כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

דוז פואה לתל אביב

ביקור בן שלושה ימים לעשרים מהמתמודדים בתחרות האירוויזיון הקרובה התקיים בתל אביב, שיאו היה ערב שהוקדש להופעותיהם של כוכבי הפופ במועדון התאטרון, שלישי, 12.04.2016, נכח תיעד ומדווח – יובל אראל.

חובי סטאר, עשוי מכוכבים. צילום: יובל אראל
חובי סטאר, עשוי מכוכבים. צילום: יובל אראל

אנשי הקהילה הגאה לא חלמו על מתנה שכזו, חודש וחצי לפני שבוע הגאווה והמצעד המתוכנן שכבר הפכו לאירוע שנתי קבוע המהווה בין היתר מנוף להגעת תיירות רבה לתל אביב, הגיעו השבוע לעיר העברית הראשונה אורחים מסוג אחר, עשרים כוכבי פופ אירופאי במיטבו, המשתתפים המיועדים ליטול חלק בתחרות האירוויזיון שתתקיים בשטוקהולם נחתו בתל אביב.

הפעם הצליחו דורון מדלי, טלי אשכולי ועופר מנחם לשנות את דעתי על תחרות האירוויזיון ולהיווכח כי יש ערך מוסף לא רק ללהיטי פופ אלא גם לקשרים ויחסי הציבור של מדינת ישראל באירופה, בימים אלו אין זה דבר מובן מאליו, הייתה גם חגיגה.

משלנו, עמיר חדד, צרפת. צילום: יובל אראל
משלנו, עמיר חדד, צרפת. צילום: יובל אראל

במסגרת פרויקט צד המתקיים בשנים האחרונות בידי איגוד השידור האירופאי נבחרים כמה מהמשתתפים בתחרות האירוויזיון השנתית כדי לערוך ביקור מאורגן באחת מהמדינות המשתתפות, השנה נבחרו ישראל והעיר תל אביב לארח משלחת בת עשרים זמרים וזמרות ואף לקיים ערב המוקדש למופע הכולל את ביצועי השירים המשתתפים בתחרות. זהו אירוע האירוויזיון הגדול ביותר שמתקיים במדינת ישראל מאז אירוויזיון 1999. מופעים דומים מתקיימים כבר שנים רבות בהולנד, בריטניה וברוסיה וזוהי הפעם הראשונה שמופע פרומו כזה יוצא מגבולות יבשת אירופה ומגיע אל ישראל. השנה כאמור נבחרה העיר תל אביב לארח את המתמודדים.

קבלת פנים במועדון TLV FUN. צילום: יובל אראל
קבלת פנים במועדון TLV FUN. צילום: יובל אראל

כבר ביום שני עם הגעתם של האורחים לתל אביב נטלתי חלק בקבלת הפנים החגיגית שהתקיימה במועדון TLV FUN החדש שרק פתח את שעריו, קבלת הפנים לאורחים התקיימה במעמד כלל הגופים שנרתמו לפרויקט – נציגי משרד החוץ, מחלקת קשתו"ם, נציגי עיריית תל אביב, קק"ל, התאחדות המלונות, החברה לפיתוח יפו העתיקה צוותי השגרירויות השונות והוועדה המקומית המארגנת בהנחייתו של דורון מדלי,  מי שאחראי על כתיבת והלחנת השיר הישראלי אשתקד וגם השנה אשר הדריך את האורחים בריקודי הורה לצלילי שירי ישראל באירוויזיון "כאן" של אורנה ומשה דץ מאת עוזי חיטמן, ו"הורה" של אבי טולדנו מאת יורם טהר לב.

גם במסיבת העיתונאים שרים. צילום וידאו: יובל אראל

ביום שלישי בבוקר יצאו האורחים לטעום פרק בציונות והתלוו לנציגי הקרן הקיימת ונטעו עצים באחד היערות החדשים והמתחדשים. בצהריים כבר השתתפו במסיבת עיתונאים שנוהלה בידי דורון מדלי שהפך את העניין למשחקי חברה עם שאלות המעלות חיוכים בפני הנוכחים.

את שעות הערב הם חגגו במופע פרומו ראשון מסוגו בארץ בו הם בצעו בפני קהל מאות, שמילא את האולם הרחב של מועדון התיאטרון ביפו, את שיריהם לתחרות האירוויזיון. בין האורחים הרבים שהגיעו נמנו גם יזהר כהן שעלה לבצע את שירו זוכה האירוויזיון בשנת 1978 – "אבניבי" וצביקה "המאסטרו" פיק שביצע את "דיווה", הלהיט של דנה אינטרנשיונל שזכה אף הוא וסחף את כל אירופה בשנת 1998.

צביקה ודורון, מאסטרו מול מאסטרו. צילום: יובל אראל
צביקה ודורון, מאסטרו מול מאסטרו. צילום: יובל אראל

הקהל הרב שמילא את המועדון עטף באהבה רבה את המתמודדים והרים בתשואות במיוחד לנציג הישראלי חובי סטאר שזו הייתה למעשה הפעם הראשונה בה בוצע במופע חי השיר שייצג את ישראל באירוויזיון "עשוי מכוכבים – Made of Stars", ואת עמיר חדד, יוצא תכנית הריאליטי "כוכב נולד" בשנת 2006, החי בצרפת וייצג אותה בתחרות הבינלאומית.

שגרירים של רצון טוב, הפיצו הבשורה מישראל. צילום: יובל אראל
שגרירים של רצון טוב, הפיצו הבשורה מישראל. צילום: יובל אראל

המשתתפים שעלו בזה אחר זה לאחר פתיחה מעלת חיוכים של בנות "פאות קדושות" ציונה פטריוט וטלולה בונט חתמו את הערב בריקוד הורה סוער לצלילי להיטו של עומר אדם שכבר הפך להמנון קהילת הגאים והלהט"ב המאמצת את תחרות האירוויזיון והתרבות המלווה כחלק מסממני הבילוי והתרבות המאפיינים – תל אביב יא חביבי תל אביב…

כן, היו הרבה לירדים במועדון. כן אנחנו מחכים כבר בקוצר רוח לדעת מי האמנים שיעטרו את בימת המופעים בסיומה של החגיגה הגאה בחופי ימה של תל אביב בתאריך 3 ביוני.

בקטנה – בימים אלו כשהמושג BDS עולה לא פעם בחדשות, לצד שורה ארוכה של הודעות על מופעים הצפויים להתקיים בארץ של אמני חו"ל, עולה לאין שיעור החשיבות והערך המוסף שאירוע האירוח הזה מביא לפינה המזרחית של המזרח התיכון, אין ספק כי האורחים מעבירים את המסר הנכון בחזרה לעשרות אם לא מאות אלפי צעירים במדינותיהם העוקבים אחריהם באמצעות הרשתות החברתיות.

ליין אפ המתחרים: I've been waiting for the night – דוני מונטל מליטא, Blue and Red – מנואלה מסלובניה, Help you Fly – איוואן מבלרוס, The last of our kind  – רייקה משוויץ, Pioneer – פרדי מהונגריה, Goodbye   – סניה ווסיץ מסרביה, Play  – ז'ורי פוטסמן מאסטוניה,  Sing it Away = סנדג'ה מפינלנד, Moment of Silence  – אובידו אנטון מרומניה, Loin d'ici – זואי מאוסטריה, Made of Stars  – חובי סטאר מישראל, Miracle  – סמרה מאזרבייג'ן, J'ai cherche  – עמיר חדד מצרפת (ישראלי), Fairytale  – אנדה טאריפה מאלבניה, Color of youe love – מיכל שזפאק מפולין, Falling stars  לידה איסאק ממולדובה, You're not alon  – ג'ו וג'ק מאנגליה, If love was a crime – פולי ג'נובה מבולגריה, You are the only one  סרגי לזרייב מרוסיה.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מקבלת הפנים

וידאו, פייסבוק, האורחים חוגגים בפתיחה ובסיום

 

 

וידאו, יוטיוב, ישראל באירוויזיון

 

 

 

וידאו, פייסבוק, ישראל – צרפת באירוויזיון

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא