כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי
כולל וידאו

פס קול שבועי 24.04.2021

הצלילים שבקעו ועשו את השבוע החולף, קליפים, סינגלים ואלבומים, האזנה

לצד שטף המופעים שעולים בכל פיסת אדמה תחת כיפת השמיים ובמועדוני ההופעות, גם יצירות חדשות בוקעות על בסיס יומיומי, חלק מהן נקלטו באוזנינו, המיוחדות שביניהן נאספו כאן, האזנה נעימה.

אבי אבורומי – כאב נעים

סיפורו האישי של הזמר והיוצר אבי אבורומי הוא מדהים בכל קנה מידה ישראלי, אבי שנולד כילד למשפחה מוסלמית בחר לקשור את גורלו בעם היהודי ועבר תהליך גיור במסגרת שירותו הצבאי עליו נאבק כדי להתקבל, כיום בגיל 25 הוא נחשב כמוזיקאי צעיר ומצליח שכבר זכה לאהבה רבה בציבור. כעת רגע לפני שהוא עומד להשיק אלבום בכורה ולצאת לסבב הופעות ברחבי הארץ שחלקו כבר הוכרז כסולד אאוט הוא משחרר את השיר "כאב נעים" שנכתב והולחן על ידו בסיועם של הפזמונאים טל אדר ואופק לוי בהפקתו המוזיקלית של בן מירן.

כך אבי אבורומי על השיר – "זהו השיר השלישי בקריירה שלי שמדבר מנקודת מבט של אישה. מה עושים כשאתה בזוגיות וחושב על עצמך, בעיקר ?. שאתה אוהב, אבל רוצה לחשוב על מה שעושה לך טוב גם במחיר של פגיעה בצד השני. מה עושים כשאוהבים אבל שום דבר לא מסתדר ? ואיכשהו עם כל האהבה משהו מפריע, ומי יודע להסביר מה מפריע ?. למה אנחנו חוזרים תמיד למה שקשה לנו, לאיפה שאין הסברים, איפה שצריך להתמודד, אבל אנחנו לא באמת רוצים את ההתמודדות. רוצים שאלוהים יעשה קסם והכל יסתדר. את הסיפור המלא של איך נכתב השיר אני אספר בהופעות הקרובות שלי…"

אלירז זאדה – בעיניים עצומות

כנער צעיר נחשף אלירז זאדה לראשונה לציבור הרחב במסגרת התמודדותו בתכנית הריאליטי המוזיקלית אקס פאקטור בשנת 2018, אלירז גדל בישוב לבון עם אמו ואחותו וכבר בגיל 15 החל ליצור שירים כשהוא מנגן במספר כלי נגינה – גיטרה, מפוחית, פסנתר וקלרינט. ביצירותיו המוזיקליות שורר עצב נוגה ובימים אלו הוא עובד על אלבום בכורה מתוכו יוצא השבוע השיר "בעיניים עצומות" שנכתב, הולחן ומבוצע בידי אלירז בהפקתו המוזיקלית של צאלון בוחבוט. את הכישרון של אלירז קלטו בלייבל המוזיקה הוותיק הליקון המטפל באלבומו. השיר החדש עוסק בנושא ההתאבדות ומה מתחולל בראשו של המיואש מחייו, אלירז סבור שהנושא חשוב מכדי להתעלם ממנו ולכן החליט על הבאת הרעיונות והמחשבות בפומבי.

כך אלירז על השיר החדש – "לסינגל החדש שלי קוראים בעיניים עצומות, אני מחכה לזה כבר כל כך הרבה זמן ומת שכולם ישמעו, ויראו את זה. היו מעורבים בפרויקט הזה אנשים פסיכים אחד אחד שאני פאקינג מת על כולם וחושב שזה לא היה יוצא ככה בלעדיהם, הלוואי שנגיע למי שבאמת צריך לשמוע את זה, ניסינו לחצות ז’אנרים, להביא טקסטים על דברים שאף אחד לא מדבר עליהם…"

רעות זורמן – אומץ

רעות זורמן מגיעה ממשפחה מוזיקלית, אימה היא אסתרית בלצן, פסנתרנית בעלת שם ואביה הוא המלחין, המנצח והמרצה למוזיקה משה זוֹרְמן שזכה בפרסי מוזיקה מרשימים. רעות התחברה בגיל צעיר לגיטרה ולצלילי מוזיקאים בני זמננו ביניהם אטליז, רדיוהד, פורטיסהד, תמר אייזנמן ועמית ארז. בימים אלו היא עושה את דרכה לאלבום בכורה ומשיקה השבוע את השיר "אומץ" שנכתב הולחן ומבוצע על ידה בהפקתו המוזיקלית של אור בהיר.

כך רעות על השיר החדש – "אומץ הוא שיר חברוּת. שמחה להקדיש אותו כיום לכל מי שזקוקה לשמוע שהיא כן לגמרי יכולה. שיש מי שמאמין בה. "אומץ" נכתב בתקופה של חושך. כתבתי אותו כסוג של תרפיה במוזיקה לעצמי, במחשבה שאני לא הדוברת בשיר אלא שחבר קרוב מדבר אליי ואומר לי דברים שאני צריכה לשמוע כדי להתגבר על משבר. זה עבד: השיר הזה הוביל אותי להחלטה שאני הולכת להעז ולהקליט אלבום, עם תמיכה או בלי תמיכה. והנה הוא יוצא."

שי צברי – מופע חי בוספר בר

הם התאספו מספר מוזיקאים סביב הזמר והיוצר שי צברי, המפיק אלון לוטרינגר, יחד עם אליסף בשארי, יוגב גלוסמן, מאיה פוירשטיין ומעיין ליניק בבר תל אביבי חדש העונה לשם Vesper במושבה הגרמנית בשרונה. הם נגנו שרו ותיעדו מופע בנוסח Tiny Desk עניין שכבר הפך למושג שגור, במיוחד בשנה החולפת. משיריו של שי צברי, חדשים לצד קלאסיקות, אחרי שהצלילים נמוגו נותר תיעוד וידאו מרתק בן 20 דקות ואלבום אי.פי דיגיטלי. הרווח כולו שלכם.ן.

אפרת גורן – בשבילים שלך

אפרת היא מוזיקאית יוצרת החיה עם משפחתה בקיבוץ עין גדי, בימים אלו היא השיקה אלבום אי.פי הכולל חמישה שירים שהיא כתבה, הלחינה ומבצעת בהפקתם המוזיקלית של צח דרורי ויונתן ויינרייך. השיר האחרון – "בשבילים שלך" אמנם חותם את האלבום אך הוא גם שיר הנושא ואף זכה למעטפת וידאו קליפ אשר צולם בקיבוץ. שיריה של אפרת מנגישים סיפורים קטנים של בני אדם בשפה עשירה, נקיה ורעננה עם מנגינות הנעות בין רוק ישראלי לפולק מקומי.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא