כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

המסע לירח בוטל…

בעקבות לחץ שהפעיל המוזיקאי ואקס פינק פלויד רוג'ר ווטרס בתקשורת הודיעה להקת UK PINK FLOYD EXPERIENCE על ביטול סבב ההופעות שלה שהיה מתוכנן להיערך בינואר 2019. כל הפרטים.

UK Pink Floyd Experience בתל אביב. צילום: יובל אראל
UK Pink Floyd Experience בתל אביב. צילום: יובל אראל

חברי הלהקה הוציאו לפני מספר שעות את ההודעה הבאה בעמוד הפייסבוק הרשמי שלהם

קצת אחרי חצות דאגו מנהלי העמוד של ההרכב לחסום את כל הגולשים מכתובות אי פי ישראליות מלהגיע לעמוד שלהם ועל כן ההודעה המקורית איננה זמינה להצגה, תוכנה היה הודעה מתומצתת כי ההופעות המתוכננות בישראל לא יתקיימו.

מהלך אשר הוביל להוצאת הודעה על ידי מנהלי חברת ההפקה EgoEast האמונה על הבאת ההרכב לארץ לפני כשעה קלה בפייסבוק בו הם מאשרים כי הסבב מתבטל בעקבות לחצים של רוג'ר ווטרס:

הסבב המתוכנן היה אמור להיות מחווה לאלבום המופת The Dark Side Of The Moon ואין ספק שמאות אם לא אלפי מעריצים מבוגרים כצעירים ציפו ליטול חלק בהופעות כקהל המכיר כל צליל ותו ביצירה האפית הזו בתל אביב, באר שבע וחיפה בהן תוכננו המופעים במסגרת הסבב העתידי. מן הסתם חברת EgoEast תפעל להחזרת כספם של רוכשי הכרטיסים, הודעה מסודרת תצא בקרוב.

זו ההודעה של רוג'ר ווטרס בנושא:

זו ההזדמנות להזכיר כי אין זו פעם ראשונה שרוג'ר ווטרס מתערב בענייני ההופעות בישראל כחלק ממסע החרם שהוא מנהל כנגדנו באופן צבוע ביותר, בדיוק לפני שנתיים הפעיל רוג'ר ווטרס לחץ על מנת לגרום לביטול הופעת ההרכב כמיקל בראדרס בישראל, הנה תוכן המכתב הפומבי ששיגר המפיק שוקי וייס לרוג'ר ווטרס בעקבות הלחץ ההוא (שלא עזר לרוגר כי המופע התקיים…):

"רוג'ר ווטרס – אתה כזה צבוע. זה לא היה כל כך מזמן שאתה הופעת כאן איתנו בישראל. הופעה מאוד רווחית עבורך, כפי שאנחנו זוכרים. ולכן זה נראה מוזר לראות אותך קורא לכימיקל בראדרס לבטל את הופעתם כאן, ובכך למנוע מהם את הזכויות שאיפשרת לעצמך: הזכות לפגוש את מעריציהם כאן, הזכות לחלוק איתם את המוזיקה שלהם כאן, וכמובן הזכות להתפרנס כמוזיקאי שמופיע מסביב לעולם ומפיץ את המסר שלו. והזכות ללמוד לאורך סיבוב ההופעות – לראות את העולם בעיניהם ולא דרך שטיפת המוח של התעמולה משני הצדדים.

כן, 'הוייב ההיפסטרי של תל אביב הוא בועה'. של שפיות, אהבה, אינטלקט, חמלה, וקהילה. די דומה למה שאולי ניו יורק תהיה באמריקה של טראמפ בעוד כמה שבועות. ובדומה ללונג איילנד, היא נבנתה על השאריות של קהילות (או אולי "שבטים"?) שחיו כאן בעבר. האם אתה חי בלונג איילנד, מר ווטרס? האם תמשיך להופיע בניו יורק אחרי שהנשיא טראמפ יבנה חומה סביב מקסיקו? אנחנו מקווים שכן. בינתיים אנחנו ממשיכים לקרוא לאמנים מסביב לעולם להתחבר עם הקהלים שלהם, לחבר בין אנשים – בשמחה, במחאה, בכעס. יחד. בשלום, שוקי וייס".

 

ובנימה זו תזכורת למופע הקודם של הרכב המחווה

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא