כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

לונא אבו נסאר – ממשיך לנסוע

את לונא אבו נסאר פגשתי לראשונה אמש, במסגרת פסטיבל המוסיקה שהתקיים במיוזיק – בית הספר הגבוה ליצירה והפקת מוזיקה, לציון סיום שנת הלימודים 2012, לונא רבת פעלים, הופיעה במספר הרכבים וביצועים במהלך הפסטיבל, שמחתי להתבשר אמש כי היום היא עומדת להשיק שיר חדש, הנה כל הפרטים..

לונא אבו נסאר. צילום: יובל אראל
לונא אבו נסאר. צילום: יובל אראל

שיר ראשון בביצוע לונא אבו נסאר מאלבום המחווה ל'אהוד בנאי והפליטים'. בשנת 1987 יצא לאור אלבום הבכורה של אהוד בנאי, "אהוד בנאי והפליטים", שהופק על ידי האיש והאגדה יוסי אלפנט.

באלבום נכללו כמה מן השירים שהפכו עד מהרה לנכסי צאן ברזל, כמו "עיר מקלט", "עבודה שחורה", "זמנך עבר", "עגל הזהב" ו"ערבב את הטיח", והוא נחשב לאחד מאלבומי המופת של הרוק הישראלי, הן מבחינה מוזיקלית והן מבחינת האמירה החברתית והתרבותית הגלומה בו.

25 שנים לאחר מכן, במלאת חצי יובל לאלבום ובשעה שמדינת ישראל מתחבטת ביחסה לפליטים, מסתננים ומהגרי העבודה מאפריקה, מוציא Muzik – בית הספר הגבוה ליצירה והפקת מוזיקה את "עבודה שחורה" – אלבום מחווה ל"אהוד בנאי והפליטים", הכולל עיבודים חדשים לכל שיריו של האלבום המקורי.

האלבום החדש נוצר ע"י חבורה של סטודנטים מוכשרים להפקה מוזיקלית: לונה אבו נסאר, ליאור טף, אלי סיבוני, יותם בקר, אלכסיי מילשטיין, ענת גוטמן, דולב לקסר, יהונתן דיין, גרמן רייטרמן ויהונתן ששון. בהנחייתו של המפיק המוזיקלי דורון פלסקוב (בוגר Muzik בעצמו), פרקו הסטודנטים את האלבום המקורי לגורמים, עיבדו את שיריו מחדש, ביצעו, הקליטו והפיקו אותם.

את התוצאה הוזמן לשמוע אהוד בנאי עצמו, שהתרגש עמוקות מהפרשנות המחודשת והיצירתית שהעניקו הסטודנטים לשיריו. עתה, גם אתם מוזמנים לשמוע את התייחסותו העכשווית של דור חדש של מוזיקאים, שרובם טרם נולד בעת שהאלבום המקורי יצא לאור, למושג "עבודה שחורה".

"ממשיך לנסוע", הסינגל הראשון מתוך האלבום, עובד, הופק ומבוצע ע"י לונא אבו נסאר, ילידת נצרת (1990), שמסיימת השנה את לימודיה ב- Muzik, במסלול המלא ליצירה והפקת מוזיקה. במקביל להשתתפותה בפרויקט "עבודה שחורה" עבדה לונה בשנה האחרונה, במסגרת פרויקט הגמר שלה בביה"ס, גם על אלבום הסולו הראשון שלה, העתיד לראות אור בקרוב.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

4 תגובות

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא