כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי
כולל וידאו

דורון מזרחי – Before 40

המוזיקאי דורון מזרחי משיק אלבום אינסטרומנטלי – "Before 40", יש גם הופעה, האזינו

אומרים על דורון מזרחי כי את כניסתו לעולם המוזיקה והיצירה החל כבר בגיל 9 כאשר הוא התחיל לנגן על עוגב ובגיל 14 כבר ניגן בגיטרה, המסלול הטבעי עבורו היה ללמוד ברצינות את עולם המוזיקה במסגרת האוניברסיטה בתל אביב כאשר הוא מתמקד בקומפוזיציה מוזיקלית והלחנה תזמורתית.

דורון מזרחי הוא נגן גיטרה, מלחין ומעבד שסיים כאמור תואר שני במסלול מחקרי של המגמה לקומפוזיציה כשהוא חוקר את האמביוולנטיות ההרמונית שבמחזור השירים ״אהבת המשורר״ מאת רוברט שומאן.

לפרנסתו עסק דורון כנגן אולפן ומופעים. שיתף פעולה עם אמנים רבים, ביניהם אלון אולארצ’יק, שם-טוב לוי, אפרים שמיר, שלמה יידוב, אריאל זילבר, יגאל בשן, אבי גרייניק ועוד. ניגן בתכניות טלוויזיה שונות ביניהן: רוקדים עם כוכבים, ״המעגל״ עם דן שילון, ״צחוק מעבודה״ ועוד.

נטל חלק כנגן בתזמורות ביניהן התזמורת הסימפונית החדשה חיפה, “סימפונט רעננה”, תזמורת סימפונית אשדוד, התזמורת הקאמרית הקיבוצית, תיאטרון ה”הבימה”, עמותת “שיר-עד”.

לצד הנגינה עסק דורון שנים רבות גם בהוראה מוזיקלית ובשנה האחרונה הוא מכהן כסגן מנהל אקדמי בבית הספר למוזיקה רימון

בימים אלו הוא משיק את אלבום הבכורה שלו – Before 40, על שם הקטע הפותח מתוך תשע רצועות מוזיקליות אינסטרומנטליות שאורכן הכולל 36 דקות. מדובר ביצירות המשתמשות במוטיב כאשר נקודת המוצא של היצירה הינה עולמות הג'אז עם בסיס מוצק של חמישיית נגנים המסתייעת גם בתזמורת קאמרית שלמה, במקרה הזה נבחרה תזמורת בודפשט.

האלבום אמור להציג מוזיקלית את סיפור מערכת היחסים של דורון מזרחי עם מוזיקת ג'אז ומוזיקה סימפונית, החיבור בין שני העולמות כפי שהוא מתבטא באוזני המאזינים מנגיש מחצית שעה של רוגע הרמוני העוטף לבלובים של אקורד חוזר ומתפתח עם פתיחה מבוקרת לנגינת סולו של הכלים הנבחרים בתוך המעטפת הכללית, קחו לכם כרית פוך גדולה והתנתקו מהבלי העולם ורעשיו, שווה.

להאזנה לגרסה האינסטרומנטלית

הנגנים המצטרפים לדורון מזרחי המנגן בגיטרות באלבום הם אלעד אדר בפסנתר, סלעית להב בחליל, יקינורשאי בבס ואיתן איצקוביץ' על התופים, לצידם מתארחים מוזיקאים נוספים – הגיטריסט עוז נוי זוכה פרסי ׳׳גיטר פלייר מגזין׳׳, רוסלן סירוטה – פסנתרן הג׳אז הישראלי – אקראיני – אמריקאי זוכה פרס הגראמי , עומר פדי – מפיק הפופ הישראלי – אמריקאי עם ארבע מועמדויות לגראמי, והמלחין יחזקאל רז המנגן על פסנתר.

הפרויקט המוזיקלי נבחר לייצג את ישראל בביתן הישראלי בפסטיבל Womex בספרד שיערך בסוף החודש ואף יעלה במסגרת פסטיבל החשיפה של ׳׳צוללת צהובה׳׳ בחודש נובמבר.

לצפייה בתיעוד הוויזואלי ביצירת האינסטרומנטלית

קונצרט הבכורה לביצוע חי של היצירה והאלבום במלואו יתקיים בתאריך 9 באוקטובר במועדון ה׳׳איזור׳׳, במופע 360 מיוחד בו ינגנו החמישייה – דורון מזרחי – בגיטרה, איתן איצקוביץ׳ בתופים, אלעד אדר בפסנתר, סלעית להב בחליל ומיקי ורשאי בבס כאשר לקוטר הבמה יופיעו מסכים המקרינים את התזמורת שתשתלב יחד עם החמישייה במופע.
לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא