כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

עומר קורן – ארץ לא

אלבומו החדש של עומר קורן הוא סיפורם של תריסר משוררים, האזנה

ימים ספורים לפני ראש השנה הגיע שליח אל ביתי והשאיר לי מעטפה ובה לוח שנה, לוח מהסוג שתולים על הקיר עם תריסר עמודים המייצגים את חודשי השנה העברית, כל חודש הוא שיר, כמניין השירים באלבום החדש, שמשיק בימים אלו המוזיקאי היוצר עומר קורן. הלוח הוא בעצם חוברת המלווה את האלבום, בכל חודש מצאתי את מילות השיר, שמות הכותבים, מלחינים, מנגנים, תאריכים חשובים וימי חג בלוח השנה, קפסולת מידע חודשית מתומצתת, בעברית ובערבית – השפה השנייה הרשמית במדינת ישראל להזכירכם.

תוך כדי דפדוף בלוח השנה וסימון איקסים בתאריכים החשובים לי (ימי הולדת, מפגשים (לכשיתאפשר), מופעי חו"ל שנדחו לשנת 2021 (אם וכאשר…) ועוד ועוד, האזנתי לאלבום במלואו בבנדקמפ, מחנה הלהקות. שם גם אפשר לרכוש עותק דיגיטלי אישי ולהאזין לאלבומיו הקודמים של עומר קורן.

בכלל, מה יש באלבום הזה?

תריסר שירים אמרתי, שמות הכותבים, משוררים ביניהם מצויים אלי אליהו, דליה רביקוביץ, גיורא פישר, טל ניצן, רוני סומק, דוד אבידן, ערן צלגוב, טאהא מוחמד עלי, מחמוד דרוויש, סלמאן מצאלחה, נידאא חורי. כל השירים כאמור כתובים בשתי השפות אולם מבוצעים בשפה העברית.

לצד ההלחנה, השירה והנגינה נטל עומר קורן חלק בהפקת האלבום יחד עם עומר הרשמן ובשיר "תפילה" הצטרף אליו המוזיקאי רוני ירקוני להפקה המוזיקלית, מוזיקאים נוספים שנטלו חלק בנגינה בהקלטת השירים הם קרני פוסטל בצ'לו, רן יעקובביץ בכלי הקשה, יובל אייזנברג בפסנתר, גליה חי בויולה, רועי חרמון בחצוצרה.

שירי האלבום הם למעשה מה שקרוי או מוגדר "שירים להאזנה", אלו אינם להיטים קליטים של חודש חודשיים, בסופו של דבר מדובר בשירים שסובבים סביב החיים על האדמה הזו בין נהר הירדן לחוף הים התיכון, אדמה בה מצויים עמים שונים בהווייתם אך גורלם משותף. שירים שנכתבו על ידי משוררים ולא יוצרי להיטים לא בטוח שהכותבים התכוונו שהם ילוו אי פעם בלחן, על כן משקל הטקסטים, האמירות והנרטיבים שבהם דורשים האזנה נקיה מהפרעות, פנו לכם\ן זמן ובנינו כיום לכוווווולם יש הרבה מאוד זמן פנוי, כדי לנגן את האלבום מההתחלה ועד שירו האחרון, סוג של אסקפיזם מהמצב ומעבר ליקום מקביל אך נקי מרעשי רקע. הטו אוזן.

כך עומר קורן על האלבום לכבוד יציאתו – " זהו זה, האלבום החדש "ארץ לא" יצא הרגע לאור.. 12 שירי משוררים ערבים ויהודים שמספרים את הסיפור של הארץ הזו באלבום אחד. התלבטתי ארוכות האם *עכשיו* זה הזמן הנכון לשחרר את האלבום. אתם יודעים, קורונה וגל שני וסגר לילי והפגנות וחגים והרשימה מתארכת בעודנו מדברים. אבל מישהו חכם אמר לי היום שלעולם לא יהיה "זמן נוח" לשחרר את האלבום הזה, זה חלק ממה שהוא. והזמן הלא-נוח הזה הוא כאן ועכשיו. ואומנם אומנות לא משנה מציאות בקלות, זה נכון, אבל אם יש לי את הזכות לשיר על זה אז אני לא יכול להפסיק להאמין בזה. אני יכול רק לקוות ש"ארץ לא" ימצא את דרכו עכשיו אל האוזניים ואל הלב שלכם. הוא שלכם עכשיו 💙 ספרו לי מה חשבתם עליו? חיבוק מרחוק"

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא