כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

כיתת אומן – להגשים חלום מעבר לים

מלל פתיחה…

ראשית –  חפירה

אתחיל בנושא משעמם, אבל זו זכותי והפריוויליגה שלי כבלוגר שאינט כפוף לעורך ומו"ל, יצאתי לחופשה באילת באחד ממלונות הפאר, התכוננתי לצאת על הבוקר לג'וגינג עם בת הזוג, כשסיימתי לרכוס את שרוכי נעלי הריצה הזדקפתי ושמעתי קראק, קנק, והסיפור נגמר עם זריקות וולטרן, ריתוק למיטה הליכה אורנגאוטנג מדדה מקיר לקיר, טוב שבבתי החולים מחלקים מורפין, זה עושה טוב לשכל.. אז הלכו להם כל החלומות של המופעים הצפויים השבוע – ליסה גרמנו, כנופיית רמירז והחברים, איפה הילד, שלומי שבן\ סימפל פלאן או לחילופין עקצוצי נמים בעכוז ביערות מנשה. שיט שיט שיט. עד כאן הבכי והיללות.

עכשיו ננסה להתקדם הלאה, בית הספר מיוזיק Muzik, בית הספר הגבוה  ליצירת והפקת מוסיקה עומד להפיק סדרת כיתות אמן עם הרכבים ישראלים שמופיעים בחו"ל.

אני חושב שמדובר ביוזמה מבורכת מאוד ומבקש לחלוק עמכם הקוראים את כל המידע. 

מיוזיק, בית הספר הגבוה למוסיקה
מיוזיק, בית הספר הגבוה למוסיקה

מעבר לים

האם העולם הגדול נעשה קטן ונגיש יותר? אם בעבר, הרכב ישראלי המופיע עם חומריו המקוריים בחו"ל נחשב לתופעה נדירה, הרי בשנים האחרונות זה קורה יותר ויותר – לא מעט הרכבים ישראלים, שאנגלית היא שפת היצירה שלהם, מצליחים לחצות את גבולות הארץ ולארגן לעצמם מסעי הופעות מעבר לים, כאשר חלקם גם זוכים להחתמת אלבומיהם בחברות תקליטים בינלאומיות.

איך הם עושים את זה? מה נדרש לשם כך? איך מתכננים את הפריצה לחו"ל? במי נעזרים? מי מממן את התענוג? כיצד מתנהלים שם? בשאלות אלו ואחרות תעסוק "מעבר לים" – סדרת כיתות אמן שיארח Muzik – בית הספר ליצירה והפקת מוזיקה. בשישה ערבים שיתקיימו, אחת לשבוע, החל מה- 10.5.12, יתארחו ב- Muzik Live Room, שישה מן ההרכבים שעשו ועושים את זה: Electra, Useless ID, Orphaned Land, Terry Poison, The Apples ו- Lorena B. כל אחת מכיתות האמן תכלול שני מרכיבים: האחד – הסתכלות פנימה – על הלהקה ותהליך היצירה שלה; השני – הסתכלות החוצה – על הדרך לחו"ל ועל איך זה עובד שם.

אז מי ומה בסדרה?…

זהות חסרת משמעות useles id
זהות חסרת משמעות useles id


10.5 – Useless ID – הרכב פאנק-רוק שהחל את פעילותו בחיפה של אמצע שנות התשעים. ב- 1997 טסו חברי ההרכב לקליפורניה, שם ניגנו את הגיג הראשון שלהם. מאז הספיקו יוזלס להופיע בבמרתפים, חצרות, סלונים פרטיים, מועדונים ופסטיבלים ברחבי העולם (ארה"ב, אירופה, רוסיה, סין ויפן), להוציא שבעה אלבומים (וגם אי פי'ז, דמואים, ודי וי די), להקים לייבל משלהם ולחתום על חוזה הפצה בלייבל "פאט רקורדס" הבינלאומי. אלבומם השביעי Symptoms ראה אור בפברואר השנה. את ההרכב ייצג בסדנת האמן יותם בן חורין.

lorena b  לורנה בי צילום: יובל אראל
lorena b לורנה בי צילום: יובל אראל


17.5 – Lorena B –  הרכב המשלב שירה פופית והפקת פוסט דאבסטפ בניחוח לונדוני. בפברואר השנה השיקו חברי הלהקה את האי.פי השני שלהם והעתיקו את מושבם ללונדון. ההרכב חלק במות עם מפיקים בולטים כמו Disclosure, Apparat ו-Slugabed, שיתף פעולה עם המפיק הבינלאומי Borgore, חימם אמנים בינלאומיים כמו Blonde Redhead ו-Junior Boys, הופיע בפסטיבלים בארץ ובחו"ל (CMJ בניו יורק וריפרבאן בהמבורג), וזכה להשמעות בתוכנית הרדיו של ג'ארוויס קוקר ברדיו BBC, ברדיו XFM הלונדוני ובבלוגים מוערכים כמו Cruel Rhythm וב-BBC Music Video Festival.

התפוחים the apples
התפוחים the apples


24.5 – The Apples– הרכב הפאנק-ג'אז-גרוב המונה 9 חברים (כלי נשיפה, תופים, בס ופטיפונים שמשמשים ככלי נגינה לכל דבר), מציין 10 שנות פעילות. באמתחתם של התפוחים 4 אלבומים, קהל מקומי אדוק וסיבובי הופעות מוצלחים בממלכה הבריטית וברחבי אירופה. בנוסף, שיתפו התפוחים פעולה עם להקת המחול ורטיגו אשר יצרה מופע לצליליהם, עם שלמה בר מהברירה הטבעית ועם הטרומבוניסט האגדי פרד ווסלי. את התפוחים ייצג איש הפטיפונים ארז טודרס.

 

אלקטרה - Electra
אלקטרה – Electra

30.5 – Electra – טריו הרוקנרול של ניצן חורש, דורון פרחי ובועז וולף הוציא ב-2010 את אלבום הבכורהHeartbreaks for fools, שהציב את אלקטרה בחזית סצינת האינדי המקומית, עם להיטים שעשו קרוסאובר לרדיו המיינסטרימי וזכו לחשיפה נרחבת. בשנה וחצי האחרונות הלהקה תרה את ארה"ב  מחוף לחוף, כולל הופעות בפסטיבלים נחשבים כ- SXSW באוסטין,CMJ  בניו יורק ו- Culture Collide  באל.איי. סינגל הראשון, לקראת אלבום חדש של הלהקה, רואה אור החודש. את אלקטרה ייצג הסולן והגיטריסט ניצן חורש.

terry poison טרי פויזון - יח"צ
terry poison טרי פויזון – יח"צ


7.6 – Terry Poison – הרכב האלקטרו-פופ נוטף הסטייל נוסד בשנת 2003 ועבר מספר גלגולים במהלך השנים. בשנת 2005 יצא ההרכב לסיבוב הופעות אירופאי שנחל הצלחה מרובה ובשנת 2010 יצאו לסיבוב הופעות בארצות הברית. בין לבין, בשנת 2009, הוציאו את אלבום הבכורה וחיממו את דפש מוד בהופעתם בישראל. את ההרכב תייצג לואיזה קאהן.

ארץ יתומה...  צילום יחצ orphand land
ארץ יתומה… צילום יחצ orphand land


14.6 – Orphaned Land – להקת המטאל הוותיקה פעילה משנת 1991 ובאמתחתה 4 אלבומים ודי.וי.די, מהם מכרה עד היום מאות אלפי עותקים. הלהקה, שהופיעה עד כה בלמעלה מ- 30 מדינות, זוכה להערצה פנומנלית במדינות ערב וטורקיה ומשמשת מעין שגרירה לא רשמית של ישראל במדינות אלה. בטורקיה אף הוענקו להם שני "פרסי שלום". את הלהקה ייצג קובי פרחי, סולן ומנהיג ההרכב.

סדרת כיתות האמן פתוחה לכל מי שמוצא עניין ביצירתם של ששת ההרכבים המשובחים שיתארחו בה, אך מי שעשוי להפיק ממנה תועלת מעשית רבה הם בראש ובראשונה אמנים והרכבים השואפים לחצות את גבולות ישראל, לפרוץ עם יצירתם לחו"ל, ומעוניינים ללמוד מנסיונם של אלה שכבר עושים זאת. את סדרת כיתות האמן תנחה דנה קסלר, עיתונאית ומוזיקאית, המשמשת גם כמרצה בתחום תעשיית המוזיקה וקידום אמן ב- Muzik. כל אחת מכיתות האמן תחל בשעה 20:00 וחלקה האחרון יוקדש לשאלות הקהל. הנה גם כמה דגימות של עבודות הסטודנטים במכללה…

מחירו של מנוי לסדרה כולה (6 כיתות אמן) הוא 220 ש"ח (110 ש"ח בלבד לתלמידי Muzik ובוגריו). מספר המקומות מוגבל ל- 50 בלבד, וכל הקודם – זוכה! לרכישת מנוי לסדרה – 03-6961011.

בית הספר שוכן ברחוב בן שמן 4 בתל אביב, זה ממש על הגדה המזרחית של כביש איילון הכניסה מרחוב נח מוזס מול החניון של עזריאלי.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

2 תגובות

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא