כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות אינדיחדשות הסצנהחדשות מקומיותמוזיקה בצל מגיפת הקורונה
כולל וידאו

לילה במוזיאון – סדרת אירועי מוזיקה במוזיאון ארץ ישראל

מיזם תרבות חדש במתחם מוזיאון ארץ ישראל – ימי חמישי יכללו אירועים מוזיקלים של אמני אינדי מעל גג המוזיאון, כל הפרטים.

מיזם מיוחד לביאנלה לאומנויות ולעיצוב, בשיתוף איגוד המוזיקאים החדש ואגף התרבות של עיריית תל־אביב – שקיעה, אלכוהול ומוסיקה על קו הרקיע של תל־אביב. בכל יום חמישי בערב, מעל גג המוזיאון, ישמיעו היוצרים הצעירים והבולטים של מוזיקת האינדי בישראל את צליליהם ושיריהם מז'אנרים מוזיקליים שונים – גרוב ג'אז אוריינטלי, פופ מזרח תיכוני, היפ הופ בערבית ובאנגלית, אינדי פולק ישראלי ועוד.

האירוע הראשון שיתקיים בתאריך 23 ביולי יארח את צליל דנין הנחשבת לאחת מהקולות הייחודיים בפופ הישראלי, עם שירים בעברית ואנגלית ונוכחות מהפנטת על הבמה, צליל מגיעה ללילות מוז"א עם שירים מאלבומה ״רעבה ועצבנית״ שעומד לצאת בקרוב.

בתאריך 6 באוגוסט אדם בן עזרא יעלה לאירוע מוזיקלי של גרוב ג׳אז אוריינטלי, בן עזרא נגן הקונטרבס מציג מופע סולו אלקטרוני חדש עם חומרים טריים מאלבומו – Hide and Seek. בן עזרא מייצר קול ייחודי בקונטרבס. יצירתו ונגינתו זוכות להצלחה בינלאומית אדירה עם עשרות מיליוני צפיות בסרטוני הרשת שלו וקהל עוקבים גדול ברשתות החברתיות, מאות הופעות סולו ברחבי העולם, ופתיחת מופעים לכמה מענקי הפיוז'ן של העשורים האחרונים: Snarky Puppy, Pat Metheny Victor Wooten, Richard Bona  ועוד.

בתאריך 13 באוגוסט יתקיים אירוע מוזיקלי משותף – סאז יארח את סאן טיילור באירוע היפ הופ בערבית ובאנגלית. סאז הוא שם הבמה של סאמח זאקוט, מהאמנים המובילים בסצנת ההיפ הופ המקומית. הוא הופיע בפסטיבלים בכל רחבי העולם, שיתף פעולה עם בלקן ביט בוקס והדג נחש, וחימם את הראפרית Little Simz בהופעתה בארץ. סאז יארח את הזמר והיוצר ארנון נאור אקא  Sun Tailor  עימו הוציא סינגל משותף – Wake Up Now שזכה להצלחה רבה ואף נכנס לפלייליסט של גלגל״צ.

בתאריך 20 באוגוסט אירוע מוזיקלי של פלורה (לירון משולם), זמרת, יוצרת ומפיקה, מהקולות הבולטים במוזיקה האלקטרונית המקומית. בעשור האחרון הופיעה בפסטיבלים ברחבי הארץ (פסטיבל הפסנתר, אינדינגב, פסטיבל חשיפה). בשנים האחרונות ביססה את מעמדה כיוצרת שלא מפסיקה להשתנות ולחקור גבולות – מהמוזיקה שהיא מפיקה עבורה דרך צלילים שהיא כותבת למחול ועד לקורסים שהיא מעבירה ליוצרים צעירים.

בתאריך 27 באוגוסט יתקיים אירוע מוזיקלי בו יתארח  הרכב האינדי JonZ – צמד פולק שנולד כתוצאה מהקשר החזק בין בני הזוג ג'ניה וסילנקו ויואב אור. בבית קטן ומבודד על צלע הזמארין המשקיף לכרמל, התחילו בני הזוג לכתוב מוזיקה. במהלך ארבע השנים האחרונות הם פירקו והרכיבו מחדש את השירים, עד שזיקקו אותם לכדי יצירה חדשה ומרתקת – שירי פולק עוצמתיים העטופים בשובל אלקטרוני ובו בזמן עדינים, שמתכתבים עם מקומות בהם ביקרו במסעותיהם ברחבי הגלובוס, ומושרים בשני קולות. דרך החיים שבה בחרו היא המהות והקו המנחה של ההרכב. הרצון לחיי נדודים, לצד עשיית אומנות מגוונת באופן מתמיד, מאפשר לצמד לייצר שפה אקלקטית ייחודית.

המיזם מתקיים בהתאם להנחיות התו הסגול ופתוח לכלל רוכשי כרטיסי ביקור במוזיאון. כאן מזמינים כרטיסים

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא