כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנהמוזיקה בצל מגיפת הקורונה

ההפגנה הגדולה של ענף האירועים והמופעים

מסע על גלגלים מתל אביב לקריית הממשלה להביא את זעקת ענף האירועים והמופעים

בקול קורא שיצא ביום שישי עולה כי כל ציבור המתפרנסים בתחומי ענף האירועים והמופעים, עצמאים, עצמאיות , פרילנסרים וכל השאר נקראים להגיע ביום שני הקרוב בשעה 09:00 לחניון רידינג בתל אביב, משם יצא מסע מכוניות ומשאיות עד למשרד ראש הממשלה בקריית הממשלה בירושלים על מנת להביא את קריאת המצוקה של העוסקים בענף במלחמה על הבית ועל העסק.

לדברי המארגנים מדובר באירוע המלווה באישור ורישיון הפגנה מהמשטרה, בו אין חשש להידבקות שהרי כל אחד ברכבו על פי התקנות, ללא יציאה מהמכוניות.

כזכור בתחילת הסנקציות שנקטה הממשלה כדי להמעיט את הנזק ממגיפת הקורונה הענף הראשון שנפגע היה ענף האירועים והמופעים שרובו המכריע של המועסקים בו נאלץ לצאת לחל"ת מיד עם הנפת הגרזן על הענף בהחלטה לצמצם את כמות הקהל שניתן להקהיל, בתחילה עד 5,000 איש, לאחר מכן מאה איש וכעת לא יותר ממניין אם בכלל. עשרות מופעים ועוד מאות אירועים אחרים נדחו ולבסוף רובם בוטלו בעקבות כך.

אמנם חלק מסויים מהאמנים, הפופולאריים ביותר מוזמן להופעות בשידור ישיר מטעם גופים שונים במימון חברות מסחריות אך אין בכך כדי להחזיק את הראש מעל המים להם ולכלל אנשי הענף.

מטרת ההפגנה להניע את הממשלה להחליט על מתן שיפוי ופיצוי כספי לאנשי הענף על עצירת התעסוקה לחלוטין, לא רק לשכירים האמורים לקבל תגמול דרך הביטוח הלאומי אלא גם למאות העצמאים והעצמאיות וכן הפרילנסרים שאין להם באמת זכויות ביטוחיות ממלכתיות.

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא