כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

מוזיקה על המסך

למנצח שיר מזמור

חברת התקשורת YES חוגגת השקת סדרת דרמה מוזיקלית בכיכובו של ליאור אשכנזי בדמות "המנצח" הנוטש תזמורת כדי לנצח על מקהלת מתנ"ס שכונתי במקביל להעלאת סדרת דוקו אודות המוזיקאים הישראלים "בית.פזמון", אירוע השקה וכל הפרטים. מוזיקה בטלוויזיה…

קרוב לשנתיים של עבודה הסתיימו אמש כאשר התקיימה הקרנת הפרמיירה לסדרת הדרמה הקומית המוזיקלית החדשה של יס "המנצח" מאת אורי אלון בבימויו של אלון זינגמן ובהפקתה של דקלה ברקאי. הסדרה בת 10 פרקים אשר תשודר בערוץ Yes Edge החל ממוצאי שבת הבא עוסקת בנרטיב כדלקמן – לאף אחד אין שמץ של מושג מדוע נח (ליאור אשכנזי) פסנתרן בינלאומי שעזב את הארץ לפני שנים, בורח משיקגו, רגע לפני קונצרט, ושב במפתיע לפתח תקווה, לדירת הוריו (דבל׳ה גליקמן ולאורה רבלין). כשהמנצח של חבורת הזמר המקומית נפטר נח נכנס למלא את מקומו, מוצא עצמו נשאב לחיים חלופיים. קרוע בין שתי מולדות, שני הורים ושתי אהבות, הוא מתנחם בשירים ישראלים בזיוף קל. אנשי חבורת הזמר (שי אביבי, אפרת בן צור, נועה קולר, שירה האס, דולב מסיקה ועוד) הופכים עבורו לקהילה, כשהוא ממיר את הבמות המפוארות בתבל – במתנ״ס השכונתי העלוב והזוהר.

אמש כאמור התקיימה בסינמטק התל אביבי הקרנת הפרמיירה במעמד היוצרים והשחקנים לצד כיבוד ומינגלינג שננעל  בהקרנת פרק הבכורה החושף יצירה קולנועית מהמשובחות שיצאו בשנים האחרונות כקרן אור מתוך כל החושך שהושלך כאן באמצעות תוכניות הריאליטי השונות, סדרת דרמה הנוגעת לבלוג שלנו בפן המוזיקלי המהווה את ליבתה של הסדרה, במיוחד בפזמונאות הארץ ישראלית הישנה והטובה שכמותה תמצאו בדרך כלל באתר "זמרשת"….

המלצת הבלוג: סמנו הקלטה מידי מוצ"ש בערוץ Yes Edge או המתינו לבינג' המלא בוי.או.די

ובתוך כך ראוי ורצוי לדווח אודות סדרת הדוקו המוסיקלית החדשה היוצאת לאור בימים אלו וכבר מוכנים לצפייה מתוכה שני פרקי הבכורה "היא" ו"הוא", הסדרה הקרויה "בית.פזמון" מבית טדי הפקות בעריכתה של אתי אנטה- שגב, מלקטת כמאה אמניות ואמנים ישראלים מובילים בתחום המוזיקה, המספרים את סיפורה של החברה הישראלית דרך הפזמונים הגדולים שליוו אותנו, לכבוד חגיגות ה- 70 למדינה.

בשני הפרקים הראשונים בהם צפיתי אמש מובאים בנפרד סיפורי הנשים וסיפורי הגברים, הפרק הראשון המהווה פתיח לסדרה עוסק בדמותה של האישה הישראלית, כפי שמשתקפת ומתעצבת מבעד לשירים ולזמרות ששרו אותם. מלוחמות הבריגדה במכנסי החאקי דרך הזמרות הראשונות בעגילי הדמאר, הזמרות שייצגו את המדינה ואת הממלכתיות, ונאלצו לפעמים לוותר על 'הזמרות' כדי לגדל ילדים, המפזזות בלהקות הצבאיות, פורצות הדרך של הרוק הישראלי הנשי, ועד לזמרות של היום המגדירות כל אחת את קולה האישי. חווה אלברשטיין, יהודית רביץ, נורית גלרון, קורין אלאל, ריקי גל, שרית חדד, ריטה, דקלה, רונה קינן וזמרות נוספות מספרות על הדרך שעשה הקול הנשי מאז ועד היום.

הסדרה תוקרן מידי יום רביעי בשעה 21:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV.

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא