כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנהמוזיקה על המסך

הממלכה המופלאה של פאפא אלייב

הקרנת הסרט הדוקומנטרי אודות משפחת אלייב ולהקתם המפורסמת ברחבי העולם, מעריץ, נכח תיעד וממליץ – יובל אראל.

בקומוניקט שצורף להזמנה הרשמית להתארח בהקרנה החגיגית של הסרט "הממלכה המופלאה של פאפא אלייב"  המועמד לתואר הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר בפסטיבל PRIX EUROPA נכתב ככל הנראה בהלצה – "התשובה הבוכרית למשפחת ג'קסון. סיפורה של משפחה מוזיקלית, מפורסמת וחמת מזג מטג'יקיסטאן, הנשלטת על ידי הסבא הכריזמטי, הפטריארכלי והמצחיק – פאפא אלייב. בגיל 80, פאפא מתחיל לאבד את אחיזתו בממלכה, מה ששולח את משפחתו למסע הפכפך ולא ידוע ממלוכה לדמוקרטיה".

"הממלכה המופלאה של פאפא אלייב"  הוקרן בישראל לראשונה במסגרת פסטיבל דוקאביב 2016, אמש התקיימה ההקרנה החגיגית הראשונה בסינמטק תל אביב במעמד היוצרים טל ברדה, נועם פנחס ובני משפחת אלייב לדורותיהם.

עבורי משפחת אלייב היא יותר ממושג מוכר בשדה המוסיקה, מעבר להזדמנויות הרבות שחוויתי את הופעותיה החל מאירוע פתוח לציבור הרחב במסגרת השנה ראשונה ל"לילות יפו" בכיכר קדומים לפני למעלה מעשור ועד מופע מרהיב בצבעיו, מקצביו והגרוב האדיר שמילא את חלל מועדון האזור, סוג של בית טבעי עבור ההרכב והווייתו, עובר לקשר בלתי אמצעי עם הנכד הכי מפורסם של פאפא אלייב – צביקה "סיבי" אלייב, המוסיקאי הכי אנרגטי שנתקלתי בו אי פעם, ליוויתי אותו עם הקמת ההרכב החדש יחד עם אמו אדה אלייב "הסלון של אלייב" ואף בכמה ניסיונות ליצור צלילים שמנסים לברוח מהגרוב הבוכרי התזזיתי בחזרה אל שדות הסול, הFאנקי והנשמה של המוסיקה השחורה משנות השבעים.

הסרט עצמו הוא מסמך תיעודי מעולה שיוצריו הצליחו לחדור אל תוך המשפחה הכה מיוחדת הזו, לחשוף את צפונותיה, להציג את הצלחותיה בעולם הרחב (אח, אירופה מתה על גרוב אתני בכלל וישראל היא מעצמה בתחום), לדייק בנקודות שבין האב הכל יכול והדרך בה עובר המסר לדורות הבאים, המסורת המושרשת מגיל רך ועד ההעצמה הנשית המבקשת חדור מבעד למסך השמרנות הגברית המיושנת.

הזדמנות מצויינת מבחינתי לטעום מאותן דמויות שאני מכיר בדרך כלל מעל הבמה או לידה כאנשים מהיישוב על כל המשתמע מכך.

הסרט עצמו עושה כעת את דרכו לשלל פסטיבלים בינלאומיים רבים ובכך הוא יעשה שירות מעולה ליראל ולמוסיקה הנוצרת כאן, מעבר לכך ומעבר לסבב ההקרנות בסינמטק בתל אביב וברחבי הארץ הוא יוקרן במסגרת ערוץ HOT8. סמנו לכם כחובה ללכת ולראות או לצפות. סמנו!

לחצו לצפייה בתמונות מהאירוע

קחו טעימה מהטריילר

קבלו הצצה לחגיגה שהתקיימה לאחר ההקרנה

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא