבגני לויטס ואבנר קלמר

יום ג' 18.6.24 20:00 בית האופרה בתל אביב

מחירי כרטיסים: 180- 320 ₪
כרטיסים בקופת האופרה הישראלית 03-6927777 או באתר האופרה הישראלית www.israel-opera.co.il

Exit mobile version