כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות
כולל וידאו

ההפקות הגדולות של משה לוי

הקלידן המפיק והמעבד המוזיקלי משה לוי יוצא במופע בכורה "ההפקות הגדולות" במועדון זאפה בהרצליה ומארח את המוזיקאי מיכה שטרית.

אמש, לראשונה, הקהל הגיע בשביל משה לוי, בן 65, מוזיקאי, קלידן ואקורדיוניסט, מעבד ומפיק מוזיקלי הצועד בשדות המוזיקה הישראלית מגיל עשר, כאשר שלף את האקורדיון שאוחסן בבוידם המשפחתי בשיכון ביד אליהו והלך ללמוד נגינה. את החיבור האמיתי שלו לקלידים מצא כאשר הבחין באחת ממסיבות ליל שישי בבריכת גלית המיתולוגית בצביקה פיק המלהטט על שולחן עם קלידים, התפעם ושאל במה מדובר (צביקה ניגן קטע של פרוקול הארום…). הדרך הובילה לקבלתו של משה לתזמורת חיל האוויר (שם הייתה לו הרפתקה קטנה כאשר במקום לעבד את ההמנון של מדינת החסות הדרום אפריקאי סיסקאי שחייליה למדו בבית הספר הטכני בחיפה, אלתר מארש כלשהו ואף אחד לא הבחין בכך בטקס סיום הקורס שלהם…).

למשה יש הרבה חוויות וקוריוזים מימי נעוריו, בין היתר הנחת רגליים על הבמה במועדון ג'אז בבוסטון בעת שלמד בברקלי ונדהם מהפיוז'ן המטורף שרקחו חברי ההרכב של פט מתיני.

אולם ה"מיינסטרים" של משה לוי החל לפעום בשנות השבעים כאשר חבר לגרי אקשטיין ונכנס עמוק אל עולם ההלחנה ההפקה והעיבוד המוזיקלי כשהוא מלווה שורה ארוכה ומגוונת של זמרים ויוצרים ישראלים עוד בשנותיהם הראשונות – שלמה ארצי, שלום חנוך, בועז שרעבי, נורית גלרון, ירדנה ארזי, דפנה ארמוני, סי הימן, מאיר בנאי, ריטה, יזהר אשדות, מאיר אריאל, אריק איינשטיין, שמוליק קראוס, שמעון בוסקילה, גלי עטרי, קרח תשע, דיקלה (מקווה שלא שכחתי מישהו..).

דמותו של משה לוי היושב ליד קלידי הפסנתר או האורגן המלווה את הופעותיו של שלום חנוך הפכה כבר לסמל מסחרי, סמל הממשיך עד שהוא קם וממשיך לנגן באקורדיון. תמונות מוזיקליות בלתי נשכחות.

משה לוי בזאפה הרצליה - ההפקות הגדולות. צילום מוטי קמחי
משה לוי בזאפה הרצליה – ההפקות הגדולות. צילום מוטי קמחי
משה לוי ומיכה שטרית בזאפה הרצליה - ההפקות הגדולות. צילום מוטי קמחי
משה לוי ומיכה שטרית בזאפה הרצליה – ההפקות הגדולות. צילום מוטי קמחי
משה לוי וענבל ממן בזאפה הרצליה - ההפקות הגדולות. צילום מוטי קמחי
משה לוי וענבל ממן בזאפה הרצליה – ההפקות הגדולות. צילום מוטי קמחי

אמש הלך משה לוי על כל הקופה והציב עצמו בקדמת הבמה במסגרת המופע הראשון שלו שהוגדר כ – "ההפקות הגדולות" שהתקיים בזאפה הרצליה.

כשהוא מלווה בהרכב נגנים הכולל את בארי לבנת בגיטרה, ירדן אשכנזי בס ושירות, תום להב על התופים ושירות וזוגתו ענבל ממן בשירה הגיש משה לוי שליווה את המופע בפסנתר, קלידים חשמליים ואקורדיון מבחר מהשירים בהם היה שותף מלא ביצירה עם עיבוד עכשווי ורענן למה שהפך כבר מזמן לקלאסיקות ואבני דרך בשדות הפזמונאות הישראלית.

את המופע כיבד המוזיקאי והיוצר מיכה שטרית (הנטשות) שביצע לצידו של משה לוי כמה מהשירים המופלאים והאהובים.

מוטי קמחי

צלם עיתונות עוד מהימים שבאמת קראו כאן עיתונים מנייר, נקבו בשם של עיתון, מוטי היה צלם במערכת, בעצם בשטח. מוטי גם שרוף על מוזיקה טובה, אולדסקול ישראלי של המאה שעברה, רוק, ג'אז, דברים טובים. מעת לעת כשהוא לא מוזעק לצלם אסיפת בחירות או הפגנה הוא מוצא את הזמנן להביא עבורנו מטעמי צילום מהופעות.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא