כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות בינלאומיות

האם ניק קייב ישנה מילים בעייתיות בשיריו הישנים?

במענה לאחד ממעריציו ציין ניק קייב כי הוא מעדיף לזכור שכתב משהו לא נוח או פוגעני, מאשר להישכח בגלל שכתב משהו חסר דם ובלתי נעים

ניק קייב אינו נרתע מלתת את דעתו הכנה למעריציו, בין אם זה פופולרי או לא. לאחרונה הוא התייחס לרעיון לשנות, או ליתר דיוק, לא לשנות מילים פוגעניות בשיריו הישנים.

שאלות קשות

ניק קייב נשאל דרך האתר שלו – Red Hand Files בו הוא עונה לרוב על פניות שהועלו על ידי מעריציו האם הוא מרגיש צורך לשנות מילים שייתכן וישמעו כבעייתיות בשנת 2020, ובייחוד המשפט –  "A fag in a whalebone corset Draping his dick across my cheek", כפי שנשמע בשירו "Papa Won't Leave You, Henry" מתוך האלבום  "Henry’s Dream " שיצא באפריל 1992.

שאלתו של המעריץ הייתה "האם אתה שמח לשמור על הליריקה כתוצר של זמנו ולכבד את התוכן המקורי?"

תשובות ישירות

זו הייתה תגובתו של ניק קייב לשאלות סביב המשפט שבינינו, כיום היה מוביל לאיסור השמעת השיר בתחנות הרדיו – "…בימים אלה, חלק מהשירים שלי מרגישים מעט עצבניים. הם כמו ילדים שמשחקים בעליצות בחצר בית הספר, רק כדי שיגידו להם שלאורך כל הדרך היו להם עיוות גופני מחריד. ליבם הקטן שוקע והם משתינים במכנסיהם. הם עוזבים את מגרש המשחקים לוהטים מבושה. אבל איזה כותב שירים יכול היה לחזות לפני שלושים שנה שהעתיד יאבד את חוש ההומור שלו, את תחושת השובבות שלו, את חוש ההקשר, הניואנס והאירוניה שלו. אולי אנחנו הכותבים היינו צריכים להיות זהירים יותר במילים שלנו. עם זאת, אל לנו להאשים את השירים עצמם. יש להם יושרה משלהם. פגמים ככל שיהיו, יש להגן על נפש השירים בכל מחיר. יש לאפשר להם להתקיים בכל זוועתם הסוטה, ללא התערבות. אם יש לנקוט עונש יש להעניש את היוצרים ולא את השירים. אנחנו יכולים להתמודד עם זה. אני מעדיף להיזכר בכתיבת משהו לא נוח או פוגע, מאשר להישכח בגלל שכתבתי משהו חסר דם ובלתי נעים."

נו? הוא חוזר!

ומבלי להתעסק יותר מידי בפוליטיקאלי קורקט, עלבונות, הערות סקסיסטיות וכיוב', ראוי להזכיר כי ניק קייב אמור להגיע לישראל על מנת להופיע באצטדיון בלומפילד בתאריך 17 ביוני 2020. המופע יתקיים כחלק מסבב הופעות בינלאומי בעקבות יציאתו של אלבומו החדש – Ghosteen אשר הושק לאחרונה. על הבאתו לארץ אמון גם הפעם משרדו של המפיק שוקי וייס. כרטיסים החל מ-284 ₪ ובהתאם למקום הנבחר באצטדיון ניתן לרכוש כאן – http://www.eventim.co.il/nickcave  |  טלפון לבירורים והזמנות: 9066*   

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא