כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

פסטיבל "שיר היונה" בחיפה

בפעם החמישית, בחזרה לעיר המאכלסת בני שלוש הדתות, יתקיים פסטיבל מוזיקה ואומנות המקדש את הכמיהה לשלום אותו מסמלת היונה הנושאת עלה זית. חיפה, 3 ביולי, יובל אראל מביא את כל הפרטים. פרסום מקביל ב"בילויים". הודעה מתאריך 16 ליוני 2014 – הפסטיבל נדחה לתאריך לא ידוע!!

שיר היונה
שיר היונה

הודעה מתאריך 16 ליוני 2014 – חמי סל, מפיק פסטיבל שיר היונה: "כפי שאנחנו רואים, בתקופה האחרונה ובמיוחד בימים אלה, לשלום הנכסף יש דרך חתחתים בפניו, וכנראה שגם דרכו של מופע רוקנרול למען השלום לא חפה מבעיות. בצער רב אנו מודיעים על דחייתו של האירוע וכן פועלים במרץ לקביעת מועד חדש לאירוע, על מנת לשוב ולקרוא יחד לשלום. כספם של רוכשי הכרטיסים יוחזר בהקדם האפשרי בעזרת חברת איוונטים".

אי שם בשנות השמונים העתיד נראה מבטיח. עשרות אלפי אנשים גדשו את פארק הירקון, רבבות נרות דלקו ואלפי קולות צלולים שרו את "שיר השלום". היה זה "הוודסטוק הישראלי", 24 שעות למען השלום, שנה לאחר חתימת הסכם השלום עם מצרים. שדרן הרדיו המיתולוגי ואיש השלום אייבי נתן ז"ל, יחד עם חמי סל ואיתן גפני – שני חולמים צעירים ושוחרי שלום – יזמו את הפסטיבל, שנחרט עוד מאז בזיכרון הקולקטיבי של המדינה. מאז, יוזמת "שיר היונה" הפכה למסורת
תרבותית ו-א-פוליטית, בכל פעם בלוקיישן אחר, עם המוני קהל ובהשתתפות מיטב אמני ארצנו החפצים בשלום, כשמסר הפסטיבל ומטרתו הוא הפצת אופטימיות ותקווה לשלום בקרב החברה הישראלית ושכנותיה, ללא הבדל דת, גזע, מין או עמדה חברתית.

בקיץ הקרוב, עשור לאחר האירוע האחרון, יתקיים הפסטיבל בפעם החמישית, ויחזור אל העיר חיפה, שם התקיים הפסטיבל השלישי בשנות התשעים. במסגרת הפסטיבל ייערך מרתון הופעות של אמנים מהשורה הראשונה בישראל, ועם אורחים ואירועים מיוחדים מכל התחומים והמגזרים. יחד יקראו כולם לשלום שיגיע.

ברשימת המשתתפים המרשימה:

אתניקס, אורפנד לנד, ברי סחרוף, הדג נחש, חאלאס, יהונתן גפן, מוקי, מרים טוקאן, סאז, סיסטם עלי, שרי אלפי ותיסלם, לצד ספורטאים ואנשי תרבות. את האירוע ינחו צמד השדרנים סלוצקי ודומינגז (102FM).

הפסטיבל יתקיים במתחם שיוקם עבור האירוע בצמוד למרכז הקונגרסים בחיפה, מרחק מספר דקות הליכה מתחנת הרכבת חוף הכרמל. רכבת ישראל נרתמה אף היא לטובת ההפקה ותציע תגבור של רכבות לאורך היום ועד לשעות הקטנות של הלילה על מנת לאפשר לקהל הרב להגיע ולחזור בנוחות בתחבורה ציבורית. הכניסה לאירוע המוזיקה עצמו תהיה בעלות שנועדה לכסות את עלויות ההפקה בלבד.

אירוע שקורא לשלום אך טבעי שיערך בחיפה, העיר המעורבת שחרטה על דגלה דו-קיום, והוא מתקיים בשיתוף עיריית חיפה ומרכז התרבות היהודי-ערבי בעיר "בית הגפן". יונה יהב, ראש העיר חיפה: "זה רק טבעי שהמקום היחידי בו מתקיים שלום מלא בין כלל חלקי האוכלוסייה כבר עשרות שנים, יארח קונצרט מופלא מסוג זה. מי שחפץ בתרבות ושלום יחדיו ולחוד צריך לראות את מקומו הטבעי בעיר חיפה. אסיים במילותיה של להקת Kiss האגדית – ״אלוהים נתן לכם רוק אנד רול, שם אותו בנשמות של כולם״.

פסטיבל "שיר היונה" מוקדש לשוריקה ברוורמן (1919-2013), מראשונות הפלמ"ח, חברת משלחת הצנחנים לאירופה הכבושה על ידי הנאצים, וממקימי צה"ל. בכל פעם שניתנה לה הבמה נהגה לומר: "יש לנו כאן בארץ טונות של גבורה, חסרים לנו גרמים של אומץ להביא את השלום, כי אם לא יהיה שלום לא תהיה מדינת ישראל".

עלות כרטיס: 149 ₪, וועדי עובדים וארגונים: 129 ₪,

כרטיסים מוזלים לתושבי חיפה: 99 ₪ (בהצגת ת.ז).

מכירת הכרטיסים באתר "איוונטים" החלה!

לרכישת כרטיסים: www.eventim.co.il/peace

למידע נוסף – בעמוד הפייסבוק: www.facebook.com/singingpeace

תאטנדו באיוונט – https://www.facebook.com/events/1389937901290705

הרכבת תתגבר פעילותה בשעות היום והלילה לטובת המגיעים לפסטיבל,

צפויות הנחות מיוחדות לנוסעים המרוחקים.

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא