כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

קליפים חדשים

בן שופן וסגיב כהן – סבאיה

שיתוף הפעולה של בן שופן וסגיב כהן כצמד אלקטרו אתני משיק הבוקר טראק חדש הנותן כבוד למטבח התימני, האזינו

אחרי ששני המוזיקאים סגיב כהן ובן שופן השיקו את השיר הראון של עבודתם המשותפת – אֲיֻמָּה בעקבות מילותיו של רבי שלוםש בזי, הבוקר הם הולכים לכיוון אחר לחלוטין כאשר הם משחררים רצועה מוזיקלית חדה, אף היא כל כולה טראק דאנס אלקטרוני והפעם הם קורצים קריצה ענקית אל מטעמי המטבח התימני – ג'חנון קובה וחילבה, מלאווח חוואייג' וזלאביה ובראש המאכלים – סבאיה – מאכל תימני מסורתי העשוי משכבות בצק עגולות המונחות זו על זו ומופרדות באמצעות שמן. הן נאפות על מגש עגול הנקרא "צחן", טעמה של הסבאיה מתיקות מעודנת ונהוג לאכול אותה בשבת בבוקר לצד ביצים, רסק עגבניות וסלטים אחרים. כדי להעשיר את טעמה, יש שנוהגים להוסיף לה גרגירי קצח או חמאה מעושנת – "סאמנה".

כך השניים על הטראק החדש – "הבאנו את ההאוריינטליות והמוזיקה האתנית המקיפה אותנו לקדמת הבמה עם ביטים ומנגינות שמשלבות עבר והווה אלקטרוני אל עבר העתיד שמנגיש את התחושות, הריחות והטעמים של פעם"

התוצאה הסופית של הטראק החדש הנה קריצה רבת משמעות לחובבי המטבח התימני, מאפיו ותבליניו לצד המנהגים, אותם מושיבים שני היוצרים על גבי מצע של מוזיקת דאנס רקידה ומקפיצה, חייכו, תנו ביס בסבאיה ותגבירו. ברוח הזמנים משחררים שני היוצרים גם מספר קטעי רילז עם השיר החדש, צפו

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא