כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

על אופנה, אהבה ושירה

מפגש חברים בביתו של איש האופנה יובל כספין לרגל השקת אלבומו "ממני אליך", חוויה מרתקת, צהרי ראשון, 16.07.2017. נכח תיעד ומדווח – יובל אראל.

יובל כספין חוגג אלבום בכורה. צילום: יובל אראל
יובל כספין חוגג אלבום בכורה. צילום: יובל אראל

בדיוק כמוכם וכמוכן, גם אני הכרתי את דמותו של יובל כספין, מעצב אופנה מאוד שיקי הנקשר בשמותיהם של דמויות מפורסמות בתחום האמנות והבמה, מתוך פרסומים במדורי הרכילות, האופנה או תכניות טלוויזיה כאלו ואחרות, לא הכרות אישית, מעת לעת צדה עיני את כספין כשהוא מגיע לשוק הכרמל, לדוכן הירק, החסות ועשבי התיבול במרכזו, בוחר מצרכים לארוחה כזו או אחרת ליטול אל ביתו המצוי במדרחוב נחלת בנימין הסמוך.

באופן ממשי חוויתי את יובל כספין כווקליסט לא רע בכלל כאשר התארח במופע חגיגי של הזמרת חדוה עמרני "שנינו יחדיו" במוזיאון תל אביב, הנה כמה מהמילים שכתבתי אודותיו אז – "..אמש התגלה כספין כזמר מצוין המגיש את הטקסטים המושרים עם כל הלב ויודע לשחק בקולו גם בעמוקים במיוחד שהבליחו אי פה ושם במהלך השירה, ואף חשף כי הוא בדרך להשקת אלבום בכורה ואף ביצע שיר אותו ישחרר בקרוב כסינגל – "אף אחת" שנכתב במקור בידי צרויה להב והולחן בידי שמוליק נויפלד עבור מירי מסיקה ועבר כעת טוויסט חדשני והותאם בטקסט לגרסתו של כספין.."

לפני ימים ספורים שחרר יובל כספין את אלבום הבכורה שלו "מִמֶּנִּי אֵלֶיךָ" בגזרת EP המכיל שישה שירים שבמקור בוצעו בידי נשים על גברים, והפכו בפיו של כספין לשירי אהבה של גבר לגבר, בהפקתם המוסיקלית של מירה עווד ואיל ישי. בין השירים באלבום אשר כולם מוכרים ופופולריים מצויים חומרים שבוצעו בידי הזמרות מהחשובות במחוזותינו, החל מריטה, מירי מסיקה, גלי עטרי, עפרה חזה ועד שלומית אהרון.

בסך הכל כולל האלבום, הדי מיניאטורי, כנהוג בימינו, שישה שירים, הוא נפתח בשיר "אף אחת" לפי מילותיה של צרויה להב בהלחנתו של שמוליק נוייפלד וליווי קולות שירה של מירה עווד, השיר השני "אל תשכח" שכתב עלי מוהר והלחין קובי אושרת, בשיר זה מתארח תומר "תומש" שרון בקטעי ספוקן וורד ועידית לוי מעטרת אותו ברקע בקולות שירה, עובר לשיר "אגדה אבודה" שכתבו שלומית אהרון ויובל דור אשר גם הלחין, ברקע השיר מושמע קולו של אהובו המנוח של יובל כספין –  ג‫'ייסון סמית‫' ז‫"ל. השיר הרביעי באלבום "ערב כחול עמוק" למילותיו של מאיר אריאל ולחנו של שלמה יידוב, אחריו ביצוע לשיר "עוד מחכה לאחד" מאת אהוד מנור בהלחנתו של אלכסנדר "סשה" ארגוב. השיר האחרון הנועל את האלבום הוקלט בנפרד במהלך הופעה חיה בה השתתף כספין, ביצוע לשיר שכתבה תרצה אתר והלחינה נורית הירש – "טעות".

בעקבות הזמנה הגעתי ביום ראשון בצהריים לדירת מגוריו של כספין, עניין מרתק בפני עצמו, כדי ליטול חלק בחגיגה צנועה בינות חבריו ומכריו לכבוד השקת האלבום, באחד מהבניינים היותר ישנים ברחוב שנוסד בידי בוני השכונה השנייה של תל אביב הישנה, אחרי שאתה פוסע דרך עזובה אורבנית לא ממש נעימה הנך מגיע אל תוך אולם ועולם אחר לחלוטין, הדירה שאין בה חדרים או מחיצות, העשויה כמעין לופט עתיק ענקי עמוסה בפריטי ריהוט מעניינים כענתיקות וחפצי נוי לצד תמונות ומזכרות מפעילותו האמנותית של יובל כספין בעולם הבמה והתאטרון לצידם ולצידן של דמויות מעולם האמנות, החלל הגדול שכאמור חסר כל מחיצה, שבמקורו היווה אולם אירועים ושמחות משנות השלושים של המאה שעברה, אז נקרא "אולמי אורה" כפי שנחשף במסמך שכספין מצא בין הגרוטאות שמילאו את החלל,  הוכן מבעוד מועד להכיל את האורחים הרבים שהתכנסו.

הכרות אישית קצרה עם יובל כספין, הוא מספר לי כי את ההרפתקה המוסיקלית שלו החל מזמן ואף נטל חלק בערב שירה במסגרת פסטיבל הפסנתר בימיו הראשונים "יובל כספין שר משוררות" לפני עשור, אני ממלא את החסרים שלי בידע המצטבר ופונה לסרוק את באי החגיגה, ביניהם (עכשיו בקטע פאפרצי קצת…) נורית הירש, עופרה פוקס, צרויה להב, ריקי גל, מירה עווד, קובי אשרת, שלומית אהרון, יובל דור, חני נחמיאס ועוד שאינני זוכר כעת את השמות, מתנצל..

אחרי מינגלינג הכולל יין אדום ממותג על שמו, גבינות ופירות העונה פונה המארח, יובל כספין ומזמין את האורחים לשבת כשהוא פותח במעין הרצאה וסקירה, מקריא את שכלל בדבריו מעל החוברת שצורפה לאלבום ומקרדט את כל הנוגעים בעניין. הנה חלק מהמילים :

"נפלאתה אהבתך לי מאהבת נשים"…

סיפור אהבתם של דוד ויונתן בספר הספרים משך את לבי משחר נעורי וככל שהתבגרתי העסיקה אותי השאלה האם דוד הספיק לומר זאת ליונתן בחייו או שדבר אהבתו הגדולה נשאר בגדר קינת-נצח לאהבת הגברים?

לפני כשלוש שנים החלטתי לקעקע קעקוע ראשון ויחיד על זרועי: "נפלאתה אהבתך לי"… רציתי לומר בקול גדול – "אני אוהב אותך כפי שמעולם לא אהבתי" ולהשאיר אותך "שכל חיי תישאר כמו כתובת מלח על ידיי"*…

אבל הוא ויתר לטובת חתונה. בית חם. חיי משפחה וילדים.

אחרי 13 שנים בהם אני מופיע וחורש את הארץ העזתי סוף סוף להקליט.

השיר הראשון היה "אף אחת". המילים התאימו ככפפה לידי. צרויה להב החליפה לבקשתי כמה מילים והשיר סיפר את סיפורי האישי.

"אף אחת" פתח פתח לקונספט של שירי אהבה שהושרו מנשים לגברים והומרו לשירים מגבר לגבר.

בחרתי 6 שירים שהיו הכי קרובים לליבי. בכל שיר עומד גבר שאהבתי, אוהב ואוהב עד סוף הימים.

לכל שיר הסיפור שלו כפי שהוא נכתב והסיפור האישי שלי שמצטרף אליו באינטרפרטציה אישית שונה.

ובסופו של דבר הדיסק הזה הוא כולו דיסק אחד של אהבה ובסופו של דבר אהבה היא אהבה היא אהבה לא הייתי מסוגל לעשות דיסק שכזה ללא האהבה בא אני מרופד ומעורסל מיום הולדתי".

בהמשכו של המפגש הגיש יובל כספין את שירי האלבום, חלקם בביצוע חי בלוויית הנגנים שהצטרפו אליו וחלקם בהאזנה להקלטה האולפנית. מבלי להיכנס לביקורות ובחינות אבקש לסכם את המפגש במשפט אחד במסגרתו אני מצטט את עצמי – יובל כספין הוא זמר מצוין המגיש את הטקסטים המושרים עם כל הלב ויודע לשחק בקולו כדי לשוות נופך רומנטי ודרמטי לטקסטים, עניין שלא רואים הרבה במחוזותינו.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמפגש

 

וידאו

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא