כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול שבועי 26.02.2015

סופשבוע מלא בצלילים, סינגלים, קליפים, אלבומים ומופעים.

הבלוק של יובל אראל. צילום עצמי
הבלוק של יובל אראל. צילום עצמי

ח"י אייטמים קיבצתי מהשלל שאספתי במהלך השבוע החולף, זה הרבה, אבל הם שווים, לא פחות שווה הוא הפרויקט של חבר לדרך בה אנו צועדים בשנים האחרונות, מתעדים ומדווחים על הסצנה המוזיקלית, מי שהחל עם  אתר "חדשות המוזיקה" שעבר תהפוכות וכעת חוזר עם "רעש – מגזין על מוסיקה", פרויקט אינטרנטי המבקש לחשוף את העשייה המוזיקלית המקומית, העברית, הבלתי תלויה, החבר הוא שרון עובדיה, מחר, יום שישי בצהריים הוא עורך מסיבת השקה, מעין מיני פסטיבל במהלכו יופיעו כמה מהשמות החמים לצד הצעירים ואף וותיקים בסצנה, המגיעים להחזיר אהבה למי שעושה עבורם – צחי הלוי, רוני פרי, נעמה כהן, דן תורן, מורן מגל, דנה ליקוורניק, ירונה כספי, מיכל שפירא והרכב הבלוז-רוק Full Trunk. אני מקנא, אני אהיה שם, מועדון האזור, ברחוב הרכב 13, מהשעה 13:00, תבואו, זה בחינם!

 

פוטוטקסיס – Red

במסמך היח"צ שצורף לקליפ החדש של פוטוטקסיס מצאתי ציטוט שלי "אלבום האולפן השלישי של להקת פוטוטקסיס עם יעל פלדינגר ואיתי צוק משמר את הקו המוזיקלי הייחודי של הרכב הטריפ אלקטרו סול המקומי ומציג חומרים חדשים מקוריים לצד ביצועי מחווה דוגמת When Doves Cry המיתולוגי של פרינס בפרשנות מעושנת ומשמרת עם הרבה כבוד, בגילוי נאות אציין כי אני מעריץ מושבע של ההרכב, אולם בנימה אובייקטיבית אני דורש ממכם להניח יד על עותק ממנו." (מתוך הבלוג של יובל אראל)", אז אני מניח וכו'….דרך אגב, מופע ההשקה יתקיים בתאריך 18 למרץ בבארבי, אורחים – חמי רודנר ועוזי רמירז.

 

אוהד ריין – One Step

אוהד בשבילנו, Old Man River לשאר העולם, משיק השבוע סינגל קליפ חדש, צעד אחד, שנכתב בתקופה של צומת דרכים אישית, ממש לפני חזרתו של ריין לארץ ומדבר על לקחת כל דבר בעתו. לאחר תקופת התכנסות, מתוך המחשבה שאנחנו כחברה לא חדלים לרוץ, לרוץ ולרוץ בחר ריין להוציא פרויקט חי ובועט שיגרום לאנשים לצאת, לרקוד ולשמוח. השיר מלווה בקליפ, אשר בוים ע"י הבמאי  האמריקאי ספנסר סאסר. הופעת השקה לסינגל תתקיים ב-16 במרץ במועדון האזור בתל אביב, ובערב יום העצמאות תמצאו את אוהד מעל הבמה ברמת השרון.

 

wasserman – snowman

סינגל שני מתוך אלבומו השני של ישראל וסרמן – 9Songs  המאגד שירים שנכתבו במהלך השנתיים האחרונות ע"י Wasserman בהפקתו של תומר ישיעיהו אקא Isaiah.  האלבום צפוי לצאת אחרי פסח.

 

דידה – Apology

דידה, זמרת ומוזיקאית ישראלית תושבת ניו יורק, המתעסקת בתחום הג'אז, משחררת השבוע סינגל מתוך Modern Love Songs , אלבום חדש שיצא בקרוב  הנע בין פולק לבלוז וסגנונות נוספים.

זו ההזדמנות להציג קליפ מלא של דידה עם שיר נוסף מהאלבום הצפוי, מלאכת הבימוי הוטלה על ימי וויסלר מהבילויים, שגם לוקח לעצמו תפריד אורח, קליפ ויראלי…

 

The Young Professionals – All Of It But Me

הווידאו קליפ החדש לצמד TYP , עברי לידר וג'וני גולדשטיין, בו הם מארחים את הזמרת האוסטרית המצליחה ANNA F. השיר נכתב והופק על ידי TYP ועל הווידאו אחראי הבמאי גיא שגיא.

 

ועדת חריגים – אין לי מקום

הסינגל הראשון של ועדת חריגים מתוך האלבום החדש העומד לצאת בחודש מאי 2015 בשם השעמום שוקע, לדברי יובל הרינג, סולן הועדה, והוא חלק מהאלבום, הכי ישיר, פסימי, ואפל שיצא מתחת לידיהם עד היום, לדברי יובל הסינגל אומר בדיוק מה שהם מרגישים, כאן, תל אביב, ישראל, שנת 2015. תאזינו

 

נתן סלור, יסמין אבן ורועי צמח – וינונה לנצח

"וינונה לנצח" הוא שיר מולחן מתוך ספר השירים החדש של המשורר האורבני רועי צמח – "במקרה חירום יש לשבור את הזכוכית" בעריכתו של דן תורן. המגיע שנתיים אחרי ספר השירים הראשון "הנערה מחנות התקליטים" שאף עובד למופע המשלב ספוקן וורד לצד שירים מולחנים. בגילוי נאות אציין כי שני הספרים מונחים במדף המשוררים בביתי ואפילו עלעלתי בהם מספר פעמים, החוויה של האזנה לטקסט הכתוב והפרשנות המלודית בעקבותיו הם קטע ששווה לחוות, אז תאזינו.

 

קרן אבראשי – זמן

קרן אבראשי חוזרת אלינו בסינגל ראשון מתוך אלבומה החדש, שלישי במספר, אותו הפיקה, כתבה והלחינה במהלך ארבע השנים האחרונות בליווי ייעוץ אמנותי של המוסיקאי רועי חלד.

 

נועה בנתור –After I'm gone  

עשור לאחר השקת אלבום הבכורה בניו-יורק. מופע פותח לסוזאן וגה בישראל והתמודדות עם מחלת הסרטן תוך השקת אלבום שני, חימום מופע לאסף אבידן בישראל, לא עוצרת נועה בנתור ועומדת להשיק אלבום שלישי יחד עם הגיטריסט בן גולן לצד המפיק איתי זנגי, שעתיד לצאת במאי 2015. סינגל ראשון מדהים בעדינותו ויופיו מלא הרגשות שוחרר השבוע. נועה תופיע הערב באוזןבר.

 

אבישי רוזן – טיפות של רוח

אבישי רוזן, מוזיקאי בן 16 משחרר השבוע שיר ראשון לקראת אלבומו השני הכולל 12 שירים אותם כתב והלחין בהפקתו המוסיקלית של רמי קליינשטיין המספר כי פגש יוצר צעיר ומוכשר. כותב טקסטים ולחנים שהפגין בגרות ובשלות. כעת תאזינו.

 

ננסה להיות – נעם וולף

נעם היא בת 24, כותבת, מלחינה ושרה מאז הייתה ילדונת. לאחרונה סיימה לעבוד על אלבום הבכורה שלה, מתוכו יצא סינגל ראשון ("למה אתה") וכעת יוצא הסינגל השני "ננסה להיות", בעיבודו ובהפקתו המוזיקלית של אדוש ניר ריחני.

 

ליאור לוי – ליל אתמול

ליאור לוי, עורך דין  בן 37 שעבר הסבה לניהול בר יין בפריפריית גבעתיים, נותן דרור לדרכו האומנותית כיוצר משורר, מלחין ומבצע, את שיריו מלווה קולו בעל הנוכחות והגוון עמוק המאופיין בצרידות מלנכולית חמה, ליל אתמול הנו סינגל ראשון מתוך אלבום בהפקתו של אילן וירצברג העומד לצאת בקרוב.

 

היהודים – עברה שנה

היהודים מרימים מהלך לקראת האלבום החדש, סינגל שלישי שנכתב והולחן בידי תום פטרובר, הזדמנות לפניה ישירה למעריצים הרבים – פשוט להאזין ולהמתין, לאלבום…

 

אורי מרק- אין לאן לברוח

זהו אלבומו השני של אורי מרק, עיתונאי ומוזיקאי אותו פגשתי לראשונה רעול פנים באירוע שהפיק לכבוד עמידתן האיתנה של בנות הפוסי ריוט מול הקומיסרים בקרמלין, כעת, כחמש שנים מאז אלבום הבכורה שהטביע חותם ואמירות בלתי מתפשרות או מחשבנות, הוא חוזר עם אסופת תשעה שירים חדשים, חלקם מצמררים את השכל בלי חשבון, אורי מגייס את הפלמ"חניק חיים גורי כדי לחדד את העובדה שאין באמת לאן לברוח, אז כדאי לכם להגיע מחר בצהרי שישי בשעה 14:00 למרתף בלבונטין 7, אורי יחגוג את השקת האלבום, ולדבריו גם יימכרו עותקים מהאלבום בכניסה, כי הוא כבר יודע שבכל מדינת ישראל נותרו רק 20 חנויות מוזיקה (אם לא סופרים את סטימצקי, ילו וארומה, או פיצוחי יוסי בצ'לנוב…

 

ירונה כספי – בניין קלפים

אלבומה החמישי של ירונה כספי, גיבורת רוק מקומית, מהווה מעין מסמך מסכם לסבב הופעות ויצירה בן שנתיים שערכה ירונה עם הרכב הטריו רוק שלה ברחבי הארץ, האלבום המגיע בגרסת  EP מהווה למעשה קדימון לאלבום סולו חדש המורכב משירי משוררים, ממליץ להאזין.

 

יולנטה – לב מתכת

אחרי שהשיקה את אלבום הבכורה "רוצי יולנטה" לפני כשנתיים חוזרת היוצרת והמבצעת יולנטה, ילידת וילנה החיה בבירת הנגב את אלבומה השני "לב מתכת" הכולל 8 שירים חדשים בהפקתו של אמיר גרומן, האחראי גם על הפקת אלבום הבכורה, יולנטה הנה יוצרת ייחודית היודעת ליצור עולם חדש עם טקסטים וצלילים הנוגעים בך חזק מבפנים. יולנטה תחגוג את השקת האלבום בעיר מגוריה בתאריך 28 בפברואר בתאטרון הפרינג', התל אביבים יחגגו עמה בתאריך 3 במרץ בלבונטין7.

 

קותימאן –  music is ruling my world

כן, השם והטייטל מוכרים לכם כי השבוע יצאה מחדש הקאלסיקה מתוך אלבום הבכורה של קותימאן music is ruling my world בחברת הדאנס הבריטית הנחשבת Defected, הכל החל באקראי לאחר שאנשי החברה ישבו במסעדה בלונדון, שמעו את השיר ונדלקו, הפעילו אפליקציית שאזאם והשאר היסטוריה, קותימאן דאנס, זה הדיבור החדיש. האורקסטרה תופיע בתאריך 4 במרץ בבלוק, תחנה מרכזית.

 

פבלו רוזנברג – פבלו, אוכל וחברים – הדואטים

האמת שהקוראים הקבועים יודעים שאני לא צריך להרחיב הרבה אודות פבליטו, אז אעשה זאת ממש  בקצרה – פבלו רוזנברג מגיש לכם תבשיל מוסיקלי משובח באלבום דואטים מרגש עם אמנים ידועים, שירים אהובים וגם … מתכונים, מדובר באלבום שמאגד את המובחר ממפגשי אוכל, סמול טוק ושירה במסגרת תכנית הטלוויזיה, "פבלו, אוכל וחברים" המשודרת בערוץ 24. רשימת האורחים שהדואטים עימם נכללו באלבום – דודו אהרון, דויד ד'אור, שירי מימון, דויד ברוזה, רותם כהן, עילי בוטנר, גלי עטרי, אבי סינגולדה, רמי קלינשטיין, יסמין לוי, פאר טסי, ערן צור, לינה מחול, קובי אפללו, הראל סקעת והבן מיכאל רוזנברג. האלבום יצא היום, אני ממליץ לרכוש אותו כמתנה לעצמכם, לאהוביכם ובכלל. הנה דואט עם דודו אהרון.

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא