כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות בינלאומיותחדשות הסצנה

בית המשפט דחה את החרם על TikTok

השופט הפדראלי האמריקאי קרל ניקולס דחה את החרם שהטיל ממשל טראמפ על האפליקציה והסרתה מהחנויות המקוונות, כזכור החרם איים על תעשיית המוזיקה, כל הפרטים.

הוסר החשש בעולם תעשיית המוזיקה האמריקאית – השופט הפדראלי האמריקאי קרל ניקולס הורה על דחייה זמנית מהחלטת הממשל האמריקאי על הסרת אפליקציית TikTok מהחנויות המקוונות של גוגל ואפל. ההחלטה נתנה בעקבות פניה ליתן צו מניעה.

חברת ByteDanc  בעלת האפליקצייה  TikTok, עמדה אמש לפני המועד אחרון שהוקצב לה כדי להוכיח כי אין סיכון לביטחון הלאומי של ארצות הברית לגבי איסוף נתונים באמצעות החברה הנמצאת בבעלות סינית.

בבקשה שהופנתה לבית הממשל הפדרלי טענה החברה הסינית כי האיסור שהטיל ממשל טראמפ חורג מהסמכות הנשיאותית, מפר את זכויות התיקון הראשון של המשתמשים, ומכיוון שהוא שרירותי וקפריזי, הוא גם מתנגש בחוק הנהלים המינהליים. לטענת העותרים האיסור לא היה מונע על ידי דאגה אמיתית לביטחון לאומי, אלא על ידי שיקולים פוליטיים הנוגעים לבחירות הכלליות הקרובות.

החברה טענה כי השבתת האפליקציה מול השוק האמריקאי, תביא לירידה של בין 40% ל -50% מהמשתמשים הפעילים היומי שלה, שספק אם יחזרו.

עורך הדין ג'ון הול, אשר ייצג את האפליקציה טען כי המקרה הזה עוסק בחופש הביטוי, לדבריו TikTok היא אפליקציה, אבל היא יותר מכך. זו גרסה מודרנית של כיכר העיר … והיא ענקית. מאה מיליון משתמשים, שליש מהמדינה. אם האיסור ייכנס לתוקף, ההשלכות יהיו גדולות. זה לא יהיה הבדל מאשר שהממשלה תנעל את כולם מכיכר העיר ההיא, תתפוס אותה ותגיד לשליש מהמדינה שהיא לא מעוניינת לשמוע אותם. והממשלה תכננה לנקוט בפעולה זו בזמן בו הצורך בתקשורת הוא בשיא מוחלט – 37 יום לפני בחירות.

כזכור, לפני מספר ימים חשפנו כי האפליקציה הייתה אמורה להיחסם בארצות הברית ועולם המוזיקה האמריקאי היה בסכנה לאחר שאמנים רבים עשו שימוש ברשת החברתית הזו לקידום שירים חדשים עוד בטרם יגיעו ליוטיוב או רשתות אחרות.

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא