כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

המנגינות מרמת השרון

מופע השקת אלבומה השישי של להקת "התקווה 6" – "הכל עוד לפני". אורחים – מוש בן ארי ושבק ס'. מוצ"ש, 14.01.2017, האנגר 11 נמל תל אביב, במסגרת הליין "גולדסטאר זאפה סאונד סיסטם". נכח תיעד ומדווח – יובל אראל.

עמרי גליקמן, התקווה 6. צילום: יובל אראל
עמרי גליקמן, התקווה 6. צילום: יובל אראל

לא רוקנ'רול ולא אלקטרוניקה, גרוב הצומח על שדות הרגאיי וההיפ הופ זה הצלילהבסיסי של חברי להקת "התקווה 6" אשר חגגה אמש בפני האנגר 11 "סולד אאוט" את השקת אלבומה החדש, השביעי במספר "הכל עוד לפני", שעובד והופק מוסיקלית בידי דני פילוני קרק מהרכב ההיפ הופ הישראלי הוותיק שבק ס'.

המופע שהוגדר כהצלחה מושלמת מגיע לאחר שבמהלך השנתיים האחרונות חגגו חברי הלהקה סבב הופעות מתמשך עם אלבומם הקודם שיצא שנתיים מוקדם יותר "הכי ישראלי", ולאחר שלושה סינגלים הכוללים אף שיתופי פעולה דוגמת "משהו נעים לנשמה", ו"קופנגן"  עם אינפקטד משרום ו"שים עין עלינו" – דואט עם מוש בן ארי שהפכו ללהיטים מושמעים בתחנות הרדיו ובכלל.

כיום נחשבת הלהקה כאחת האהודות על הקהל הרחב ובמיוחד בקרב המתגייסים הצעירים ושיריהם פונים לקשת רחבה של מאזינים המצדיקים את האמירה והסלוגן של אלבומם הקודם "הכי ישראלי".

מצגת זאת דורשת JavaScript.

עמרי גליקמן, ילד טוב רמת השרון, כבר איש גדול, העומד מאחורי הטקסטים והלחנים של שירי ההרכב בשירה ונגינה בגיטרה, מוביל, יחד עם אחותו שלי שמאחורי הקלידים, את הלהקה בה חברים גם צמד הנשפנים אילן אדירי בסקסופון וברק הנר בחצוצרה יחד עם עמית שגיא בגיטרת בס ומיכאל אבגיל על התופים, מהצלחה להצלחה, אמש מחוזקים בשי פרץ בגיטרות ויונתן לינב על הקלידים מתגו וסמנו עצמם חברי "התקווה "6 כאחת הלהקות האהובות שהפופ הישראלי מקומי מכיל בשנים האחרונות, קהל האלפים המגוון, מבני נוער ועד קהל מבוגר ששיבה זרקה בשערו (אם נשאר…) הצביע ברגלים ומלא את החלל העצום של האנגר 11, בדיוק במקום בו חגגו לפני עשור את השקת אלבומם הראשון.

עם תצוגת אורות לצד וי-ארט משובח שהפכו את המופע לספקטקל צבעוני ועולץ הגישו חברי הלהקה ליין אפ שכלל ממבחר שיריהם לצד החומרים מהאלבום החדש, ארחו את הזמר והיוצר מוש בן ארי שבצע את הדואט שלהם לצד שיריו המוכרים והפך את החלל העצום ל"שאנטי באנטי" אחד אדיר, המשכו של המופע הוביל לכניסתם של חברי להקת שבק ס' אשר הקפיצו את הקהל עד שרגליהם נתקו מרצפת הבטון האדירה.

החוויה המרגשת לא הסתיימה גם לאחר שחברי ההרכב ירדו מהבמה לאחר חצות, עת שעומרי גליקמן חזר לבדו מצויד בגיטרה אקוסטית וביצע את השיר "מנגינת הנדודים" של מאיר בנאי המנוח כמחווה לזכרו של היוצר שהלך מעמנו בטרם עת וריגש את הקהל הרב.

וכמובן אין סיום מוצלח יותר ללהקה שהוכתרה כחביבת המתגייסים ללא ביצוע של השיר שזכה בתואר השיר המושמע ביותר בגלגל"צ – "מה שיהיה יהיה". הגשם שטפטף קלות מעל נמל תל אביב בסופו של המופע לא המיס את החיוך או החום בלב של אלפי הצופים שיצאו מהמופע מלאי אדרנלין. כי למרות כמה טקסטים "מחאתיים" רוב הטקסטים של "התקווה 6" הם סוג של אסקפיזם, מהסוג שגם מחאות מהזן של שבק ס' לא יצליחו להאפיל ולפורר.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

וידאו

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא