כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

שיחה עם מיק בוקס, אוריה היפ בדרך לישראל

חברי להקת אוריה היפ, אחת מאבות המזון של הרוק הכבד יגיעו לשתי הופעות באמצע נובמבר בישראל, בפעם השמינית!! אדר אבישר, מבקר הבית ומי שעבד בקולנוע דן שארחם בפעם הראשונה בארץ תפס את מייקל "מיק בוקס" פרדריק, הגיטריסט המייסד של ההרכב לשיחה מקיפה לקראת הגעתם ארצה ומוסיף לקוראי הבלוג עוד כמה פרקי היסטוריה. 

מיק בוקס, חוזר לישראל. צילום: יובל אראל
מיק בוקס, חוזר לישראל. צילום: יובל אראל

פרולוג: שנת 1984 הייתה שנה נהדרת מבחינת חובבי הרוק והאמת, גם מבחינה אישית. מועדוני הרוק פרחו בתל אביב ושוקי וייס, עד אז הבעלים של חנויות התקליטים "מסדה" עשה הסבה מקצועית ורכש עם שותפים עסקיים את "קולנוע דן" ברחוב הירקון בתל אביב והפך אותו ל"מקדש רוק" במנוסח מועדון "הריינבו" ה"מארקי" ו"ההאמרסמיט אודיאון" בלונדון או מועדוני הפילמור בארצות הברית.

הבמה השחורה וספוגת הבירה היוותה קרש קפיצה לכל מיני הרכבים כ"משינה", ההרכבים השונים והמשונים של דני דותן, מינימל קומפקט, קורין אלאל ועוד רבים וטובים.

וייס שראה את עצמו גם כפטרון של האומנויות ולא רק איש עסקים העלה במקום גם הצגות תיאטרון (מיסטריה אמריקנית של יוסף מונדי בכיכובה של חברתי באותם השנים, שולה רווח) והפקיד בידי את הבמה בימי חמישי לג'אם סשן מסורתי שבמהלכו הגיעו מיטב מוסיקאי ארצנו, לאחר הופעות והקלטות למופעים שנמשכו עד לשעות הבוקר המוקדמות.

חיים רומנו, יצחק קלפטר, ריקי גל, יובל בנאי, משה לוי, דריו מלכי, מוטי דיכנה, אלון אולארצ'יק, אפרים שמיר, אלון הלל, ז'אן פול זימבריס, נאור דיין, יוסי בוזין, פטר ורהיימר, שלמה מזרחי, ניר צדקיהו ועוד רבים וטובים שהעניקו חוויה מדהימה לקהל הרב שפוצץ עד אפס מקום את המועדון הקטן.

וייס גם הזרים לקולנוע דן מצעד בלתי פוסק של כוכבים מחו"ל, אלווין לי, פיטר האמיל ולהקת ואן דר גראאף (שניים מהאומנים שעימם חיים רומנו ואני הקלטנו אלבום לאחר הופעה משותפת מוצלחת בקולונע דן), סוזי והבנשיז, פיטר מרפי, הפינק דוטס, אוריה היפ ורבים אחרים.

וייס, נהג גם לארח כיד המלך את האומנים הזרים, נהג לקחת אותם לסיורים ברחבי המדינה ביחד עם החברים הקבועים של "קולנוע דן", אירח אותם במסעדות בנמל יפו וקיסריה ודאג להפגיש את הכוכבים עם המוסיקאים המקומיים (מפגשים שבעקבותיהם הקלטות באולפני הרולד ש"נתרמו" על ידי חיים דור ומנחם עולש).

למה אני מספר לכם את כל זה  ? באחד מהערבים של שהיית אוריה היפ בישראל הודיע וייס שמאחר שמכירת הכרטיסים הייתה כל כך מוצלחת הוא מזמין את חברי הלהקה ואת חבריו מ"מועדון הג'אם" לארוחת דגים בחוף תל ברוך.

האווירה הייתה מחשמלת, כמה מהחברים הביאו גיטרות אקוסטיות וביחד עם חברי אוריה היפ ביצעו לתוך הלילה להיטים כ – JULY MORNING, LADY IN BLACK ועוד. הכל היה קסום עד לרגע שבו החליטו חלק מחברי הלהקה לטבול בים… את הסאגה הזו לא אשכח כל ימי חיי. הזרמים החזקים משכו את חברי אוריה היפ לכוון קפריסין והמתופף לי קרנסלייק נכנס למערבולת והחל לטבוע. רק תושייתו של שוקי וייס, שחקן כדוריד בעברו ובעל שרירים אימתניים חילצה את חברי הלהקה ממות בטוח…. וייס עזב את הדגים, וקפץ למים ומשה את חברי הלהקה אחד אחרי השני כשהוא עורך פעולות החייאה במתופף האגדי של הלהקה…

למחרת ההופעה התקיימה כסדרה כשהקהל לא מודע בכלל לדרמה שהתרחשה כמה שעות לפני כן.

"כן אני זוכר את זה היטב", נזכר מיק בוקס, מייסד הלהקה והיחיד מחבריה המקוריים שנותר בהרכב, "זה קרה לפני עידן ועידנים אבל אני זוכר את זה כאילו שזה קרה אתמול. אבל האמת היא שתמיד כיף לחזור לישראל, תמיד יש לנו חוויות ותחושות נהדרות ויש לנו קהל מעריצים קבוע ונאמן שהולך וגדל עם השנים".

הוצאנו את בוקס לראיון בלעדי ל"בלוג של יובל אראל" מעיצומן של העבודות באולפן על האלבום החדש של אוריה היפ. בוקס בן ה -70 נשמע נרגש ושמח כהרגלו לקראת ההופעות עם להקתו ב-14 בנובמבר במועדון הוונדר בר בחיפה (400 כרטיסים בלבד) וב-15 בנובמבר במועדון הוואנה קלאב.

"אני מודע לזה שיש לנו קהל אדיר בישראל שתמיד מגיע לצופת בנו. זו הסיבה שמבקשים מאיתנו לחזור כל כמה שנים. עד כמה שאניח זוכר היינו אצלכם לני כשנתיים והיה נפלא. אתה בדיוק תופס אותי בהקלטת שירים חדשים לאלבום והם נשמעים נפלא אני מאד מאושר מהתוצאות"

ש: ובכל זאת הלהקה עברה שינויים פרסונאליים בשנים האחרונות. המתופף האגדי שלכם לי קריינסייק פרש בגלל מצב בריאותו. האם בעצם זו אותה "אוריה היפ" אותה אנחנו מכירים ואוהבים ?

"כן בהחלט. מי שמצטרף ללהקה נדבק בוירוס הזה שנקרא אוריה היפ ומאמץ לעצמו את רוח הלהקה ואלת סגנונה. אי אפשר להמלט מזה וחוץ מזה שהשירים הם תמיד במבנה שאוריה היפ בנתה והתוותה כך שברוב המקרים מדובר על חומר מאד אופייני שאינו זר לקהל המעריצים שלנו".

"ברגע שמוסיקאי נכנס ללהקה הוא לא יכל להרשות לעצמו לסטות יותר מדי כי אחרת לא הייתה אוריה היפ אלא משהו אחר. לכולם מאד ברור מה אנחנו מייצגים ומה ה"טמפלט" והנוסחה של המוסיקה שלנו. זה נכון שזה מערב את האנרגיות הפרטיות של כל מוסיקאי בלהקה אבל בסך הכל התוצאה הסופית היא מוסיקה שמאופיינת ללהקה".

אוריה היפ היא אחת הלהקות הוותיקות ביותר ששרדו מאז שנוסדה בדצמבר 1969 והייתה חלק מגל אדיר של להקות כדוגמת דיפ פרפל, בלק סאבת', לד זפלין ואחרים ששטפו את האי הבריטי עם סגנון מוסיקלי חדש שערב בין בלוז טהור, רוק קשוח, יסודות קלאסיים וג'אז ויצרו את מה שלימים נודע כ – HEAVY METAL, (על שם אותה שורה אלמותית בשיר של להקת זאב הערבות BORN TO BE WILD שהתפרסמה בפסקול הסרט "אדם בעקבות גורלו: עם פיטר פונדה.

שם הלהקה הוא כשמו של הנבל בספר דייוויד קופרפילד מאת צ'ארלס דיקנס, עובדה שמעולם לא הפריעה לחבריה להיות אנשים חביבים וטובים לב.

האלבומים שהוציאה בתחילת שנות ה -70 ביניהם Look At Yourself ב 1971, Demons and Wizard ב 1972 ו The Magician's Birthday ב 1973, אלבומים שכללו שירי רוק מוכרים כגון Look At Yourself, Easy Livin', The Wizard נחשבים לאבני דרך בעולם הרוק והאלבום הכפול שתיעד הופעה חייה נחשב לאחד מאלבומי ההופעות החיות הטובים ביותר בעולם לצד LIVE IN JAPAN של דיפ פרפל LIVE AT LEEDS של להקת המי ואלבום ההופעה החייה של LED ZEPPELIN.

הלהקה גם שימשה כאכסניה לשמות ענקיים בעולם מוסיקת הרוק כג'ון ווטון, גארי טיין, ג'והן לוטון, טרוור בולדר ואחרים שנחתו בה בתקופות שונות ותרמו איש איש מסגנונם האישי, כאשר את חוט השדרה המרכזי מספק הגיטריסט בוקס.

למרות שאוריה היפ מעולם לא זכתה למעמד של "סגול כהה", "השבת השחורה" או "לד זפלין" הלהקה מכרה למעלה מ-400 מיליון עותקים ברחבי העולם, כשבארצות הברית בלבד נמכרו כ-40 מיליון עותקים ולאורך השנים קהל מעריציה בעולם, ובכלל זה בישראל, הולך וגדל.

ש: כפי שציינת יש לכם קהל מעריצים נאמן וגדול בארץ, מה הם צריכים לצפות מהמופעים הקרובים ?

"אנחנו נבוא אליכם ונבצע הופעה טיפוסית של אוריה היפ…. אני יודע שאוהבים את ההופעות שלנו וכראיה – זו הסיבה שכל הזמן מבקשים שנחזור להופיע בישראל… אנחנו בדרך כלל מנגנים ומבצעים את הכל הקלאסיקות, LADY IN BLACK, JULY MORNING, EASY LIVING  משלבים את זה עם שירים חדשים יותר מהאלבומים האחרונים. זה בעצם מסע בזמן לאורך כל הקריירה הארוכה שלנו. ניתן בהחלט לומר שזה מעין טיול ב- 40 שנות קריירה של אוריה היפ".

ש: אם נמשיך בקו הזה של השינויים הפרסונאליים בלהקה, במשך השנים הלהקה היוותה קרש קפיצה עבור רבים, אבל זה לא סוד שבתקופות שונות חלק מחבריה התמכר לאלכוהול וסמים ושניים מחבריה, ביניהם הסולן המיתולוגי דייויד ביירון פוטרו מהלהקה בצעד קיצוני לאחר שפשוט לא יכלו לעמוד זקופים על הבמה. גארי טיין התחשמל על הבמה בזמן הופעה בדאלאס, נכנס עוד יותר עמוק לסמים קשים בדצמבר 1975  נמצא מת בביתו ממנת יתר של הרואין. גורל דומה היה מנת חלקו של דייויד ביירון – בשנת 1976 החליטו בוקס ויתר חברי הלהקה האחרים לפטר את ביירון וב – 28 לפברואר 1985 נפטר ביירון מאי-ספיקת כבד.

"זה מצב מאד קשה מבחינה רגשית עבורי מאחר שכל האנשים הללו הם גם ובעיקר חברים מאד קרובים שלי. אתה מגיע לרגע שבו אתה נאלץ להפרד מאנשים מאד מאד קרובים ומחברויות שנמשכו על פני שנים רבות. אני צריך להודות לאלוהים על כך שבורכתי ביכולת להמשיך לנגן להופיע וליצור ולטייל ברחבי העולם ולהופיע ולהביא את המוסיקה שלי לכל המעריצים שלנו שזה לכשעצמו דבר מדהים ומרגש. כנראה שהאלים שומרים עלי מלמעלה".

-ש: אם כבר נכנסנו לפינה הזו, מה שלומו של לי (קריינסלייק) הבנתי שהוא נאלץ לפרוש מהלהקה בגלל בעיות בריאות ?

"כן, למרבה הצער לי נאלץ להתמודד עם מחלת הסרטן ועם מצב מתקדם של סוכרת אבל לשמחתי הוא לקח את עצמו בידיים ונלחם כמו אריה וטיפל בעצמו וכרגע המצב הרפואי שלו נמצא בשליטה מלאה וזה אכן נפלא. כפי שציינתי, חברי הלהקה הם תמיד גם חברים אישיים ובמיוחד עם לי שמלווה אותי שנים ארוכות מאד אני משוחח לעיתים מאד קרובות בשיחות טלפון ולעיתים אוכלים ביחד ארוחות ערב. היחסים בנינו מאד איתנים ויציבים – היינו כמו אחים ואנחנו עדין".

ש: איך אתה מסביר את הקסם שנקרא – מיק בוקס. אתה נראה על הבמה אנרגטי מאי פעם… הנגינה שלך טובה יותר מזו של שנות ה -70 וזה נראה כאילו שמכונת זמן הקפיאה אותך.

"הפילוסופיה שלי מאד פשוטה: ברגכע שיש לך תאווה למה שאתה עושה ואתה מאמין ונהנה מכך הדברים מתבטאים באמרגיות שלך. למען האמן קיימת בי אותה כמיהה ותאווה למוסיקה ולנגינת גיטרה כפי שהיו כשהייתה בן 18 והתחלתי את הקריירה הארוכה שלי. הדברים האלה מקבלים ביטוי בהתנהלות שלי וביכולות שלי. אני פשוט אוהב והנה ממה שאני עושה".

ש: אני חייב לשאול אותך אין אתה מסביר את ההצלחה האדירה שלכם בעידן שהכל נמדד באמות המדיה של ה YOUTUBE  ןה –MTV ? אתה מוציאים אלבומים ומופיעים עם קטעים ארוכים של 6 דקות ואפילו יותר, עם סולואים וירטואוזיים של כל הנגנים… אתה בעצמך נבנה על סולו הגיטרות המשובח שאתה מבצע בכל שיר… איך זה מתיישב עם עידן היוטיוב ?

"אין לי הסברים לתופעות האלה. אני יכל להבין שאנחנו חיים בעידן "מהיר ועצבני", עידן של אי דחיית סיפוקים וכולם מצפים לקבל הכל מיד ועכשיו. הכל בא והולך במהירות שיא. הכל נשלט באמצעות כפתור: אני רוצה את זה עכשיו – לחץ על הכפתור… אני לא רוצה את זה – לחץ על כפתור ה  DELITE הכל מצד אחד נגיש אבל מצד שני לעיתים חסר ערך לטווח רחוק וניתן למחיקה.

"בכל מה שקשור לאוריה היפ, תמיד יהיו לנו סולואים מוסיקליים שבהם נביע את הוירטואוזיות של חברי הלהקה. תמיד יחהיו לנו שירים ארוכים מאד ושירים קצרים כי זו למעשה המהות של אוריה היפ. כמוסיקאי אני יכל לציין שיש לכל שיר את הצדקת הקיום שלו – יש שירים שנולדו להיות בני שלוש דקות ויש כאלה שנולדו להיכתב כיצירות מורכבות הנמשכות 20 דקות. המוסיקה נועדה לענות על כל הצרכים הללו.

"השיטה היא להיות נאמן לעצמך ולעשות בדיוק מה שאתה מרגיש וכל מי שבאמת נאמן לעצמו ולמוסיקה שהוא יוצר מצליח, בסופו של דבר, למצוא את הקהלים האמיתיים ולהצליח".

בוקס ציין בגאווה בלתי מוסתרת שמזלה של הלהקה היה שאלבומה הראשון יצא כמעט במקביל ל – " IN ROCK" של להקת דיפ פרפל והאלבום הראשון של להקת "השבת השחורה – BLACK SABATH",

כמובן שאיש לא ידע לאבחן שלימים שלושת האלבומים הללו יחשבו לאבות הרוק הכבד, למעשה, באותה תקופה, "סגול כהה" ו "אוריה היפ" קיימו חזרות באותו מרכז קהילתי בלונדון למרות שבוקס טען שלמרות הנתיב המשותף חל פיצול בדרכים של שני ההרכבים.

כמי שמלווה את שתי הלהקות ואף זכה להיות קרוב לנגן הקלידים של של דיפ פרפל, ג'ון לורד, הקווים הדומים בהיסטוריה של שתי הלהקות רב מאד – שלושת האלבומים של שנות ה 70, הן של דיפ פרפל והן של אוריה היפה היו בעלי אופי "כבד", צליל האמונד ודיסטורשן, שירה מוחצנת של שני הסולנים המדהימים – יאן גילאן ודייויד ביירון, ווירטואוזיות אין סופית של נגני הגיטרה ריצ'י בלקמור ומיק בוקס.

אי אפשר להעלם מהעובדה שאוריה היפ הקליטה באלבומה השני את JULY MORNING שנכנסה להיסטוריה של הרוק כבלאדה אפית או "תשובה" ל  CHILD IN TIME" של "דיפ פרפל" ו – "STAIRWAY TO HEAVEN" של "לד זפלין".

לאחר אלבומים אלה החלה התמנות אצל שתי הלהקות והן נהפכו ליותר ויותר מסחריים נוטים לאנתיב של אמצע הדרך בטעם הקהל האמריקני כשהם מצטרפים לזרם ה –AOR, מוסיקה למבוגרים…..

ואם לא די בכך, שניים מהחברים הבולטים הן באוריה היפ והן בסגול כהה נפטרו לאחר נטילת מנת יתר של סמים – גיטריסט סגול כהה טומי בולין, והבאסיסט הוירטואוז של אוריה היפ גארי טיין,

ש: אם מדברים על קטעים ארוכים… אחד הקטעים הכי אהובים עלי היא היצירה  SALISBURY, יצירה ששילבה תזמורת סימפונית ועיבודים והוותה מעין תשובה של אוריה היפ ל"קונצ'רטו ללהקה ולתזמורת" של סגול כהה. ג'ון לורד המנוח אמר לי פעם שהייתה יריבות קשה בשנות ה -70 בין שתי הלהקות ושהוא מאד העריך את המוסיקה שלכם.

מיק בוקס צחק…. "קשה לי לזכור "יריבות", בנו כולנו מאותם מקורות ולמען האמת כולנו היינו מעריצים נלהבים של סגול כהה ועדין אני אוהב את מה שהם עושים היום".

"לדעתי אנשים נוהגים להשוות את שתי הלהקות בגלל ששתיהן משתמשות באורגן האמונד שמהווה את הצליל הדומיננטי במוסיקה שלהן. מעבר לכך הדברים לא ניתנם בכלל להשוואה – סגול כהה בחרו בנתיב של הנגינה הווירטואוזית ואילו אנחנו בחרנו בנתיב של ה"שירים" עם ההרמוניות הקוליות (ולכן תמיד נתנו לנו תווית של ה- (BEACH BOYS OF HEAVY METAL. לכל אחד מהלהקות היה משדהו שונה שאפיין אותן אם כי שנינו באנו באותו הזמן עם אותן האנרגיות ולכן אנשים נוטים לערוך את ההשוואות האלה. אך אני שוב מדגיש: אנחנו מאד אוהבים את סגול כהה ומעריכים אותם כלהקה ענקית".

אחת המכות הקשות שספגה אוריה היפ היתה כשב – 2013 נפטר נגן הבאס שלה, טרוור בולדר,  מוסיקאי שהתפרסם במיוחד כחבר להקתו המיתולוגית של דייויד בואי THE SPIDERS FROM MARS. מותו של בולדר ופרישתו של קרסלייק בעקבות מחלת הסרטן הביאה שוב לזעזועים פרסונאליים והטילו צל על המשך פעילות של הלהקה.

למעשה משנת 1986 עם הצטרפותו של הסולן ברני שאו, ("סטרטוס") נכנסה אוריה היפ לתקופה היציבה ביותר מבחינה פרסונאלית בהיסטוריה שלה.

בדומה ללהקות כמו "דיפ פרפל", "לד זפלין", "יס" ו"פינק פלויד" החלו לצוץ גרסאות חדשות עם בונוסים ומאסטרינג חדשים לאלבומים הקלאסיים של הלהקה, עובדה שדחפה חזק את ההזמנות להופעות וחידשה את הערצת הקהל והצטרפות מעריצים חדשים.

ש: אם כבר מדברים על "דיפ פרפל" הם הודיעו על השנה כל השנה האחרונה לפני הפרישה, כמו גם להקות ואומנים נוספים כאריק קלפטון, שהודיעו ששנת 1987 תהייה שנת הפרידה מהמוסיקה….

בוקס התפרץ לשאלה שלי וענה בהחלטיות: "לא לא לא לא לא, אין מצב !!!! אנחנו מביטים קדימה כל הזמן ויש לנו תוכניות ענקיות. אנחנו בחזרות באולפן כרגע ונמצאים בשלב של PREPRODUCTION, נכנסים להקלטות בינואר של האלבום החדש ואז יש לנו כבר לוח הופעות עמוס בכל העולם – במשך שלושה חדשים יהיה לנו תור בצפון אמריקה וקנדה, יש לנו קרוזים של רוק מארצות הברית למקסיקו, יש לנו תור עמוס בדרום אמריקה ועשרות פסטיבלי רוק שבהם אנחנו מככבים. המכונה ממשיכה לנוע חברי הטוב, כי זה מה שאנחנו עושים ואוהבים לעשות זוהי בעצם הסיבה לעובדת פעילותינו – להקות שעובדות ועמוסות הן להקות שמחות – ואנחנו בהחלט להקה שמחה".

ש: מה לטעמך הוא האלבום הטוב ביות של אוריה היפ ? איזה הכי קרוב לליבך ?

"באופן אישי אין לי העדפות ! אני נותן למעריצים לעשות את ההחלטות הללו. יש כמובן אבני דרך לאורך השנים – האלבום הראשון למשל או DEAMONS AND WIZZARDS שהווה קרש קפיצה עצום בשבילנו. אך אני מעדיף לראות א כולם באותם רמה ובאותו הגובה. בזמן הקלטתם עשינו את המיטב שיכולנו והשקענו את כל הכישרון שהיה בנו לכתוב ולהפיק אותם ואני מאד מאד גאה בעובדה הזו. נתראה בישראל ואני מבטיח שזו תהיה חוויה אדירה לכולם"

אפילוג:

אוריה היפ וחבריה תמיד הוו עבורי דוגמה למוסיקאים שנאמנים לעצמם ויצרו מוסיקה שהוותה בסיס למודל ולחיקוי לבאים אחריהם.

לאורך השנים נפגשתי עם כמה מחברי הלהקה, בניהם בוקס, קן הנסלי, נגן הקלידים המיתולוגי שגם מרבה להופיע בארץ, וגון ווטון, שנהפך ממש לחבר. מה שאפיין את כל החברים הייתה תמיד הצניעות, הנחמדות ואהבת האדם – וירטואוזים אמיתיים שכל מה שרצו הוא להביא את המוסיקה שלהם ולהפיץ אותה למעריצים ברחבי העולם מבלי להזדקק למאניירות של כוכבות.

בהופעות הרבות בהם נכחתי, החל משנות ה -70, אוריה היפ תמיד סיפקו את הסחורה, תמיד היו מקצועיים ברמה הגבוהה ביותר אך עם זאת באו כדי לעשות מצב רוח טוב ורוקנ'רול במובן הקדום של המילה. ותמיד, אבל תמיד הם היו וירטואוזים על כלי הנגינה שלהם.

לגבי, המבחן בהופעה שלהם בארץ יהיה האם ברני שאו יצליח להגיע לטונים הגבוהים הגבוהים בלהיט JULY MORNING, זהו מבחן שאני מצפה לו ודומה במהותו למבחן שאני תמיד עורך ליאן גילאן כשהוא מבצע את CHILD IN TIME, לדייויד קוברדדיל ב HERE I GO AGAIN ולרוברט פלאנט ב ALL LOTTA LOVE…..

הראיון הטלפוני המלא

מנהלה: כרטיסים להופעות הצפויות בחיפה ובתל אביב ניתן לרכוש באתר חברת פרוגסטייג' האמונה על הבאת הלהקה לארץ

תזכורת – כך חגגו חברי הלהקה במופע הקודם בתל אביב

 

אדר אבישר

אדר אבישר, בן 61, מוזיקאי, יוצר, פועל בפרויקטים חוצי אוקינוסים, החל את דרכו כשדרן בתחנת הרדיו קול השלום של אייבי נתן, ניהל את מועדון הרוק בקולנוע דן, כיהן בעבר כ‎עיתונאי ועורך ב"מעריב"- כתב מיוחד למזה"ת, כתב לענייני משטרה ופלילים במחוז תל אביב ובמחוז המרכז, כתב לענייני תרבות, עורך בדסק החדשות, ‎פרשן לענייני משטרה משפט ופלילים וכותב מאמרי מערכת ופובליציסטיקה ב"דבר ראשון"‎ - ‎עיתון דבר‎, ראש אגף החדשות ברדיו תל אביב, כיהן כיועץ תקשורת ודובר של שרי ממשלה, חברי כנסת, נשיא, כיום מכהן כנציג קבילות הציבור בעיריית גבעתיים, לצד פעילותו ככותב ומבקר מוזיקה בבלוג

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא