כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

קליפים חדשים

ערן צור – הלום קרב

ערן צור יוצא עם שיר במילותיו של רוני סומק - "הלום קרב", האזינו

המשורר רוני סומק פרסם את מילות השיר "הלום קרב" באחד מגליונות העיתון "ידיעות אחרונות" במהלך אוגוסט 2023. חיים רחמני נטל את המילים והלחינן עבור הזמר והמבצע ערן צור, יש בשיר גם פראפרזה מעודנת ורומזת על מלודיה מוכרת של ערן מתוך שיר אחר מאוד מוכר ואהוב… העבודה על השיר והפקתו המוזיקלית על מנת לשחררו נעצרה כאשר פרצה המערכה הצבאית באותה שבת שחורה 7.10.

ערן וחיים לא שיערו בעת העבודה על השיר החדש כמה מהר השיר יהפוך לאקטואלי, כאשר מוראות הלחימה מכות מהר וחזק, ומשפיעות על כל מי שחי בין הים לנהר, המסר האוניברסלי של השיר מקבל ממד עכשווי, מיידי, מקומי. הם אומרים עם שחרורו של השיר הבוקר – "לכל מלחמה יש אחרי המלחמה, וכל סיבוב שולח חזרה הלומי קרב, שכשרובנו נחזור לחיינו הקודמים, ימשיכו לסחוב את הזוועות הלאה. והלוואי שנוכל לעזור. "

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא