נינט טייב – Reborn

נינט טייב בשיר Reborn החותם את סרט הדוקו המזעזע Screams Before Silence אודות פשעי המין שבוצעו בידי מחבלי החמאס בנשות יישובי העוטף. האזנה!

בתאריך 7.10, השבת השחורה חדרו מחבלי ארגון הטרור האיסלמי חמאס מרצועת עזה אל יישובי העוטף בכוונה לכבוש את השטח, זאת באמצעות רצח אזרחים ואזרחיות רבים ככל הניתן, תוך ביצוע פשעי מלחמה נוספים ביניהם תקיפות מיניות ומעשי אינוס.

אמש הוקרן לראשונה סרט דוקומנטרי – Screams Before Silence אשר הופק ונוצר בידיה של שריל סנדברג מי שעמדה בתפקיד מפתח בקונצרן הרשת מטא (פייסבוק ועוד) ובמהלכו של הסרט נשמעו עדויותיהן של בני ובנות ערובה ששוחררו וניצולים נוספים החושפים את מעשי הזוועה שנעשו הן במהלך המתקפה והן לאחר מכן בגופן של החטופות והחטופים, פשעי מין אכזריים.

התקשורת העולמית ניסתה לצמצם את הדיווחים בנושא הזה והסרט שהוקרן אתמול לראשונה בניו יורק וכעת גם מצוי ברשת חושף את כל הזוועות.

הזמרת והיוצרת נינט טייב נבחרה על ידי ההפקה הקולנועית לחתום את הסרט המאוד חשוב הזה עם העדויות המזעזעות בשיר שנכתב והולחן על ידה בהפקתו המוזיקלית של בן זוגה יוסי מזרחי.

כך נינט עם שחרור הסרט המלא וקליפ השיר עצמו – " מזכ״ל האו״ם החליט שהוא לא מכיר בחמאס כארגון טרור שהתעלל מינית בקורבנות ה7.10. הבערה שהרגשתי בגוף כשקראתי את זה יכולה לשרוף גלקסיה שלמה. מבחינתי אין כל הבדל בינו לבין מפלצות האדם שביצעו את הזוועות הללו. ההתעלמות הברוטלית הזו רק מחדדת את העובדה שהדוקו “Screams Before Silence” חייב להגיע לעולם כולו. לפני מספר חודשים קיבלתי פניה לשתף את Reborn, שיר שכתבתי בסרט דוקומנטרי שיצרו קסטינה הפקות, בהובלתה של שריל סנדברג, על מאורעות הזוועה שקרו ב7.10 למאות נשים ונערות. ריבורן הוא מסוג השירים שכתבו את עצמם. ישבתי בחדר שלי ולקחתי את הגיטרה והתחלתי מהמנגינה. ניגנתי אותה שוב שוב והרגשתי שאני מתפללת. משם הגיעה אלי המנטרה ׳I want to be reborn׳ . נשמה מחפשת גאולה ונחמה בהתחלה מחדש. בהכרה בפחדים הכי עמוקים ובנסיון להתמודד איתם. השיר נכתב הרבה לפני השביעי באוקטובר וכמו הרבה שירים, גם הוא, קיבל משמעות מצמררת. כשקיבלתי את הפניה הזו, היה לי ברור שהשיר מצא את היעוד שלו, מוזיקה שהיא חלק מהסיפור הטראגי והקשה מנשוא, של אותן נשים ונערות שחוו את הנורא מכל. הסיפור שלהן זה הסיפור של כולנו. בשביעי באוקטובר נדמה לי שכל עם ישראל ביקש להיוולד מחדש. תודה גדולה ל @menyav ולקסטינה הפקות על שנתנו לי את הזכות להיות חלק מהמסמך המצמרר הזה."

כאמור, כפי שגם נינט בעצמה ציינה, השיר עצמו איננו חדש, המשמעות היא המצמררת, היא כבר הספיקה לבצע אותו במספר מופעים ביניהם מופע במסגרת פסטיבל השואו קייס השנתי שהתקיים במועדון צוללת צהובה בירושלים בשנת 2012, היינו שם, תיעדנו אותו, צפו בביצוע החי (וידאו על ידי אדוה אראל.) על פי נינט השיר אמור לפתוח את אלבומה הבא.

Exit mobile version