כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול שבועי 08.09.2023

אסופת שירים קליפים ואלבומים מהשבוע החולף שראוי להאזין להם כאן

אמנם השבוע החולף היה מאוד פורה מבחינת שירים ווידאו קליפים ואלבומים חדשים שיצאו לאור, לא את כולם הספקנו להציג, אז הנה עוד כמה מובחרים ונבחרים, צפו, האזינו

סהראת – ציפור זהב

ההרכב סהראת אשר הוקם על ידי המוזיקאית אתי נאור מונה תשע מוזיקאיות המבצעות ושרות עיבודים חדשים למוזיקה עיראקית עם שירה בעברית ובערבית, לצד יצירות מקוריות הם מעיזות לגעת גם בחומרים של אחרים, כך הפעם עם מילות שירו של המשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק שהלביש את לחנו של המלחין והמשורר התורכי עות'מן אל-מוסילי מתחילת המאה ה-20 בשכתב שיר אהבה בעיבודו של נחום נרדי – "בין נהר פרת ונהר חידקל". כעת לוקחת אתי נאור , מקימת ההרכב. את המילים המקוריות בשפה הערבית "…הו אהובי, ירכך כחלב, אתם האנשים האהובים עלי, אין אך אחד מלבדך, ירח שלי…" וחיברה אותן למילותיו של ביאליק – "בֵּין נְהַר פְּרָת וּנְהַר חִדֶּקֶל עַל-הָהָר מִתַּמֵּר דֶּקֶל. וּבַדֶּקֶל, בֵּין עֳפָאָיו, תִּשְׁכָּן-לָהּ דּוּכִיפַת זָהָב…" עם דבק מוזיקלי שמאגד את הערב עם המערב.

 

גבריאל גיא – Arrest Me

גבריאל גיא, בן 21, עושה כעת את צעדיו לקראת השקת אלבום בכורה במתכונת EP האמור לצאת במהלך שנת 2024, השבוע הוא משחרר את הסנונית הראשונה מתוכו – Arrest Me, שיר שנכתב, הולחן ומבוצע על ידו בהפקה משולבת של דניאל אנגליסטר, דור לוי, רועי בן אורי ומתן אגוזי.

על השיר הטרי והאלבום שבדרך ובכלל על דרכו המוזיקלית מספר גבריאל – "מגיל צעיר בראש שלי היתה תחנה מרכזית של מחשבות, רצות במסלול מהיר, אבל עם הזמן גם הן הפכו לשירים. במשך שנים רק בין ארבעת קירות החדר שלי. עכשיו זה פתאום יוצא לעולם ואנשים מסביבי אומרים לי שאני סטורי טלר, הגדרה שקצת מצחיקה אותי וגם מחמיאה לי, אני רק ניסיתי לרפא את עצמי באמצעות המילים. בעקבות שליחות משפחתית מצאתי את עצמי בגיל 10, עובר למגורים בלב ניגריה, והמעבר גבה ממני מחיר ממש כבד – הייתי ילד שלא ידע אנגלית ולא היה שום דבר שאפילו הזכיר את הילדות שלי בסביבה. התחלתי לאט לאט להסגר בתוך עצמי, פיזית ונפשית. מבלה ימים שלמים בחדר, בלופים על מוזיקה, משחקים וסרטים, מלא אנימציה ועולמות חלופיים שגרמו לי להרגיש קצת פחות עצוב. תחושת הזרות והשקיפות המשיכו ללוות אותי גם כטינאייג'ר, ואפילו כשחזרנו לישראל 6 שנים אח"כ. שוב בעיר חדשה, שוב מנטליות שלא מוכרת לי ושוב אני צולל לעולמות שלי, למוזיקה. אבל הפעם כבר בצעדים ראשונים של יצירה, עם שירים שכתבתי ושרתי לבד, בלי לדעת או להתכוון בראתי סוג של 'אלטר אגו' שבעזרתו התמודדתי עם הקשיים שסגרו עליי. בדמות הזו אני חסר פחד וקצת מוחצן. הגבולות בין היצירה ה"סודית" והחיים התחילו להיטשטש לאט לאט כשפגשתי את הנגנים שלי שהפכו גם לחברים יחד בילינו חודשים באולפן הקלטות בעבודה על המוזיקה, והתחלתי להרגיש שדברים מתחילים ליפול למקום שאני מרגיש בו סוף סוף בבית. התחלתי לשלוח דמואים לכל עבר, בלי לדעת מה יקרה, יום אחד קיבלתי טלפון מאנשי השלוחה המקומית של יוניברסל מיוזיק ולא הרבה זמן אחר כך הוחתמתי בלייבל. אני מרגיש בר מזל כי לא באמת חשבתי שמשהו כזה יקרה לי. אני אומר תודה על האמונה, אבל גם מודע לציפיות ושיש עוד הרבה מה להוכיח."

 

סיון רפאלי – הכל יחלוף

הזמרת והיוצרת סיון רפאלי בוגרת רימון, משיקה את "הכל יחלוף", שיר חדש מתוך אלבום הבכורה הצפוי שלה בהפקתו המוזיקלית של דורון פלסקוב. שיר שמבקש להזכיר שהכל בר חלוף, במיוחד רגעים קשים

כך סיון עם יציאת השיר החדש – "יש ימים שאני נכנסת לתוך לופ של מחשבות שלא מניחות לי. תקופות שזה מרגיש כאילו אני לא יודעת איך לצאת מהמצב הזה. בזמנים כאלה, יש שירים שמרגיעים אותי ועוזרים לי להתחבר לעצמי ולהאמין שמבעד לחשיכה יחדור האור ושאהיה שוב שמחה. זה הכוח של המוזיקה, זה מה שהיא עשתה בשבילי וזה מה שאני כלכך רוצה לעשות עבור אחרים. אז היום יוצא השיר "הכל יחלוף" יחד עם קליפ, שיר שכתבתי בדיוק בשביל הרגעים האלה ואני מזמינה אתכם להאזין לו."

 

סיון לאור – Baby

סיון לאור היא זמרת יוצרת המשיקה שיר חדש – "Baby" אשר נכתב על ידה והולחן במשותף עם גלאור טאיט שגם הפיק מוזיקלית. השיר הוא מעין קינה אישית של רחמים עצמיים המונחת על מצע מוזיקלי מעודן שאינו מעז להתעורר ולעלות על מנת שלא לפגום בתחושה המסכנות המעודנת, יש בזה משהו

כך סיון על השיר החדש – "זה מסע דרך פגיעות והתבוננות עצמית שאני מקווה שתתייחסו אליו ברמה עמוקה. השיר שלי לכשאני "מרחמת על עצמי", המנון לכשאני במעמקי הצער. כשאני מרגישה מובסת ובודדה, ברגעים החלשים ביותר שלי, אני מוצאת כוח בתוך הדמעות, מאמצת את החלק שבי שהוא אנושי."

 

אירית דקל –  desert moon

השחקנית, הזמרת והיוצרת אירית דקל משיקה אלבום חדש בהפצה בינלאומית בטייטל desert moon הכולל תריסר שירים בשפה האנגלית שנכתבו והולחנו על ידה בהפקתו של ג׳ונתן קראמבי העומד מאחורי הפקת אלבומיהם של זיגי מארלי, איאן בראון, הפריטנדרס ודיוויד גארט.

לצד האלבום מלווה גם וידאו קליפ לשיר החותם את ההפצה המקדימה – Solo  סולו העוסק בחוסר ובהיעדרה של זוגיות מיטיבה, או חברות, הדבר שלכאורה הכי טריוואלי בחייו של אדם, להיות ביחד, בזוגיות, בקשר, בחברות, מתגלה כדבר מאתגר ביותר, שמצריך לא מעט עבודה ודרוש בו הרבה מזל והדדיות.

אירית תחגוג את השקת האלבום במופע שיתקיים בתאריך 19 באוקטובר בעדנה ביפו

יעל זלינגר – יותר קל

ונחתום עם אלבום הבכורה של המוזיקאית המחוננת יעל זלינגר – "יותר קל" הכולל עשרה שירים אישיים שיעל זלינגר כתבה והלחינה בהפקתם המוזיקלית של עידן רבינוביץ' ומתן אגוזי. באלבום הטרי מציגה יעל את עצמה כדמות נטולת עכבות באישיותה וטוטאלית ברגשותיה אך מנגד גם חסרת בטחון ודי חוששת להתמסר.

בפורטופוליו המוזיקלי של יעל תמצאו עבודה ושיתופי פעולה עם שורת אמנים ואמניות ביניהם מיסמין מועלם, רונה קינן, עידן חביב ואפילו עם הבלקן ביט בוקס ואחרים. יעל זלינגר היא מה שקרוי נולדה לזה, מהרגע הראשון שנגעה בקלידים אי שם בגיל 6 דרך הכשרת תלמידים בפנימייה עובר ללהקה צבאית והלאה קדימה בסצנה.

אז אחרי שבמהלך השנה החולפת שחררה כמה משירי האלבום ביניהם – "לנצח" ו-"לא זה לא", הגיע העת לצאת קדימה עם אלבום הבכורה שלה.

כך יעל על האלבום הטרי – "כרגע אין לי הרבה מילים בעיקר תחושה של תודה והקלה. האלבום בחוץ, 10 שירים מליבי. השקעתי בזה המון, נתתי לזה את כל הזמן הכסף והנשמה, צירפתי את האנשים הכי טובים שיש ורק על הכוח לגרום לדברים לזוז מרעיון במוח עד ליצירה של ממש (וכל מה שמתלווה אליה) מרגש אותי מאוד. הזכות לעבוד עם מי שאני אוהבת במה שאני אוהבת הוא גדול, ועכשיו הוא של העולם, הוא כבר לא ממש שלי 🙂  מתחילה דרך משמחת מאוד, וגם פרק שנסגר. הרבה קרה בזמן האחרון, הרבה עומד לקרות, תודה על כל מי שהיה איתי בזה וגם על מי שיהיה…"

את יעל תוכלו לפגוש במופע השקת האלבום שיתקיים בתאריך 28 בספטמבר בלבונטין 7, היא תופיע גם בפסטיבל אינדינגב וגם בפסטיבל הפסנתר.

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא