כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

זה נשמע מעניין – על הבר: נוודות, יצירה ובירה

WIZE, קבוצת הצעירים המשנה את תרבות הבילוי בארץ ומושכת יותר ויותר אנשים לשמוע הרצאות בשעות הפנאי, חברו לאפרכסת, בלוג מוזיקת השוליים המקומית המהווה "בית וירטואלי" לסצנת המוזיקה העצמאית בתל אביב בשביל להביא לכם את האירוע "זה נשמע מעניין – על הבר: נוודות, יצירה ובירה" – הרצאה והופעה של רותם בר-אור, סולן להקת theAngelcy.

TheAngelcy  במסיבת הפרידה מהארמון ביפו. צילום: יובל אראל
TheAngelcy במסיבת הפרידה מהארמון ביפו. צילום: יובל אראל

מדובר במפגש, ללא תשלום, בקפה ביאליק בתל אביב, מוצאי שבת, 02.06.2012, מהשעה 19:00 והלאה, כמה שעות טובות, במהלכן אתם המבקרים תשקיעו כמה מעות על כוסות בירה ויין ואפילו אוכל כדי לפרנס את בעלי המקום, מנגד יתארח בזכות ההפקה של WIZE ואפרכסת סולנה של להקת TheAngelcy,  רותם בר-אור, הוא יגיע כדי לספר על תהליך היצירה שלו – מימיו כנער אאוטסיידר, דרך התקופה הארוכה שחי כהומלס ונגן רחוב באירופה ועד היום – עת הוא מוקף במוזיקאים, אנשי רוח וחברים. בין הסיפורים הוא יבצע גרסאות מיוחדות לשיריו ולשירי ההרכב.

ההרכב TheAngelcy הוא אנסמבל של מוזיקאים מתחומים מוזיקליים שונים שמייצרים יחד מה שהם מכנים "פולק אלטרנטיבי". עם הרכב כלים יחודי (ויולה, חליל, שני מתופפים על אותה מערכת ועוד) הם מפליאים להתיך את מגוון ההשפעות שלהם, החל ממוזיקה קלאסית ועד רוק פרוגרסיבי, לכדי תוצר מוזיקלי מעניין, ייחודי ונעים לאוזן, שעוטף בחום את הטקסטים הכתובים ב"אנגלית של נוודים" שמחבר בר-אור.

בתקופת בפעילות הקצרה שלהם הצליחה הלהקה להפוך לאחד השמות הבולטים בסצינת האינדי המקומית, עם הופעות בפסטיבלים, מועדונים ואירועים מיוחדים.

הבלוג של יובל אראל תיעד עבורכם הגולשים, מבקרים, קוראים, כמה מההופעות של הלהקה, הנה על אחת מהן תוכלו לקרא כאן – סוכנות למלאכים מנגנת פה בסביבה…

באחת ההזדמנויות שתפסתי את רותם לשיחה הוא סיפר לי על עצמו כמה קמצוצים – אני מגיע מרוק'נרול, הלהקה הראשונה ששמעתי כנער הייתה "מופע הארנבות של דר' קספר" בזכותם התחלתי לנגן בגיטרה והעברתי כמה שנים כמעין סוג של היפי,  ואז התרגלתי לצליל האקוסטי, אפילו קשה לי עם ההשמעה בציוד הגברה, אני חש הכי טוב ככה ללא הגברה בחדר רגיל, אני הכרתי לראשונה את דב ורצינו להקים הרכב, הוא הביא את הנגנים, וזה פשוט קרה, חלק מהדברים תכננתי מראש, זה היה חלום, ידעתי שאני רוצה קונטרבס ולא גיטרה, רציתי שלושה מתופפים, משהו שונה.

וכן הצליל, ההוויה, כן יש בהם עצב, מלנכוליות, אבל אנחנו מנסים לשלב גם מלנכוליה וגם לנסות לחגוג. כמו בבלוז, כמו ברמבטיקו, גם מסר עצוב וכבד אבל האנשים קמים ורוקדים, עצם הנגינה ביחד היא שמחה גדולה.

אז, אכן מחכה לנו ולכם הקוראים, גולשים, מבקרים חוויה מיוחדת, בואו, והנה כמה מילים על הדמויות שמאחורי הפרויקט:

אפרכסת הוא בלוג מוזיקת שוליים מקומית שחי ונושם את סצינת המוזיקה התל אביבית – הרכבים, אמנים, מועדונים, קהל, הכל דרך פריזמה אחת – הופעות חיות. הבלוג מעלה בכל שישי רשימה של הופעות מומלצות ברחבי העיר, ובין לבין אפשר למצוא מידע על הופעות ספציפיות, ביקורות, מחשבות, חלוקות כרטיסים חינם ועוד. במהלך תקופת קיומו הפך הבלוג ל"בית" וירטואלי לקהילת חובבי מוזיקת השוליים בתל אביב ובארץ, ומהווה מקור מידע חשוב על הנעשה בעולם הזה.

WIZE  היא קבוצה שהוקמה על ידי צעירים תל-אביביים במטרה להוביל לשינוי תרבות הצעירים בישראל. הקבוצה מפיקה אירועים הכוללים אנשים איכותיים, הרצאה בת-שעה והרבה אלכוהול. האירועים עוסקים בנושאים מגוונים – ממדע פופולרי, דרך היי-טק ויזמות וכלה בתרבות. במהלך תקופה קצרה של עשייה יצרה הקבוצה "טרנד" שהתפשט גם לבאר שבע, חיפה וירושלים – אליו מצטרפים מדי שבוע עשרות אנשים חדשים, ויוצרים יחד תרבות חדשה של צעירים.

קליפ רשמי מפרויקט אינדי סיטי

תיעוד שלי בהופעה של סוכנות המלאכים באוזן בר

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא